Cu viteza, pe Drumul Matasii

Postat la 13 decembrie 2005 16 afişări

Pe drumul care leaga, de peste 2.000 de ani, China de Kazahstan, cunoscut in istorie ca Drumul Matasii, se lucreaza intens la o cale ferata care va lega Estul de Vest, scrie The Times. Viitorul drum feroviar se va intinde pe o distanta de 4.000 km si va fi cea mai rapida ruta feroviara care va uni Asia de Europa. Proiectul, in valoare de cinci miliarde de dolari, se va finaliza in 2010 si va fi destinat transportului de marfuri si poate chiar de pasageri.

Pe drumul care leaga, de peste 2.000 de ani, China de Kazahstan, cunoscut in istorie ca Drumul Matasii, se lucreaza intens la o cale ferata care va lega Estul de Vest, scrie The Times. Viitorul drum feroviar se va intinde pe o distanta de 4.000 km si va fi cea mai rapida ruta feroviara care va uni Asia de Europa. Proiectul, in valoare de cinci miliarde de dolari, se va finaliza in 2010 si va fi destinat transportului de marfuri si poate chiar de pasageri. Trenurile vor pleca din China, vor trece prin Kazahstan, Turkmenistan, Iran si Turcia, ajungand in Europa dupa numai zece zile, sustin initiatorii proiectului.

Proiectul, denumit Eurasia Land Bridge, va insemna o victorie a Chinei in lupta cu Rusia si Statele Unite, pentru exercitarea influentei in Asia Centrala. In prezent, majoritatea bunurilor comercializate intre China si Europa sunt transportate pe cale maritima, in patruzeci de zile, sau pe ruta feroviara trans-siberiana, in cincisprezece zile.

Guvernul chinez incearca sa mute productia de bunuri in zonele nedezvoltate din vest, pentru a rezolva discrepanta de venituri dintre zonele de coasta si cele vestice, dar si sa exploateze noi piete din Asia Centrala. Presedintele chinez, Hu Jintao, s-a aratat solidar cu proiectul kazah, iar companiile de stat din China au investit, deja, miliarde de dolari aici.

De altfel, China a investit 750 de milioane de dolari si pentru imbunatatirea propriei linii de cale ferata care face legatura cu granita kazaha. Singurul inconvenient este ruta de la vest de Kazahstan: pentru ca Moscova se teme ca noul traseu feroviar va "fura" afacerile din zona trans-siberiana.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Actualitate
/actualitate/cu-viteza-pe-drumul-matasii-2509831
2509831
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.