Google a lansat Gemini 3, cel mai avansat model AI al său de până acum. Compania promite "agenţi" autonomi care pot planifica pe termen lung şi interfeţe care se generează singure
Publicaţia americană The Verge notează că Gemini 3 reprezintă o oportunitate pentru Google de a "sări în faţa OpenAI", profitând de contextul creat de lansarea considerată "dificilă" a modelului GPT-5. Jurnaliştii subliniază promisiunea Google de a oferi un model "mai puţin predispus la linguşire goală", o problemă cu care s-au confruntat modelele concurente. "Pentru prima dată, Google oferă tuturor acces la noul său model flagship în prima zi", scrie publicaţia, remarcând tranziţia de la paradigma răspunsurilor text la o vizualizare completă a informaţiei.
Google a anunţat lansarea Gemini 3, o nouă generaţie de modele de inteligenţă artificială pe care le poziţionează drept un pas important către "AGI" (inteligenţă generală artificială), mizând pe capacităţi extinse de raţionament, multimodalitate nativă şi funcţii autonome de tip "agent".
"Acesta este cel mai inteligent model al nostru, care combină toate capacităţile Gemini astfel încât să puteţi aduce orice idee la viaţă", a declarat Sundar Pichai, CEO Google şi Alphabet. Compania susţine că noul model este "state-of-the-art" în ceea ce priveşte raţionamentul, fiind construit să înţeleagă "profunzimea şi nuanţa", fie că este vorba de indicii subtile într-o idee creativă sau de descompunerea unui probleme dificile.
Ce aduce nou Gemini 3
Modelul Gemini 3 Pro, disponibil deja în aplicaţia Gemini şi pentru abonaţii Google AI Pro/Ultra, este "nativ multimodal", ceea ce înseamnă că poate procesa şi sintetiza informaţii din text, imagini, video, audio şi cod simultan.
Google prezintă o serie de scenarii de utilizare care ilustrează versatilitatea modelului:
• Analiză video sportivă: Modelul poate analiza un video cu un meci de pickleball, identificând zonele de îmbunătăţire şi generând un plan de antrenament pentru corectarea formei jucătorului.
• Educaţie personalizată: Utilizatorii pot încărca lucrări academice sau cursuri video lungi, iar Gemini 3 poate genera cod pentru a crea fişe interactive de studiu (flashcards) sau vizualizări care să ajute la stăpânirea materialului.
• Păstrarea tradiţiilor: Sistemul poate descifra şi traduce reţete scrise de mână în diverse limbi, transformându-le într-o carte de bucate digitală.
O noutate tehnologică o reprezintă "interfeţele generative" (generative UI) din Search. Bazat pe interogarea utilizatorului, Gemini 3 poate genera pe loc experienţe vizuale imersive, instrumente interactive şi simulări, depăşind formatul clasic de rezultate text.
Google pune un accent major pe capacităţile "agentice" (agentic capabilities) ale noului model. Gemini 3 este descris drept cel mai bun model de "vibe coding" şi programare autonomă construit vreodată de companie.
Pentru dezvoltatori, compania lansează Google Antigravity, o nouă platformă care permite operarea la un nivel superior, orientat pe sarcini. "Agenţii pot planifica şi executa autonom sarcini software complexe, end-to-end, simultan în numele tău, în timp ce îşi validează propriul cod", se arată în anunţ.
Pe zona de productivitate personală, funcţia Gemini Agent (disponibilă pentru abonaţii Ultra) promite să gestioneze fluxuri de lucru complexe, cum ar fi rezervarea serviciilor locale sau organizarea completă a inbox-ului de Gmail, totul sub supravegherea utilizatorului. Google susţine că modelul a demonstrat capacitatea de a "planifica fiabil pe orizonturi mai lungi", obţinând rezultate superioare în teste simulate de management de business.
Compania afirmă că Gemini 3 Pro depăşeşte modelul anterior (2.5 Pro) în toate benchmark-urile majore, inclusiv în cele de matematică, programare şi raţionament multimodal, atingând scoruri de top pe platforme precum LMArena.
În ceea ce priveşte siguranţa, Google menţionează că Gemini 3 este "cel mai sigur model de până acum", trecând prin evaluări extinse pentru a reduce riscurile de "linguşire" (sycophancy), injecţii de prompt-uri şi utilizare abuzivă. Compania a colaborat cu experţi externi şi organisme de siguranţă pentru validarea modelului.
Un mod şi mai avansat, Gemini 3 Deep Think, care promite capacităţi superioare de raţionament pentru probleme complexe, este momentan disponibil doar testerilor de siguranţă, urmând să fie lansat pentru abonaţii Ultra în săptămânile următoare.
Ce scrie presa internaţională: De la oportunitatea de a depăşi OpenAI, la presiunea Wall Street şi impactul asupra publisherilor
Lansarea Gemini 3 a fost analizată pe larg de marile publicaţii de tehnologie şi business, care văd mişcarea Google drept un punct de inflexiune în cursa pentru dominarea inteligenţei artificiale, evidenţiind atât oportunităţile strategice, cât şi riscurile comerciale.
Publicaţia americană The Verge notează că Gemini 3 reprezintă o oportunitate pentru Google de a "sări în faţa OpenAI", profitând de contextul creat de lansarea considerată "dificilă" a modelului GPT-5. Jurnaliştii subliniază promisiunea Google de a oferi un model "mai puţin predispus la linguşire goală", o problemă cu care s-au confruntat modelele concurente. "Pentru prima dată, Google oferă tuturor acces la noul său model flagship în prima zi", scrie publicaţia, remarcând tranziţia de la paradigma răspunsurilor text la o vizualizare completă a informaţiei.
Agenţia de ştiri Reuters abordează lansarea din perspectivă financiară, subliniind că investitorii de pe Wall Street, atenţi la semnele unei posibile "bule AI", nu mai sunt impresionaţi doar de benchmark-uri, ci cer aplicaţii care produc bani. De aceea, Google a integrat Gemini 3 imediat în motorul său de căutare şi în alte produse generatoare de profit. Totuşi, Reuters avertizează asupra unui efect secundar major: redesignul aplicaţiei şi al căutărilor pentru a oferi răspunsuri complexe pe loc reprezintă "o nouă lovitură pentru editorii de conţinut care se bazează pe traficul web pentru a genera venituri".
Wall Street Journal încadrează lansarea în contextul unei curse de recuperare, notând că Google a fost nevoită să vină din urmă încă de la lansarea ChatGPT în 2022. Publicaţia oferă date concrete despre adopţie: Gemini a ajuns la 650 de milioane de utilizatori activi lunar (în creştere de la 450 de milioane în iulie), însă rămâne încă în urma ChatGPT, care raportează 800 de milioane de utilizatori săptămânal. Jurnaliştii WSJ pun creşterea recentă a Google şi pe seama succesului viral al uneltei de generare de imagini "Nano Banana", care a depăşit aşteptările companiei prin viteză şi calitatea imaginilor generate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













