Proprietarul lanţului ROMÂNESC de RESTAURANTE care se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s işi deschide o nouă afacere

Autor: Ioana Matei Postat la 31 ianuarie 2019 36920 afişări

Mandachi Hotel&Spa, primul hotel din România construit în sistem de franciză şi integral cu fonduri autohtone, a fost inaugurat recent în urma unei investiţii de aproximativ 7 milioane de euro, potrivit unui comunicat de presă trimis de reprezentanţii companiei. 

Aceştia spun că hotelul face parte dintr-un proiect mai complex, constituit dintr-o sală de evenimente, un restaurant, o cafenea-librărie, o sală de fitness şi primul salon SPA certificat bio, din ţară. Toate acestea pot fi francizate ca mărci de sine stătătoare.

Mandachi Hotel&Spa este situat în municipiul Suceava, ocupă o suprafaţă de 8.000 metri pătraţi, dispune de o parcare proprie, supraterană, cu 200 de locuri şi este configurat pe şapte nivele: demisol, parter, patru etaje şi mansardă. Hotelul este un concept în sistem de franciză, de tip “5 în 1”, care are în componenţă salonul de evenimente Magnificus Plaza, restaurantul à la carte cu specific italienesc Don Stefano, o cafenea care funcţionează şi ca librărie, Mefi Cafe&Bar, sala de sport Bum Bum Box şi Biotransylvania Spa&Wellness, primul centru SPA bio din România. Hotelul are 90 de camere, pentru care a obţinut clasificarea de patru stele şi şase apartamente de lux, certificate cu cinci stele. În cadrul hotelului lucrează 65 de angajaţi.

„Am lucrat timp de doi ani la implementarea acestui proiect, care este unul dintre cele mai ambiţioase şi complexe concepte pe care le-am creat de-a lungul timpului. Îmi doresc să le oferim clienţilor noştri o experienţă cu adevărat deosebită, de aceea am acordat foarte multă atenţie tuturor serviciilor pe care le oferim, designului, calităţii mobilierului şi ambianţei. Am gândit fiecare marcă în aşa fel încât să poată fi francizată autonom sau la pachet cu hotelul. Acest lucru înseamnă că fiecare brand este suficient de puternic în sine pentru a prezenta interes pentru potenţialii francizaţi. Am foarte mare încredere în succesul acestui concept, iar pentru viitor planificăm extinderea celor cinci branduri atât la nivel naţional, cât şi la nivel european”, a declarat Ştefan Mandachi, fondatorul Mandachi Hotel&Spa.

„Am decis să construim acest hotel, atunci când am sesizat că momentan, pe piaţa locală nu există nicio ofertă de francizare pentru o marcă românească. Aşadar, Mandachi Hotel&Spa este primul hotel dezvoltat special pentru a putea fi multiplicat. Este un concept temerar, în care am investit mult, atât timp şi resurse umane cât şi financiare, pentru că am totală încredere că vom reuşi să multiplicăm conceptul la nivel naţional şi internaţional. Un alt aspect important în derularea acestei afaceri şi valabil în cazul tuturor mărcilor fondate de mine, este totala transparenţă fiscală. Clienţii cărora nu li se dă bon, primesc banii înapoi, precum şi o sumă suplimentară, ca despăgubire. De asemenea, politica noastră prevede sancţionarea dură în cazul angajaţilor care nu emit bon fiscal. Consider corectitudinea şi respectul faţă de client ca piatră de temelie pentru toate proiectele noastre”, a adăugat Ştefan Mandachi.

Mandachi Hotel&Spa este membră a celei mai mari reţele de francize din România, www.francizelacheie.ro, care operează mai multe afaceri: Magnificus Plaza, reţea de săli de evenimente, Spartan, cel mai mare lanţ de restaurante din ţară pe bază de carne rotisată, Hercule, cea mai cunoscută reţea de restaurante de tip tavernă grecească în sistem de franciză, Baba Cloanţa, prima franciză din România care comercializează burgeri copţi pe plită. Din platforma francizelacheie.ro face parte şi Erichman, magazin de materiale de construcţii, finisaje şi amenajări, cu o vechime de 20 de ani pe piaţă. Mandachi Hotel&Spa este un proiect de tip franciză dezvoltat de către compania SC California Holding SRL.

Potrivit unui interviu anterior acordat Business MAGAZIN, Ştefan Mandachi a ales să folosească pregătirea de avocat pentru a dezvolta un lanţ de restaurante în regim de franciză. El povestea atunci că trebuie să vadă cu propriii ochi cum decurg lucrurile în afacerile sale, indiferent că este vorba despre îndeplinirea anumitor standarde din restaurante sau a modului de lucru al angajaţilor şi colaboratorilor, motiv pentru care mare parte din timp şi-o petrece călătorind în toată ţara, deşi biroul central al afacerii este în Suceava.

Ştefan Mandachi a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universităţii Alexandru Ioan Cuza din Iaşi în 2009. De altfel, chiar dacă este concentrat pe dezvoltarea propriei afaceri, nu a renunţat la Drept nici acum şi este avocat definitiv în cadrul Baroului Suceava. „Desigur, timpul nu îmi permite să mai profesez decât în contextul comercial, în cadrul companiei, în principal în sfera Dreptului Muncii, ca ramură de drept prezentă mai mult în viaţa unei societăţi comerciale“, explică el.

Totodată, contractele de franchising sunt configurate şi avizate chiar de Ştefan Mandachi. „Cred că oricărui antreprenor îi sunt imperios necesare studii minime de drept“, descrie el o nevoie pe care a observat-o din propria experienţă. Încă din perioada studiilor la Drept, Ştefan Mandachi a fost pasionat de filme şi antreprenoriat. „Pasiunea pentru arta cinematografică, cu care rezonez şi acum, m-a ajutat în zona producţiei spoturilor publicitare pentru restaurante şi a configurării semnalisticii şi proiectelor ce ţin de arte vizuale“, explică el. În ce priveşte antreprenoriatul, a studiat în timpul facultăţii, pe cont propriu, literatură financiară şi de afaceri. „În acea perioadă am fost implicat în proiecte imobiliare, în afaceri de tip networking, în producţie de decoraţiuni din piatră, domenii online şi alte câteva afaceri mai mărunte. Aceste activităţi mi-au generat venituri pentru a investi ulterior în primele restaurante“, descrie el primele sale experienţe de afaceri.

Un pas important în dezvoltarea afacerii a fost perioada de câteva săptămâni pe care a petrecut-o în SUA, în 2011. Atunci a început să se contureze pentru el ideea de a avea propriul lanţ de restaurante. Mandachi a urmărit cu interes politici de marketing şi mai ales, procedurile şi sistemele marilor lanţuri de restaurante; s-a uitat apoi spre piaţa francizelor americane, pe care le consideră cele mai stabile şi mai performante pe plan mondial. A fost interesat de cum au evoluat unele branduri din SUA şi pe alte pieţe, de pildă Emiratele Arabe Unite, Asia, ţările scandinave. „Lecţia de bază pe care am învăţat-o este că trebuie să existe o congruenţă şi o îmbinare foarte bună între marketing, vânzări şi managementul personalului. Cred că americanii au succes şi datorită faptului că acordă o importanţă esenţială propriilor angajaţi. Aceştia sunt trataţi corect şi sunt consideraţi pilon de bază în companie, atmosfera din timpul serviciului fiind relaxantă şi prietenoasă“, descrie Mandachi principalele lecţii de business american.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.