Philip Morris extinde capacitatea de producţie a fabricii de ţigarete din Otopeni

Autor: Ana Maria Petcana Postat la 20 august 2014 126 afişări  

Philip Morris International se află în plin proces de extindere a capacităţii de producţie a fabricii de ţigarete din Otopeni, Ilfov, şi, deşi nu avansează o valoare a acestei investiţii, compania arată că la finalizarea acestui proiect investiţiile totale pe plan local vor însuma 450 milioane lei.

"Pe plan regional, fabrica Philip Morris din România este una dintre cele mai performante operaţiuni, aşa încât deciziile recente de extindere a capacităţii sale de producţie nu au venit ca o surpriză, ci ca o etapă a strategiei multianuale de dezvoltare a companiei. O dată finalizat noul proiect de extindere, nivelul total al investitiilor realizate de Philip Morris în România în ultimele două decenii se va ridica la 450 milioane lei (139 milioane dolari - n.r.)", au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanţii companiei.

Aceştia au arătat că noua linie de producţie din Otopeni va acoperi atât cererea de pe piaţa locală, cât şi cea pentru export, "în conformitate cu strategia internaţională a companiei, de gestionare a portofoliului de mărci".

Compania nu a dezvăluit cu cât va creşte capacitatea de producţie a fabricii. În prezent, fabrica PMI din Otopeni are o capacitate de producţie de 25 de miliarde ţigarete pe an.

Philip Morris International (PMI) exportă mai mult de 80% din pro­duc­ţia realizată de fabrica din România, cea mai mare parte în alte state UE (peste 15 pieţe), cea mai importantă piaţă fiind Ita­lia. De altfel, PMI este unul dintre cei mai mari exportatori de produse agroalimentare din România.

Grupul american, lider mondial în fabricarea de produse din tutun, şi-a lansat activitatea pe piaţa locală în 1993, iar în 1998 a început producţia, cu o investiţie de 100 milioane dolari într-o fabrică de ţigarete în Otopeni, judeţul Ilfov. Compania are în portofoliu mărci precum Marlboro, Parliament, Virginia Slims şi L&M.

Philip Morris International este prezent în România prin două companii: Philip Morris Trading (platforma de distribuţie) şi Philip Morris România (fabrica de ţigarete). În 2013, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, cele două companii au avut afaceri cumulate de 2,19 miliarde lei (496 milioane euro), în scădere cu peste 9% de la 2,4 miliarde lei în anul anterior. Din total, 147 milioane lei reprezintă cifra de afaceri netă a fabricii, care înregistrat anul trecut şi un profit net de 18 milioane lei, iar 2,04 miliarde lei sunt afacerile distribuţiei, care a trecut pe pierderi, de 8,3 milioane lei.

Principalii concurenţi ai Philip Morris pe piaţa din România sunt British American Tobacco şi JTI, ambii cu facilităţi de producţie pe piaţa locală.

Potrivit unui raport al KPMG, consumul de ţigarete din România a rămas anul trecut relativ stabil, însă vânzările legale au scăzut cu 4%, în timp ce consumul de ţigarete de contrabandă şi contrafăcute a crescut cu 15%. Potrivit aceluiaşi raport, cea mai vândută marcă de ţigarete pe piaţa românească este Marlboro (15,9% în volum), urmată de Pall Mall (8,5%), Winston (4,8%), L&M (4,7%) şi Kent (4,5%).

Exporturile de produse din tutun şi tutun brut ale României au crescut cu 11,5% anul trecut, la 531 milioane euro, de la 476 milioane euro în 2012, reprezentând circa 1,1% din totalul exporturilor.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/actualitate/philip-morris-extinde-capacitatea-de-productie-a-fabricii-de-tigarete-din-otopeni-13121950
13121950
comments powered by Disqus
De ce au cucerit lumea două bucăţi de lemn legate cu o sfoară De ce au cucerit lumea două bucăţi de lemn legate cu o sfoară

În parc, pe holurile şi în curţile şcolilor, în mijloacele de transport, pe plajă sau la bazin, milioane de copii mânuiesc o jucărie făcută din două bucăţi de lemn legate cu o sfoară. Ce anume a provocat moda kendamei şi a altor jocuri cum este fidget spinner-ul? Care este rolul jucăriilor tradiţionale într-o lume tot mai digitală? Cine are de câştigat – şi de ce – de pe urma acestui fenomen, sunt doar câteva din întrebările la care vrem să răspundem.

vezi continuarea
ZF.ro
Este oficial: Pentru prima oară, România este pe PRIMUL LOC în UE Este oficial: Pentru prima oară, România este pe PRIMUL LOC în UE
ONE.ro
Simona Halep şi-a deschis o cafenea şic în Constanţa. Cum arată localul în interior FOTO Simona Halep şi-a deschis o cafenea şic în Constanţa. Cum arată localul în interior FOTO
La 45 de ani, Thalia a devenit bunică!
Meniul regal. Ce s-a mâncat la nunta frumoasei principese Ileana
Descopera.ro
Descoperire de EXCEPŢIE în ROMÂNIA! Nouă morminte vechi de 4.000 de ani au fost descoperite de arheologii români Descoperire de EXCEPŢIE în ROMÂNIA! Nouă morminte vechi de 4.000 de ani au fost descoperite de arheologii români
Şapte eroi necunoscuţi din cel de-Al Doilea Război Mondial. Unul avea numai 16 ani şi a salvat de la moarte mii de oameni
Invenţiile GENIALE brevetate de Nikola Tesla care nu au fost construite niciodată. Una dintre ele putea ,,provoca moartea instantanee a inamicilor''
Go4it.ro
Milioane de oameni le folosesc pe telefoane, dar totul este o mare ESCROCHERIE. Iată de ce sunt şanse mai mari să te îmbolnăvească prietenul cu care ieşi la bere decât telefonul tău mobil Milioane de oameni le folosesc pe telefoane, dar totul este o mare ESCROCHERIE. Iată de ce sunt şanse mai mari să te îmbolnăvească prietenul cu care ieşi la bere decât telefonul tău mobil
IRISNotes Air 3 - dispozitivul care salvează în format digital notiţele scrise de mână pe hârtie [REVIEW]
Noul Nokia 3310 (2017) a fost trecut prin nişte texte „neortodoxe”. Rezultatele l-au uimit pe cel care le-a făcut [VIDEO]
Csid.ro
Cu dragostea la psiholog: Ce probleme de cuplu îi determină pe români să apeleze la terapie Cu dragostea la psiholog: Ce probleme de cuplu îi determină pe români să apeleze la terapie
Singurătatea, boala “mortală” a omului modern
Boala oribilă care a ucis-o pe Denisa Răducu, cunoscută drept Denisa Manelista

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.