La a treia privatizare
Daca Ford ajunge la Craiova, fabrica de aici marcheaza o premiera: ar ajunge la al treilea proprietar strain, fiecare din acestia provenind de pe alt continent.
- Decembrie 1976 Statul roman si Citroën semneaza un acord pentru construirea unei fabrici auto ultramoderne care sa construiasca masini de mic litraj.
- Octombrie 1982 Fabrica devine operationala, cu o intarziere fata de planurile initiale de aproape trei ani. Incepe productia modelului Citroën Prototype Y sub numele Oltcit.
- Decembrie 1989 Expira contractul cu Citroën in baza caruia era produs modelul Oltcit si care era cunoscut cumparatorilor din Europa de Vest drept Citroën Axel.
- 1994 Fabrica este cumparata de Daewoo, al doilea constructor sud-coreean dupa Hyundai.
- 1996 La Craiova incep sa se asambleze modelele Daewoo Tico, Cielo si Espero.
- 1997 In incinta fabricii este deschisa o unitate de productie pentru motoare si cutii de viteze, cu piata de export in principal in Rusia.
- 1999 Corporatia Daewoo intra in faliment si General Motors cumpara fabricile din Coreea ale producatorului coreean, dar nu si pe cele din Romania, Polonia si Uzbekistan.
- 2005 General Motors intra in negocieri pentru preluarea fabricii din Craiova, dar dupa cateva luni renunta.
- 2006 Statul roman rascumpara Automobile Craiova de la Daewoo, pentru 60 de milioane de dolari.
- 5 iulie 2007 Ford Europe este singurul constructor auto care depune oferta pentru preluarea unui pachet de 72% din actiunile Automobile Craiova.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro