Retailerii polonezi cuceresc România: peste 500 de magazine de modă fac afaceri de 2,3 mld. lei, iar dezvoltarea continuă

Autor: Cristina Roşca Postat la 20 septembrie 2020 969 afişări

Retailerii polonezi de haine, îmbrăcăminte, cosmetice şi sport prezenţi pe piaţa din România au ajuns la peste 500 de magazine şi la afaceri de circa 2,3 mld. lei anul trecut, arată o analiză a ZF.

Retailerii polonezi cuceresc România: peste 500 de magazine de modă fac afaceri de 2,3 mld. lei, iar dezvoltarea continuă

Polonia a dat României cei mai mare jucător de pe piaţa locală de modă - Pepco -, al doilea de pe segmentul de încălţăminte – CCC -, precum şi o serie de companii mari din pieţele de haine pentru copii, sport sau comerţ online de modă. La polul opus, niciun nume românesc nu a ajuns să se impună în Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiune.

Retailerii polonezi de haine, îmbrăcăminte, cosmetice şi sport prezenţi pe piaţa din România au ajuns la peste 500 de magazine şi la afaceri de circa 2,3 mld. lei anul trecut, arată o analiză a ZF. Cifrele cresc an de an ca urmare a deschiderii de noi unităţi, iar mai mult decât atât, planurile polonezilor pentru România nu se opresc aici. Doar în 2020, chiar şi în contextul pandemiei, au fost inaugurate circa 40 de unităţi noi, conform calculelor ZF.

Atât ca număr de branduri, cât şi ca reţele de magazine şi ca vânzări polonezii au ajuns unul dintre cele mai importante nume din moda românească. Ei se bat doar cu nemţii în contextul în care alte ţări nu au la fel de multe mărci.

Este interesant de observat faptul că Polonia a dat lumii branduri internaţionale, care nu doar că s-au extins în regiunea Europei Centrale şi de Est, ci şi în Occident şi chiar în afara Bătrânului Continent. Grupurile LPP (ce deţine cinci branduri precum Reserved sau LPP, toate prezente şi în România) şi CCC sunt cele mai concludente exemple.

La polul opus, România nu are niciun nu­me cu adevărat internaţional, atât ca cifre cât şi ca prezenţă şi acoperire. Sunt, într-adevăr, încercări ale unor mărci locale pre­cum Musette sau Farmec de a ieşi peste gra­niţă cu magazine, dar ele sunt abia la început.

În ceea ce priveşte Polonia, această ţară a dat României cei mai mare jucător de pe piaţa locală de modă - Pepco -, al doilea de pe segmentul de încălţăminte – CCC -, precum şi o serie de companii mari din pieţele de haine pentru copii, sport sau comerţ online de modă.

Discounterul polonez Pepco se pregăteşte să atingă pragul de 300 de magazine în România după ce a deschis 30 de unităţi în 2020. Pe piaţa locală, Pepco a deschis primul magazin în 2015 şi a pariat pe o expansiune rapidă, România ajungând să depăşească rapid pieţe mai vechi precum Cehia şi Ungaria.

Mai mult, expansiunea continuă dat fiind că grupul vrea să ajungă la 500 de unităţi de modă sub brand propriu până în 2024. An de an compania deschide în România în medie 50 de magazine noi, având planuri pentru afaceri de 1 mld. euro până în 2024. Tot pe expansiune pariază şi CCC şi Smyk.

Polonezii de la SMYK All for Kids şi-au bugetat cinci deschideri de magazine în 2020, cel mai rapid ritm de până acum. Până acum au fost deja inaugurate trei unităţi, reţeaua ajungând la 20 de magazine. Grupul polonez SMYK All for Kids, specializat în vânzarea de produse pentru copii, a ajuns anul trecut la afaceri de 61 mil. lei, cu 36% mai mari decât în 2018. Astfel, reţeaua îşi menţine avansul la circa o treime an la an, creşterea fiind susţinută parţial de expansiune şi parţial de creşterea consumului privat. Anul trecut compania a deschis patru magazine, faţă de trei în 2018.

Expansiunea a menţinut pe plus cifra de afaceri a celor mai mulţi retaileri polonezi care au crescut accelerat cu până la chiar peste 40%.

Retailerii polonezi au început să se extindă pe piaţa din România acum circa un deceniu şi de atunci nu doar că nu s-au oprit, ci au continuat să accelereze ritmul cu noi nume care şi-au pus România pe hartă. Spre exemplu, brandul de haine şi pantofi sport 50 Style a deschis primul magazin în România la final de 2018 şi are azi patru unităţi. Tot în acelaşi an a intrat şi retailerul de echipamente sportive Sizeer, parte a aceluiaşi grup. Nu toate mărcile poloneze au însă rezultate pe plan local. Spre exemplu brandul Kazar, venit în sistem de franciză în România, a făcut exit acum câţiva ani.

Piaţa de modă din România este pentru cei mai mulţi retaileri internaţionali o destinaţie importantă pentru că, în pofida puterii reduse de cumpărare, românii sunt pasionaţi de modă şi sunt dispuşi să aloce o pondere mai mare din salariu către astfel de achiziţii. În total, românii cheltuie circa 5 mld. euro pe haine, pantofi şi echipamente sportive în fiecare an.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
magazine,
romania,
polonezi,
afaceri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.