O familie din Bucovina a creat o afacere de un milion de euro inspirată din reţetele strămoşilor

Autor: Ioana Matei Postat la 04 februarie 2016 111030 afişări  

O familie din Bucovina a creat o afacere de un milion de euro inspirată din reţetele strămoşilor
O familie din Bucovina a creat o afacere de un milion de euro inspirată...

„Între pereţii abatorului cu iz habsburgic construit încă din timpul Împăratului Franz Iosef în anul 1815 am adus la viaţă reţetele moştenite de la Moş Toader şi am dat gust bucăţilor de carne“, descriu într-un mod pitoresc fondatorii afacerii La Baciu începuturile firmei ANDELVERO (după numele celor trei fiice ale lui Ioan Baciu, fondatorul afacerii: Ana, Delia şi Veronica), în anul 1997, ca o continuare a tradiţiei de măcelari transmise din strămoşi. De la măcelăria din comuna Fundu Moldovei afacerea s-a extins la o unitate de producţie, trei magazine La Baciu, în Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei şi Bucureşti, pe calea Floreasca, cât şi o pensiune axată pe promovarea tradiţiilor bucovinene, care au totalizat anul trecut venituri de aproximativ un milion de euro.

De la unitatea de producţie de preparate din carne, familia Baciu s-a extins în 1998 cu primul magazin La Baciu, în Câmpulung Moldovenesc, iar în perioada următoare s-a concentrat pe dezvoltarea gamei de produse, după reţete bucovinene vechi. A urmat o serie de participări la târguri tradiţionale organizate în Bucureşti şi în străinătate care le-au confirmat faptul că există cerere pentru produsele lor, chiar şi în Capitală.

„Succesul a venit după ce am invitat bucureştenii să ne guste produsele. La târgurile din Piaţa Amzei şi Muzeul Ţăranului Român am fost primiţi cu braţele deschise şi ni s-a oferit ideea deschiderii magazinului din Capitală“, explică Delia Baciu, fiica lui Ion Baciu, fondatorul afacerii, modul cum au decis să se extindă în Bucureşti. În 2008 au lansat primul magazin de produse tradiţionale din ţară, în care se găsesc costiţa hătuită, chişca tradiţională şi cârnaţii din busuioc, dar şi zacusca de hribi, dulceţuri de afine şi merişoare şi alte specialităţi din „cămara bunicii“. „Am căutat o zonă centrală, aproape de clienţii pe care i-am avut în planuri“, explică Delia Baciu modul cum produsele tradiţionale şi-au găsit locul în zona Floreasca, caracterizată de locuitori cu venituri peste medie şi clădiri de birouri.

Delia Baciu vorbeşte despre clienţii lor ca despre oameni care vor să ştie ce mănâncă, sunt curioşi să afle reţeta şi povestea ingredientelor, cât şi modul cum au fost crescute animalele. Ca efect al acestei curiozităţi, s-au extins în 2012 şi în zona serviciilor cu un concept de pensiune care îmbină tradiţia bucovineană cu atracţiile moderne precum piscina, sauna sau terenul de tenis pe un domeniu întins pe 10.000 de metri pătraţi. „Oaspeţii de la pensiune sunt în mare parte clienţii de la magazin care vor să se bucure de tradiţie, de natură şi de alimentaţie sănătoasă.“

Baciu a observat deja o schimbare importantă: dacă la început clienţii lor din Câmpulung Moldovenesc alegeau produsele în funcţie de preţ şi făceau comparaţii cu marfa producătorilor industriali, cu preţuri mai mici şi termen de valabilitate mai mare, acum au început să se îndrepte şi spre produsele tradiţionale, înţelegând diferenţele. Spune că numeroasele campanii derulate în mass-media referitoare la alimentaţia sănătoasă au fost principalele ajutoare în popularizarea alimentelor „de altădată“.

Iar în ce priveşte efervescenţa afacerilor construite în jurul produselor alimentare tradiţionale, a observat că în intervalul 2008-2013 a existat o febră a deschiderii de magazine axate pe vânzarea de produse tradiţionale, iar această nişă aproape devenise un segment. „În Capitală veniseră mai mulţi producători din toate zonele ţării care mizau pe tradiţie în vânzarea produselor lor, realizate nu întotdeauna în mod tradiţional. Ordinul Ministerului Agriculturii privind atestarea produselor tradiţionale a redus semnificativ numărul acestora, iar reatestarea se face prin îndeplinirea unui cumul de condiţii punctuale care îngreunează obţinerea atestatului“, explică Baciu, care mai spune şi că au fost primii producători de carne ce au obţinut acest atestat.

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/actualitate/o-familie-din-bucovina-a-creat-o-afacere-de-un-milion-de-euro-inspirata-din-retetele-stramosilor-14124508
14124508
comments powered by Disqus
ZF.ro
Încă un REFERENDUM! Britanicii vor ieşi din nou la vot?!. Profeţia celei mai mari bănci germane Încă un REFERENDUM! Britanicii vor ieşi din nou la vot?!. Profeţia celei mai mari bănci germane
Plaje superbe şi puţin cunoscute la Marea Neagră.Paradisuri unde puteţi vă puteţi petrece un concediu de vis. Galerie FOTO
ONE.ro
Locul din România unde nimeni nu a divorţat timp de TREI SECOLE Locul din România unde nimeni nu a divorţat timp de TREI SECOLE
Mama ei e cea mai frumoasă femeie din lume! Cum arată fetiţa Aishwaryei Ray FOTO
Fiica Iuliei Albu, pentru prima dată la TV. Cât de frumoasă e micuţa
Descopera.ro
Descoperire UIMITOARE făcută de chinezi. ”Este cea mai MARE din lume” Descoperire UIMITOARE făcută de chinezi. ”Este cea mai MARE din lume”
O descoperire MISTERIOASĂ făcută în Alaska FASCINEAZĂ lumea ştiinţifică - FOTO
Calea Lactee ascunde un secret FASCINANT. ''Această descoperire depăşeşte orice aşteptări''
Go4it.ro
Apple se îndepărtează de ideea de a produce un automobil electric Apple se îndepărtează de ideea de a produce un automobil electric
Huawei P9 Lite: un mid-range echilibrat [REVIEW]
Yahoo! a lansat un nou Messenger pentru Windows şi macOS
Csid.ro
5 motive ca să faci o detoxifiere în natură 5 motive ca să faci o detoxifiere în natură
Ce afecţiuni pot ascunde băşicile de pe piele?
Cum să faci clătite sănătoase - 5 reţete uşoare

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.