Cu viteza, pe Drumul Matasii
Pe drumul care leaga, de peste 2.000 de ani, China de Kazahstan, cunoscut in istorie ca Drumul Matasii, se lucreaza intens la o cale ferata care va lega Estul de Vest, scrie The Times. Viitorul drum feroviar se va intinde pe o distanta de 4.000 km si va fi cea mai rapida ruta feroviara care va uni Asia de Europa. Proiectul, in valoare de cinci miliarde de dolari, se va finaliza in 2010 si va fi destinat transportului de marfuri si poate chiar de pasageri.
Pe drumul care leaga, de peste 2.000 de ani, China de Kazahstan, cunoscut in istorie ca Drumul Matasii, se lucreaza intens la o cale ferata care va lega Estul de Vest, scrie The Times. Viitorul drum feroviar se va intinde pe o distanta de 4.000 km si va fi cea mai rapida ruta feroviara care va uni Asia de Europa. Proiectul, in valoare de cinci miliarde de dolari, se va finaliza in 2010 si va fi destinat transportului de marfuri si poate chiar de pasageri. Trenurile vor pleca din China, vor trece prin Kazahstan, Turkmenistan, Iran si Turcia, ajungand in Europa dupa numai zece zile, sustin initiatorii proiectului.
Proiectul, denumit Eurasia Land Bridge, va insemna o victorie a Chinei in lupta cu Rusia si Statele Unite, pentru exercitarea influentei in Asia Centrala. In prezent, majoritatea bunurilor comercializate intre China si Europa sunt transportate pe cale maritima, in patruzeci de zile, sau pe ruta feroviara trans-siberiana, in cincisprezece zile.
Guvernul chinez incearca sa mute productia de bunuri in zonele nedezvoltate din vest, pentru a rezolva discrepanta de venituri dintre zonele de coasta si cele vestice, dar si sa exploateze noi piete din Asia Centrala. Presedintele chinez, Hu Jintao, s-a aratat solidar cu proiectul kazah, iar companiile de stat din China au investit, deja, miliarde de dolari aici.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












