Cum a evoluat marketingul afiliat în România

Autor: Ioana Matei Postat la 25 iunie 2020 202 afişări

Cum a evoluat marketingul afiliat în România

Marketingul afiliat reprezintă unul dintre domeniile care nu au fost afectate de criza generată de pandemie şi odată cu accelerarea eCommerce-ului în această perioadă, creşterile înregistrate pe acest segment au fost considerabile, potrivit unui comunicat de presă trimis de reprezentanţii companiei 2Performant. Analiza companiei 2Performant în cadrul propriei platforme de marketing afiliat arată nu numai o dublare a comerţului online în luna aprilie şi creşteri semnificative pe toată perioada stării de urgenţă, ci şi un interes crescut al oamenilor pentru a practica afilierea. Pe fondul crizei manifestate în ultimele luni şi pe piaţa muncii, echipa 2Performant a observat o creştere a numărului de persoane care au început să facă marketing afiliat în cadrul platformei companiei. Cu alte cuvinte, tot mai mulţi oameni sunt interesaţi de tehnologia care le permite să câştige bani din comisioane şi să îşi suplimenteze veniturile.

Astfel, în perioada martie – mai 2020, 2.734 de conturi noi de afiliaţi au fost înregistrate în cadrul platformei 2Performant. Totodată, în aceeaşi perioadă şi comisioanele încasate de către afiliaţi au crescut considerabil faţă de anii trecuţi, ca urmare a accelerării comerţului online, dar şi a interesului crescut al brandurilor pentru astfel de campanii. În perioada 1-30 aprilie 2020, s-a înregistrat un total al comisioanelor afiliaţilor de 345.300 euro, ceea ce reprezintă o creştere de 75,9 %, iar între 1-31 mai comisioane de 366.700 euro, o creştere cu 58,1%.  

Dintre cele 2.734 de conturi noi înregistrate în această perioadă, 383 au şi încasat primii lor bani din afiliere. Deşi nu este o modalitate uşoară de „a face bani de acasă”, pentru că marketingul afiliat necesită pregătire şi cunoştinţe de marketing şi vânzări online, interesul sporit pentru acest domeniu este un semnal pozitiv pe o piaţă pe care rata şomajului a ajuns la 4,8% în luna aprilie 2020. Compania 2Performant oferă afiliaţilor nu numai tehnologia prin care aceştia pot face bani, în mod transparent şi automatizat, ci şi consiliere. Grupul de Facebook Primii Paşi în Afiliere este comunitatea de afiliaţi la început de drum, care numără 1.227 de membri, pe care echipa 2Performant îi susţine cu know-how şi sfaturi utile. În plus, Dorin Boerescu, CEO-ul companiei a lansat cursul „Cum să câştigi bani ca afiliat 2Performant” pe udemy.com, un curs de 3 ore dedicat oricărui marketer sau creator de conţinut interesat să îşi monetizeze talentul digital prin marketing afiliat şi la care s-au înscris 1.020 de persoane în perioada martie – mai 2020. De când a fost lansat şi până în prezent, cursul însumează 50.274 de minute predate.

„Asistăm la o creştere a interesului pentru marketingul afiliat nu numai de partea brandurilor, ci şi de partea celor care, prin afiliere, trimit trafic către aceste companii, câştigând bani pe măsura vânzărilor generate. Pandemia a adus cu sine o accelerare a online-ului, dar şi o reactivare a domeniului freelancing, influenţat atât de fenomenul work-from-home, cât şi de schimbările de pe piaţa muncii. Previziunile pe plan internaţional sunt că până în 2027 freelancerii vor reprezenta 50% din forţa de muncă americană, aşadar, în contextul gig economy existent cred că şi în România acest tip de muncă va lua amploare. Mai mult, sunt studii care arată că tehnologia este cea care i-a ajutat pe cei mai mulţi freelanceri să câştige bani, iar marketingul afiliat se înscrie în această linie. Marketingul afiliat pune tot mai mult accent pe performanţă, pentru că în acest domeniu câştigi pe măsura vânzărilor generate. Cu cât eşti mai performant, cu atât câştigi mai mult. Iar acesta este viitorul marketingului”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Marketingul afiliat a fost introdus pentru prima oară pe piaţa din România de către 2Performant (la vremea aceea 2Parale), companie care a generat în cei 12 ani de activitate peste 201 milioane de euro vânzări pentru magazinele online din platformă şi peste 14 milioane de euro sub formă de comisioane plătite către afiliaţii săi. Înţeles ca publicitate plătită la cost pe vânzare, marketingul afiliat este marketingul viitorului şi creşte odată cu accelerarea la nivel mondial a eCommerce-ului. Acesta reprezintă modalitatea transparentă de colaborare dintre un magazin online şi cei care pot trimite potenţiali clienţi către magazin, prin diferite forme de reclamă online, primind în schimb un comision pentru vânzările generate. Astăzi, peste 1.000 de branduri fac afiliere activ în România, 600 doar prin platforma companiei 2Performant, care a dezvoltat şi operează propria tehnologie în acest domeniu.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.