Costin Tudor, CEO şi fondator undelucram.ro: Canditaţii şi angajaţii încep să se uite mai puţin la brand şi mai mult la ce este sub brand, care este sensul muncii lor într-o companie. Este şi va rămâne mult timp o piaţă a angajaţilor

Autor: Roxana Rosu Postat la 05 aprilie 2023 41 afişări

Costin Tudor, CEO şi fondator undelucram.ro: Canditaţii şi angajaţii încep să se uite mai puţin la brand şi mai mult la ce este sub brand, care este sensul muncii lor într-o companie. Este şi va rămâne mult timp o piaţă a angajaţilor

Canditaţii şi angajaţii încep să se uite mai puţin la brand şi mai mult la ce este sub brand, care este sensul muncii lor într-o companie, iar angajatorul poate răspunde la aceste nevoi prin cultura organizaţională şi transparenţă.

”Canditaţii şi angajaţii încep să se uite mai puţin la brand, nu este doar despre brand, ci încep să se uite şi la ce este sub brand. Este un studiu din Mare Britanie care arată că 80% din angajaţi cred că angajatorul are o misiune şi 40% nu ştiu despre ea, nu înţeleg sensul muncii lor. Este un subiect care devine numărul 1.  Nu mai este doar despre salariu, ci este despre sensul muncii”, a spus spune Costin Tudor, CEO şi fondator undelucram.ro în cadrul conferinţei ZF HR Trends.

Chiar dacă este dificil pentru anumiţi angajatori, pentru companii mari, pentru retaileri de exemplu să comunice cu fiecare angajat, să explice sensul muncii fiecăruia, acest tip de mesaje se pot transmite prin cultura internă, prin transparenţă.

”Companiile gândesc pe termen lung, încearcă să acorde angajaţilor beneficii pe termen  lung. Ne ducem din ce în ce mai mult spre o maturizare a pieţei deHR. Sunt doi elefanţi în cameră: TikTok şi ChatGPT”.

Costin Tudor dă ca exemplu un trend de pe platforma Tik Tok în  care utilizatorii folosesc ChatGPT pentru a întreba unde ar trebui să se angajeze şi ce vor face peste 5 ani. ” Sunt mii de aplicări de acest gen”.

În acest nou context tehnologizat, companiile trebuie să reevalueze ce beneficii acordă angajaţilor, candidaţilor pe care vor să îi atragă, să încerce să se uite la subiect înţelegând audienţa căreia i se adresează.

”E important să ştim cui ne adresăm, blue-collar, IT. Este foarte important pentru că, deşi nu vom avea capacitatea şi nici din punct de vedere tehnologic să ne adresăm fiecărui angajat în parte, însă strategic ne putem adapta şi putem anticipa un val mare de aplicări, de posibile plecări, faza doi a interviului. E bine să le avem acoperite şi din punct de vedere tehnologic şi din punct de vedere beneficii”.

Fondatorul platformei este de părere că piaţa rămâne dominată de angajaţi, iar angajatorii încearcă să se adapteze.

”Va fi o piaţă a angajaţilor  mult timp de acum încolo, indiferent de ce criză va veni”.

În paralel, Costin Tudor remarcă o tendinţă spre economisire la companii, de reducere a costurilor şi eficientizare. ”E un domino care ne va impacta pe toţi. E vorba de eficienţă până la urmă”.

Potrivit unui sondaj realizat de undelucrăm.ro în decembrie 2022, jumătate dintre angajaţi se aşteaptă ca anul acesta să le crească salariile, iar 40% au de gând să îşi caute un alt loc de muncă dacă acest lucru nu se va întâmpla, în contextul creşterii inflaţiei.

În cazul în care salariul nu le va fi mărit, patru din zece angajaţi au de gând să îşi caute un alt loc de muncă, 19% vor încerca o renegociere cu managerul direct, 13% îşi vor căuta o colaborare suplimentară sau un al doilea job, iar 9% ar aprecia dacă li se vor oferi şi alte beneficii. Aproximativ 19% nu au niciun plan pentru eventualitatea în care anul acesta nu vor primi un salariu mai mare.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
angajati,
brand,
munca

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.