Hibride sau diesel? Probabil ambele
Ca sa poata deveni competitivi pe o piata flamanda de petrol, producatorii auto au inteles ca trebuie sa ofere mai mult de o alternativa la motoarele pe benzina, scrie Business Week.
Ca sa poata deveni competitivi pe o piata flamanda de petrol, producatorii auto au inteles ca trebuie sa ofere mai mult de o alternativa la motoarele pe benzina, scrie Business Week. Asa s-ar rezuma acum ultima obsesie a targurilor auto: daca in alti ani, saloanele internationale au pus in valoare un design inventiv sau lansarile unei anumite companii, Targul de la Frankfurt, din acest an, s-a axat pe solutiile posibile de inlocuire a consumului de benzina.
Desigur, fiecare pe drumul lui: fabricantii japonezi si americani inclina spre vehiculele hibride (benzina plus motoare electrice), cei europeni prefera motorizarile diesel. Dar solutiile nu se exclud neaparat. "Piata europeana e diferita, fiindca aici predomina automobilele diesel si cele mici. Dar pe masura ce vor afla mai multe despre avantajele vehiculelor hibride, vor dori si ei sa aiba asa ceva", spune Frederick Henderson, presedintele General Motors Europe.
Saptamanile trecute, grupul BMW a incheiat un acord cu GM si cu DaimlerChrysler pentru dezvoltarea in comun a unor vehicule hibride. "In cinci ani, toti producatorii vor avea modele hibride", prezice Helmut Panke, presedintele BMW. Audi a prezentat si el un model de SUV hibrid, Q7, dar n-are inca proiecte de a-l construi in viitorul apropiat; in schimb, pentru piata americana are in pregatire trei modele pe diesel.
In fine, Toyota, pionierul vehiculelor hibride, se arata sceptic ca Europa va imbratisa peste noapte tehnologia, asa incat are deocamdata in oferta pentru aceasta piata modele Lexus pe diesel.
Ca de obicei, discutiile in jurul preferintelor pentru o motorizare sau alta se invart in jurul preturilor. Automobilele diesel sunt cu 1.000 pana la 3.000 de dolari mai scumpe decat cele pe benzina, la o economie de combustibil de 30-40%. In plus, ruleaza mai repede decat cele mai multe hibride de pe piata. In schimb, dieselurile de azi emit oxizi de azot, componenti ai smogului urban. Hibridele sunt mult mai "curate", numai ca sunt cu pana la 5.000 de dolari mai scumpe decat masinile conventionale pe benzina. Prin urmare, intre o piata unde economia de combustibil e urgenta zilei si o oferta prea scumpa de masini, problema producatorilor e cum sa-si faca produsele mai accesibile pentru consumatori.
In plus, chestiunea poluarii nu e lasata exclusiv la latitudinea lor sau a soferilor: Agentia SUA pentru Protectia Mediului sustine ca sistemele actuale de pe piata de purificare a oxizilor de azot pentru vehiculele diesel nu functioneaza decat daca masina are in permanenta rezervorul plin, iar impunerea unor standarde mai inalte de protectie a mediului ar adauga pentru soferi niste cheltuieli care ar face ca masinile diesel sa nu mai aiba nici un avantaj de cost asupra celor pe benzina. Cele mai noi tehnologii de purificare costa cateva mii de dolari pentru o masina. Si aceasta e una din explicatiile pentru care hibridele sunt preferate de americani ca alternativa pentru masinile pe benzina - dar si un motiv de optimism al producatorilor in privinta sanselor ca hibridele sa se impuna in cele din urma si in Europa.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












