Urmatoarea destinatie de top a Europei?

Postat la 16 mai 2006 7 afişări

PE URMELE CROATIEI: Campania publicitara "Descoperiti frumusetea salbatica", finantata de autoritatile din Muntenegru, va fi difuzata de CNN pana in iulie

PE URMELE CROATIEI: Campania publicitara "Descoperiti frumusetea salbatica", finantata de autoritatile din Muntenegru, va fi difuzata de CNN pana in iulie

 

"Ultima comoara nedescoperita din Europa" - asa este promovata de marii operatori de turism micuta republica adriatica Muntenegru. Si, in ciuda incertitudinii provocate de referendumul de independenta din 21 mai, industria de turism lasa impresia ca nu mai poate fi oprita din drumul sau ascendent: in prezent, Muntenegru are 620.000 de locuitori, iar un sfert dintre adulti lucreaza in turism; pana in 2010 se asteapta ca aceasta pondere sa ajunga la o treime, scrie Transitions Online.

 

Pe cand facea parte din fosta Iugoslavie, Muntenegru n-a avut niciodata o identitate distincta ca destinatie turistica. In anii ce au urmat dezmembrarii Iugoslaviei, marcata de razboi si de izolare politica, Republica Muntenegu a fost literalmente uitata, in vreme ce industria turistica din vecina Croatie incepuse sa infloreasca.

 

Cu sprijinul investitorilor straini sau al celor locali, Croatia a reconstruit si restructurat sectorul turistic, numele insulelor sale capatand renume international.

Muntenegru urmeaza, acum, exemplul Croatiei, iar statisticile par sa confirme tendinta. Numarul vizitatorilor straini in 2005 a fost cu 50% peste cifrele din deceniul trecut. Informatiile despre inceputul de sezon arata deja o crestere a numarului de vizitatori straini cu 30% fata de 2005.

 

Pe canalul de stiri CNN a inceput, la 4 aprilie, campania "Descoperiti frumusetea salbatica", promovata de Republica Muntenegru ca a doua faza a unui efort de publicitate ce a adus anul trecut o crestere semnificativa a numarului de turisti din Marea Britanie. Clipul va fi difuzat de 250 de ori pana in iulie.

 

Organizatia de turism din Muntenegru arata ca numarul vizitatorilor de pe site-ul propriu - www.visit-montenegro.com - s-a dublat in prima saptamana a campaniei si continua sa creasca.

 

Transformarea turismului in identitate a Republicii Muntenegru pe plan international nu este surprinzatoare: chiar si in deceniul de stagnare si izolare, cu razboaiele din Croatia, Bosnia si Kosovo care au ravasit tarile vecine, si cu instabilitatea din apropiata Albanie, turismul a ramas una dintre principalele activitati economice din micuta republica. Se prognozeaza ca numarul vizitatorilor va spori de la cinci milioane in prezent la 10 milioane pe an in 2010.

 

Dar datele de azi sunt inca sub cel mai bun an turistic de pana acum. In 1986, Muntenegru a gazduit peste sase milioane de turisti. Iar atunci, ca si acum, cei mai multi proveneau din interiorul fostei Iugoslavii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Actualitate
/actualitate/urmatoarea-destinatie-de-top-a-europei-2511215
2511215
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.