De ce a cumpărat Firea autobuze de la turci, în loc să le ia de la fabricile din România

Postat la 22 februarie 2018 54093 afişări

Primăria Bucureşti a încheiat un contract pentru 400 de autobuze pentru transportul în comun (RATB), cu firma turcească Otokar (nume care are legături cu “autocar”, un cuvânt mai aproape de ceea ce ştim noi). Apoi au apărut întrebările.

De ce a cumpărat Firea autobuze de la turci, în loc să le ia de la fabricile din România

 Nu au fost scumpe? De ce Otokar şi nu o firmă cu renume?  De ce nu s-au luat de la Roman Braşov? Valoarea contractului e de 100 mil. de euro, plus TVA. Valoarea medie a unui autobuz este de 250.000 de euro şi în contract sunt autobuze de 12 metri (clasice) şi de 18 metri (cu burduf). Am stat de vorbă cu Tiberiu Klein, director de produs la Roman Braşov, ca să aflăm nişte lucruri din experienţa lui. Între 2005 şi 2009, Roman a produs autobuzul Crosstown. Fabrica a vândut în România între 30 şi 40 de bucăţi, cu preţuri între 125 şi 145.000 de euro. Toate aveau aer condiţionat, opţiune care pe autobuzele Citaro din Bucureşti nu era, deşi acestea din urmă au fost mai scumpe cu 40-50.000 de euro, bucata.

 

CITEŞTE AICI DIN CE CAUZĂ ROMAN BRAŞOV NU A PUTUT SĂ PARTICIPE LA LICITAŢIA PENTRU CELE 400 DE AUTOBUZE RATB

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.