Horvath: „Ultima milă” din cursa efectuată de un transportator este cea mai scumpă etapă pentru companie şi clienţi, fiind responsabilă de 77% din costuri

Autor: Roxana Rosu Postat la 16 mai 2023 21 afişări

Horvath: „Ultima milă” din cursa efectuată de un transportator este cea mai scumpă etapă pentru companie şi clienţi, fiind responsabilă de 77% din costuri

„Ultima milă” din cursa efectuată de un transportator este cea mai scumpă etapă pentru companie şi clienţi, fiind responsabilă de 77% din costuri, dar soluţiile inovatoare şi ecologice vor reprezenta o piaţă de creştere majoră pentru logistica urbană, arată un studiu realizat de Horváth, companie de consultanţă în management. 

Datele arată că industria transporturilor şi logisticii nu va putea renunţa la energiile fosile până în 2035, deşi traficul rutier este responsabil pentru cele mai multe emisii de CO2.

Tendinţa este aceea de a muta transportul coletelor pe calea ferată, deja electrificată pe scară largă. În 2023, în Germania, 35% dintre noile camioane înmatriculate vor utiliza combustibili alternativi.

În acest context, reglementările din interiorul oraşelor (taxe de drum, zone în care nu se circulă cu maşina), dar şi creşterea costurilor şi deficitul de personal necesită noi abordări tehnologice şi structurale pentru a depăşi provocările.

„Industria transporturilor şi a logisticii este supusă unor provocări, din multiple direcţii, între care se află creşterea preţurilor la energie, nevoia de a reduce emisiile cu efect de seră, respectiv presiunile clienţilor, care vor o mai mare viteză şi personalizare a serviciilor. Nu în ultimul rând, acestora li se adaugă deficitul de personal, aşteptat să aibă efecte mai acute decât în alte industrii. Experţii din domeniu caută soluţii, între care se remarcă economia circulară şi digitalizarea. Adaptabilitatea strategică, structurală şi culturală a companiilor şi a angajaţilor acestora reprezintă factorul decisiv în menţinerea prosperităţii financiare şi a competitivităţii, în prezent şi în viitor, pentru această industrie,” consideră Constantin Pelehra, Senior Project Manager, Horváth România.

Inovaţiile tehnologice în materie de livrare (vehicule de livrare cu emisii zero, drone) şi schimbările structurale (micro-huburi, combinarea livrărilor între diverşi furnizori de servicii) vor putea îmbunătăţi calitatea serviciilor de livrare la domiciliu, reducând costurile.

În viitorul apropiat, conştientizarea problemelor de mediu va continua să câştige teren, însă obstacolele tehnice, ciclul de viaţă lung al unor active, disponibilitatea resurselor şi, în unele cazuri, lipsa de rentabilitate financiară garantează că renunţarea completă la energiile fosile în industria transporturilor şi a logisticii nu va fi posibilă până în 2035, relevă acelaşi studiu.

Potrivit studiului, pentru a-şi îmbunătăţi sustenabilitatea business-ului, operatorii logistici se concentrează pe economia circulară, în special pe reciclarea ambalajelor. Standardizarea ambalajelor şi automatizarea proceselor sunt factori-cheie pentru economia circulară care facilitează reciclarea şi reutilizarea şi materialelor.

Participanţii la studio spun că funcţionarea eficientă a industriei este afectată, în primul rând, de un număr disproporţionat de mare al angajaţilor care vor părăsi acest domeniu de activitate în următorii ani, în timp ce mai puţini oameni vor fi disponibili pentru angajare.

Industria transporturilor şi a logisticii se caracterizează, de asemenea, prin salarii sub medie, o atractivitate scăzută a activităţii, condiţii de muncă dificile, precum şi puţine oportunităţi de dezvoltare a carierei.

Digitalizarea este un factor de schimbare a pieţei în direcţia fuziunilor şi achiziţiilor şi a parteneriatelor între companii IT şi companii de logistică, iar pentru a creşte capacităţile digitale şi a obţine performanţe digitale, companiile de transport şi logistică apelează din ce în ce mai mult la parteneriate cu companii de tehnologie şi la achiziţii de startup-uri. Achiziţiile de companii din IT de către grupurile globale din transport şi logistică s-au dublat între T1 2020 (10) şi T4 2021 (21).

În cadrul studiului „Transformarea în industria de transport şi logistică (2023)” au fost intervievaţi 32 de experţi, cercetători şi manageri din peste 15 companii globale de top din domeniu precum DB Schenker, DPD, Hapag-Lloyd, Hermes, Lufthansa Cargo, Rail Cargo Group şi altele.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
logistica,
industrie,
companii,
crestere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.