Studiu: Circa 13% din românii care au iPhone, din mediul urban, au aplicaţia Clubhouse, adică 74.175 utilizatori. Numărul lor se va dubla probabil în viitorul apropiat
Noul fenomen Clubhouse, aplicaţie de social networking bazată pe audio-chat, a atras într-un an peste 2 milioane de utilizatori din întreaga lume, în timp ce în România sunt circa 74.000 de utilizatori, adică 13% dintre persoanele din mediul urban care au un Iphone, arată o analiză realizată de Digitas România şi Publicis Media.
Noul fenomen Clubhouse, aplicaţie de social networking bazată pe audio-chat, a atras într-un an peste 2 milioane de utilizatori din întreaga lume, în timp ce în România sunt circa 74.000 de utilizatori, adică 13% dintre persoanele din mediul urban care au un Iphone, arată o analiză realizată de Digitas România şi Publicis Media.
Fondată în martie 2020, aplicaţia a “explodat” abia în februarie 2021, momentul în care Elon Musk a găzduit pe Clubhouse audio-chat-ul cu Vlad Tenev, CEO Robinhood. Evenimentul a maximizat limitele spaţiului de conversaţie al aplicaţiei şi a fost transmis în direct pe YouTube. Evenimentul a propulsat Clubhouse în chart-urile de startup şi a declanşat o adevărată luptă pentru invitaţii.
În decembrie 2020, aplicatia a fost evaluată la aproape 100 milioane de dolari ca, mai apoi, pe 21 ianuarie 2021, să ajungă la un miliard de dolari americani. După fondurile atrase de la lansarea sa, Clubhouse este considerat un Unicorn startup, precum Airbnb, Uber şi SpaceX.
Potrivit datelor colectate de Digitas şi Publicis Media, până la 14 februarie, 12,9% dintre utilizatorii de iPhone din mediul urban din România au deja Clubhouse. Aceasta se traduce în 74.175 utilizatori de internet care folosesc deja aplicaţia. Numărul lor se va dubla probabil în viitorul apropiat.
Profilul utilizatorului român este o persoană cu vârsta între 18-44 ani, 46% dintre aceştia fiind tineri profesionişti, 46% bărbaţi şi 54% femei. Utilizatori şi cunoscători de tehnologie.
Ei apreciază cel mai mult utilitatea aplicaţiei, tipul special de acces şi factorul live, o nouă sesiune are loc în fiecare oră.
“În România, vom căpăta noi competenţe ca vorbitori, vor aparea noi influenţatori, vom ieşi din carapace şi vom dezbate mai mult, iar unii dintre noi vor părăsi reţelele “tradiţionale” şi îşi vor petrece timpul aici”, spune Alexandra Caciur, Head of Data & Business Intelligence – Digitas România
Digitas România şi Publicis Media au derulat, în perioada 9-14 februarie, un studiu rapid asupra fenomenului Clubhouse. Creat pe 809 respondenţi, studiul a identificat date legate de usage, inexistente încă pentru România. Marja de eraoare pentru un eşantion de 800 respondenţi, la un nivel de încredere de 95%, este +/-5%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro