Studiu EY: România trebuie să se concentreze prioritar pe inovaţia în educaţie pentru o dezvoltare durabilă, urmată ca importanţă de inovaţia tehnologică
România trebuie să se focuseze în primul rând pe inovaţia în educaţie pentru a avea o dezvoltare durabilă, respectiv pe noi modele de învăţământ, noi materii, metodologii adaptate şi convergente trendurilor în digitalizare, potrivit majorităţii participanţilor la un studiu EY care a sondat opiniile mediului de business din România.
Pe locul doi respondenţii au pus inovaţia tehnologică (folosirea noilor tehnologii pentru a crea produse noi), pe trei inovaţia de tip îmbunătăţire continuă a proceselor organizaţionale, iar pe ultimul loc se situează inovaţia radicală în business (noi produse, noi tipuri de servicii).
Cei mai mulţi participanţi la studiu consideră că gradul de inovaţie din şcoală este relativ scăzut (32,8%), iar 21% cred că el nu există deloc. Alţi 24,6% consideră că inovaţia este prezentă în sistemul educaţional din România.
Există însă speranţe prin prisma Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă. La întrebarea cum este apreciat sprijinul pe care îl oferă PNRR inovaţiei în sectoarele şi ariile menţionate anterior, 37,1% au răspuns că este ridicat, 32,3% puţin ridicat, 17,8% foarte ridicat şi extrem de ridicat, iar 12,9% deloc ridicat.
„Majoritatea respondenţilor a fost de părere că cea mai importantă dimensiune a inovaţiei asupra căruia trebuie acţionat este schimbarea / ajustarea modelului de business – 31,5%. Pe locul doi se găseşte inovaţia ca mod de optimizare a proceselor cu 27,4%, iar pe al treilea loc respondenţii au decis că inovaţia este un ingredient important al culturii organizaţionale şi trebuie să primească o atenţie sporită – 21,9%. Peste 20% dintre cei chestionaţi au răspuns că inovaţia trebuie să se concentreze pe îmbunătăţirea şi crearea de noi produse.”, spune Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanţă, Chief Innovation Officer, EY România.
În ceea ce priveşte gradul de implicare al companiei în activităţi legate de inovaţie, 36% din respondenţi au răspuns că este moderat, 20,2% că este ridicat, 12% foarte scăzut, iar 11% că este scăzut. Întrebaţi dacă organizaţia în care activează are un proces de inovaţie implementat, peste un sfert dintre respondenţi au răspuns că da (25,6%), restul de 74,4% răspunzând că nu.
Din punct de vedere al oamenilor dedicaţi procesului de inovaţie, situaţia este mai bună, 33,3% dintre respondenţi spunând că în compania în care lucrează există o persoană care se ocupă de inovaţie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro