STUDIU DE CAZ: Cum a ajuns Turabo sa serveasca miresele cu cafea

Postat la 07 august 2007 1 afişăre

Tudor Dragomir Niculescu a considerat ca, dupa cinci ani de constructie a brandului Turabo, poate sa-si extinda afacerea pe mai multe ramuri ale industriei de ospitalitate, cu succesul aproape asigurat. Primul pas, intrarea pe piata de evenimente, a mers chiar mai bine decat managerul se astepta.

CONTEXTUL: Tudor Dragomir Niculescu, fondatorul si proprietarul lantului de cafenele Turabo, se afla intr-o situatie din categoria "am un brand, ce fac cu el?". Lantul Turabo, aflat intr-o etapa rapida de dezvoltare, avea un ritm constant de atragere a veniturilor si Niculescu avea nevoie de un rulaj mai mare.

 

DECIZIA: In mai anul trecut, Niculescu anunta lansarea unui complex de sali de evenimente, ca o extensie de brand. Pentru inceput, a fost o singura sala, iar in iarna 2006-2007 erau doua sali.

 

EFECTELE: Pentru primul sezon de conferinte si nunti - primavara-vara 2007, Tudor Niculescu a vandut evenimente de peste 2 milioane de euro, ceea ce a insemnat o crestere de 33% a afacerilor Turabo pentru acest an.

 

Tudor Dragomir Niculescu a considerat ca, dupa cinci ani de constructie a brandului Turabo, poate sa-si extinda afacerea pe mai multe ramuri ale industriei de ospitalitate, cu succesul aproape asigurat. Primul pas, intrarea pe piata de evenimente, a mers chiar mai bine decat managerul se astepta.
 

Cu un an in urma, Niculescu spunea ca vrea sa lanseze una dintre cele mai frumoase sali de evenimente din Romania. A cumparat 3.000 de metri patrati in Pipera si a investit 1 milion de euro in cursul anului trecut, construind doua sali de evenimente, carora le-a atasat o bucatarie - de fapt o linie de productie de catering ce asigura si toata mancarea care se poate servi de la inceputul acestui an in cafenelele Turabo.

 

Complexul, numit Turabo Grand Ballroom, a inceput sa se vanda pentru evenimente din ultima parte a anului trecut. In primavara, Tudor Niculescu si sora lui, Crina Runceanu (care detine 20% din Turabo Café & Turabo Grand Ballroom), raportau ca au inchiriat salile pentru evenimente si petreceri (in special nunti) pentru aproape tot anul, ceea ce inseamna putin peste 2 milioane de euro ca venituri. "A fost un plus important, in conditiile in care noi am investit un milion de euro si in primul an am scos doua", spune Niculescu, precizand ca se astepta sa fie asa: "Evenimentele sunt genul de afacere care atrage mult volum odata si investitia se recupereaza usor".

 

Cu toate acestea, nu credea ca recuperarea se va intampla inca din primul an: "Ne asteptam sa fie un an de proba, dar cererea foarte mare de pe piata ne-a ajutat. Noi voiam sa facem ceva care sa ne consolideze si sa ne creasca brand awareness-ul cat mai mult si sa ne recuperam investitia pe o perioada mai lunga". Cererea, dar si participarea la toate targurile de nunti, parteneriatul cu www.miresici.ro  si brandul au sustinut insa initiativa Turabo. "Am mizat pe faptul ca o persoana care a mers fie si o singura data la Turabo are o perceptie buna asupra serviciilor de acolo", spune Tudor Niculescu, precizand ca a scontat si pe faptul ca serviciile vor semana mult: este vorba de aceleasi finisaje si de aceiasi furnizori - Coca-Cola, Philip Morris si Illy. Niculescu estimeaza ca in acest an rulajul sau din cafenele si in cele doua sali de conferinta va ajunge la 10 milioane de euro.

 

Salile de evenimente sunt prima extensie a brandului Turabo pe care Niculescu a gandit-o: "Vrem sa urmeze un hotel si sper sa gasim o cladire potrivita pentru un boutique de lux. Apoi vrem sa investim in turism, iar aici ma gandesc in mod special la un resort la mare".

 

In paralel, Niculescu vrea sa continue dezvoltarea lantului de cafenele, care in prima parte a acestui an a ajuns la 10 localuri: "Deocamdata nu vad o limita superioara a numarului de cafenele la care am putea ajunge, dar extinderea oricum nu merge atat de repede pe cat m-as fi asteptat, deoarece, desi am buget sa deschid 10 cafenele, nu am spatiile necesare ca sa o fac". In acest sens ii mai da o mana de ajutor parteneriatul cu Banca Comerciala Romana, alaturi de care a deschis deja trei cafenele: "Cei de la BCR vin cu spatiile si eu fac investitia; astfel, ei sunt avantajati ca imagine si eu ca business".

 

Dupa ce si-a asociat brandul cu amplasamente premium - langa Ateneu in Bucuresti, Piata Sfatului in Brasov -, Niculescu s-a gandit ca in 2007 sa iasa si in locuri cu functionare sezoniera: pe malul lacului Herastrau si pe faleza din Mamaia. "La Mamaia este cel mai mare proiect de cafenea in aer liber, deoarece am dezvoltat cafeneaua pe 600 metri patrati de teren de faleza", spune Niculescu. Dupa Mamaia vor urma alte orase din tara unde cafenelele Turabo nu au intrat deja: "Chiar si orasele mai mici, gen Bacau sau Arad, sunt printre tintele noastre".

 

Pe de alta parte, dupa cum a declarat in numeroase randuri, Niculescu se gandeste sa intre si pe noi piete, cum ar fi orasele cu mare flux turistic din estul Europei, in special Praga si Budapesta. "Nu este insa asa de simplu", spune Niculescu. In primul rand, este aceeasi problema cu locul - spatiile centrale pe care Niculescu le cauta sunt scumpe si de multe ori inexistente - , iar discounturile la furnizori sunt practic inexistente.

 

Pana la gasirea de spatii la Praga, Niculescu va incepe in curand sa vanda sezonul de nunti pentru 2008 - cand spera sa atinga, doar din exploatarea salilor de evenimente, 3 milioane de euro. 

Urmărește Business Magazin

/actualitate/studiu-de-caz-cum-a-ajuns-turabo-sa-serveasca-miresele-cu-cafea-1010008
1010008
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.