Surpriză despre Nurofen: Noile dezvăluiri din farmacii
♦ Clasamentul celor mai cumpărate produse din farmacii, de la medicamente OTC la suplimente alimentare, este condus de Nurofen, produs de britanicii de la Reckitt Benckiser
Cel mai cumpărat produs în anul 2020 a fost Nurofen, fabricat de britanicii de la Reckitt Benckiser, cu o cotă de 5,7% din piaţa totală de aproape 1 mld. euro, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
Următoarele poziţii în piaţă sunt ocupate de Sunwave Pharma şi de germanii de la Stada cu brandul Walmark, cu cote de sub 2%, dar la diferenţă semnificativă de Nurofen.
Producătorii locali au de asemenea prezenţă în clasament, Biofarm, Sun Pharma (Terapia), dar şi Hipocrate 2000 şi Zentiva fiind singurele fabrici locale care şi-au făcut loc în coşul pacienţilor români în pandemie.
La debutul crizei sanitare, producţia de medicamente a intrat din nou în prim plan, în contextul în care graniţele închise şi încercarea tuturor statelor de a-şi crea stocuri de medicamente au pus presiune pe industria producătoare. Ulterior însă, importurile de medicamente s-au reluat, iar piaţa a revenit la situaţia de dinainte de pandemie.
Principalele trenduri
Deşi piaţa totală a medicamentelor din categoria consumer health, adică tot ce înseamnă medicamente fără reţetă, vitamine şi suplimente alimentare, a avut un ritm sub potenţial în 2020, sunt categorii care au beneficiat de situaţia sanitară.
„Cele mai lovite categorii de produse în 2020 sunt cele de sport şi nutriţie şi cele pentru managementul greutăţii. Cererea pentru aceste produse a scăzut semnificativ în urma restricţiilor, care au dus la închiderea sălilor de sport. Unele categorii au văzut creşteri în 2020 ca rezultat al COVID-19, inclusiv produsele care au fost promovate ca oferind protecţie împotriva simptomelor noului virus.“, potrivit analizei specialiştilor Euromonitor.
O scădere în piaţa medicamentelor şi a suplimentelor vine şi în urma prioritizării altor nevoi din partea pacienţilor români în faţa unor produse care nu le sunt esenţiale.
Analiştii Euromonitor vorbesc şi despre stocurile realizate de pacienţii români pentru medicamente care includ analgezice, vitamine de creştere a imunităţii şi suplimente alimentare.
O altă categorie care poate să beneficieze de criza sanitară este cea a produselor pentru somn. „Din cauza impactului economic şi social al
COVID-19, nivelul de stres al românilor a crescut, lucru care a dus la o creştere a afecţiunilor legate de insomnie“, potrivit analiştilor Euromonitor.
Piaţa totală a categoriei consumer health în 2020 a fost de 4,7 mld. lei, în creştere cu doar 3% faţă de anul anterior. Faţă de anii trecuţi, când aceeaşi categorie creştea cu peste 10%, pandemia a influenţat negativ vânzările.
Vânzările de medicamente în 2020 au crescut relativ puţin comparativ cu alţi ani, cu doar 1,3% faţă de 2019, până la puţin peste 18 mld. lei, arată raportul companiei de cercetare de piaţă Cegedim. În volume, românii au fost constanţi de la an la an, consumând aceeaşi cantitate de medicamente.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro