O familie din Bucovina a creat o afacere de un milion de euro inspirată din reţetele strămoşilor

Autor: Ioana Matei Postat la 04 februarie 2016 111130 afişări  

O familie din Bucovina a creat o afacere de un milion de euro inspirată din reţetele strămoşilor
O familie din Bucovina a creat o afacere de un milion de euro inspirată...

„Între pereţii abatorului cu iz habsburgic construit încă din timpul Împăratului Franz Iosef în anul 1815 am adus la viaţă reţetele moştenite de la Moş Toader şi am dat gust bucăţilor de carne“, descriu într-un mod pitoresc fondatorii afacerii La Baciu începuturile firmei ANDELVERO (după numele celor trei fiice ale lui Ioan Baciu, fondatorul afacerii: Ana, Delia şi Veronica), în anul 1997, ca o continuare a tradiţiei de măcelari transmise din strămoşi. De la măcelăria din comuna Fundu Moldovei afacerea s-a extins la o unitate de producţie, trei magazine La Baciu, în Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei şi Bucureşti, pe calea Floreasca, cât şi o pensiune axată pe promovarea tradiţiilor bucovinene, care au totalizat anul trecut venituri de aproximativ un milion de euro.

De la unitatea de producţie de preparate din carne, familia Baciu s-a extins în 1998 cu primul magazin La Baciu, în Câmpulung Moldovenesc, iar în perioada următoare s-a concentrat pe dezvoltarea gamei de produse, după reţete bucovinene vechi. A urmat o serie de participări la târguri tradiţionale organizate în Bucureşti şi în străinătate care le-au confirmat faptul că există cerere pentru produsele lor, chiar şi în Capitală.

„Succesul a venit după ce am invitat bucureştenii să ne guste produsele. La târgurile din Piaţa Amzei şi Muzeul Ţăranului Român am fost primiţi cu braţele deschise şi ni s-a oferit ideea deschiderii magazinului din Capitală“, explică Delia Baciu, fiica lui Ion Baciu, fondatorul afacerii, modul cum au decis să se extindă în Bucureşti. În 2008 au lansat primul magazin de produse tradiţionale din ţară, în care se găsesc costiţa hătuită, chişca tradiţională şi cârnaţii din busuioc, dar şi zacusca de hribi, dulceţuri de afine şi merişoare şi alte specialităţi din „cămara bunicii“. „Am căutat o zonă centrală, aproape de clienţii pe care i-am avut în planuri“, explică Delia Baciu modul cum produsele tradiţionale şi-au găsit locul în zona Floreasca, caracterizată de locuitori cu venituri peste medie şi clădiri de birouri.

Delia Baciu vorbeşte despre clienţii lor ca despre oameni care vor să ştie ce mănâncă, sunt curioşi să afle reţeta şi povestea ingredientelor, cât şi modul cum au fost crescute animalele. Ca efect al acestei curiozităţi, s-au extins în 2012 şi în zona serviciilor cu un concept de pensiune care îmbină tradiţia bucovineană cu atracţiile moderne precum piscina, sauna sau terenul de tenis pe un domeniu întins pe 10.000 de metri pătraţi. „Oaspeţii de la pensiune sunt în mare parte clienţii de la magazin care vor să se bucure de tradiţie, de natură şi de alimentaţie sănătoasă.“

Baciu a observat deja o schimbare importantă: dacă la început clienţii lor din Câmpulung Moldovenesc alegeau produsele în funcţie de preţ şi făceau comparaţii cu marfa producătorilor industriali, cu preţuri mai mici şi termen de valabilitate mai mare, acum au început să se îndrepte şi spre produsele tradiţionale, înţelegând diferenţele. Spune că numeroasele campanii derulate în mass-media referitoare la alimentaţia sănătoasă au fost principalele ajutoare în popularizarea alimentelor „de altădată“.

Iar în ce priveşte efervescenţa afacerilor construite în jurul produselor alimentare tradiţionale, a observat că în intervalul 2008-2013 a existat o febră a deschiderii de magazine axate pe vânzarea de produse tradiţionale, iar această nişă aproape devenise un segment. „În Capitală veniseră mai mulţi producători din toate zonele ţării care mizau pe tradiţie în vânzarea produselor lor, realizate nu întotdeauna în mod tradiţional. Ordinul Ministerului Agriculturii privind atestarea produselor tradiţionale a redus semnificativ numărul acestora, iar reatestarea se face prin îndeplinirea unui cumul de condiţii punctuale care îngreunează obţinerea atestatului“, explică Baciu, care mai spune şi că au fost primii producători de carne ce au obţinut acest atestat.

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/actualitate/o-familie-din-bucovina-a-creat-o-afacere-de-un-milion-de-euro-inspirata-din-retetele-stramosilor-14124508
14124508
comments powered by Disqus
ZF.ro
Răsturnare TOTALĂ de situaţie în Marea Britanie. Decizia luată de premier aruncă în aer toate controversele despre Brexit Răsturnare TOTALĂ de situaţie în Marea Britanie. Decizia luată de premier aruncă în aer toate controversele despre Brexit
ADEVĂRUL de la raft. Care este DIFERENŢA dintre Auchan şi Kaufland
ONE.ro
Staţiunea din România care face furori printre turişti: "E mai frumos ca-n Croaţia" Staţiunea din România care face furori printre turişti: "E mai frumos ca-n Croaţia"
Cum arăta Adriana Iliescu, cea mai bătrână mamă din lume, în tinereţe!
Mihaela Rădulescu, topless la piscină
Descopera.ro
Surpriza URIAŞĂ din mormântul lui Vlad Ţepeş! Nici istoricii nu îşi pot explica cum s-a putut asta Surpriza URIAŞĂ din mormântul lui Vlad Ţepeş! Nici istoricii nu îşi pot explica cum s-a putut asta
Imagini ŞOCANTE de la metroul din Japonia! Fetele sunt....
Cum ar arăta extratereştri. Descoperire ŞOCANTĂ a oamenilor de ştiinţă
Go4it.ro
Poate un Galaxy Note7 congelat în gheaţă să supravieţuiască unei căderi de la 30 de metri? Poate un Galaxy Note7 congelat în gheaţă să supravieţuiască unei căderi de la 30 de metri?
Go4news: Această jachetă dispune de propriul sistem de încălzire
Lenovo lansează G4 Play, un nou membru al „familiei” Moto de smartphone-uri mid-range
Csid.ro
Dr. Mihaela Bilic: de ce e bine să pui suc de roşii în mâncărurile cu carne Dr. Mihaela Bilic: de ce e bine să pui suc de roşii în mâncărurile cu carne
Cauze neşteptate ale constipaţiei
10 mituri şi adevăruri despre antibiotice. Tu cât de multe ştii despre ele?

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.