Un fost recrutor de la Google împărtăşeşte cel mai important lucru de făcut după ce ai aplicat pentru un loc de muncă: „Toată lumea pică la acest capitol”

Autor: Ioana Matei Postat la 14 august 2023 2723 afişări

Un fost recrutor de la Google împărtăşeşte cel mai important lucru de făcut după ce ai aplicat pentru un loc de muncă: „Toată lumea pică la acest capitol”

Dacă aplici pentru un loc de muncă, s-ar putea să pară că tot ce trebuie să faci este să te asiguri că CV-ul tău reflectă limbajul din descrierea postului, scrisoarea ta de intenţie explică de ce doreşti poziţia, mai multe persoane au verificat de greşeli ambele documente - şi apoi, în cele din urmă, ai trimis toate materialele.

Deşi aceştia pare că sunt toţi paşii cruciali în procesul de aplicare pentru un loc de muncă, există un alt pas care vine după aplicare şi la care „toată lumea pică", spune Nolan Church, fost recrutor la Google şi DoorDash şi actualul CEO al Continuum, o companie de talente pentru executivi. Acest pas constă în a urma cererea cu un mesaj pe LinkedIn şi un e-mail personalizat către managerul de angajare al companiei şi chiar către CEO-ul acesteia. Când Church era la DoorDash, CEO-ul Tony Xu primea astfel de e-mailuri şi "mi le transmitea direct de fiecare dată," spune el, adăugând că "probabil în 90% din cazuri, discutam cu acele persoane."

Chiar dacă firma la care aplici este Amazon şi ar trebui să trimiţi un e-mail către Andy Jassy, fă-o, spune Church. Poate că nu el va citi acel e-mail, dar cineva din echipa lui ar putea să-l vadă şi să-l transmită către HR sau chiar către un vicepreşedinte.

Iată cum să abordezi redactarea acestor mesaje şi de ce el crede că sunt critice.

 

Explică de ce eşti potrivit pentru rol

În ceea ce priveşte modalitatea de a aborda redactarea acestor mesaje, începe cu LinkedIn, spune Church. Adaugă CEO-ul şi managerul de angajare pe site şi trimite-le un mesaj în care să le spui că tocmai ai aplicat pentru acest rol. Apoi, caută adresele lor de e-mail pe conturile de social media sau pe site-ul companiei. „Pentru cineva care este CEO-ul companiei, de obicei adresa de e-mail este prenume la nume de domeniu al companiei punct com," spune Church. În e-mailurile tale, prezintă-te şi spune ce faci, reiterează faptul că ai aplicat pentru acest rol, explică de ce eşti potrivit pentru el, apoi explică de ce îţi place compania, spune Church. Ideal, o parte din aceste aspecte vor fi deja reflectate în CV-ul şi scrisoarea ta de intenţie. „Poţi face asta în şase propoziţii," spune el.

De asemenea, poţi ataşa materialele tale de aplicare la e-mail.

 

De ce este această comunicare atât de critică?

În primul rând, „pentru că nimeni altcineva nu o face," spune Church. Şi acest lucru te va face să ieşi în evidenţă. În al doilea rând, şi la fel de important, „este lucrul care îi interesează pe fiecare manager de angajare," spune el. „De ce eşti potrivit pentru rol?"

Rolul unui recrutor este să găsească persoana care va performa cel mai bine în poziţia pe care trebuie să o umple. Dacă ai făcut pasul în plus de a explica de ce eşti acea persoană, ai făcut o parte din munca lor pentru ei. În plus, arată că „faci cercetare, arată că chiar vrei locul de muncă şi eşti hotărât să-l obţii," spune el. „Într-un proces de recrutare perfect, ambele părţi se evaluează reciproc," spune Church. „Şi dacă ai început deja acest proces, îmi faci viaţa mult mai uşoară."

 

Sursa: CNBC, ChatGPT

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.