Cosmote ataca cu armele japonezilor

Postat la 22 mai 2007 1 afişăre

Un portal mobil e ceea ce le-a lipsit multa vreme celor de la Cosmote in concurenta cu Vodafone si Orange. Acum il au; e drept, la mijloc nu e o tehnologie greceasca, ci una japoneza.

Un portal mobil e ceea ce le-a lipsit multa vreme celor de la Cosmote in concurenta cu Vodafone si Orange. Acum il au; e drept, la mijloc nu e o tehnologie greceasca, ci una japoneza.

 

In ziua lansarii serviciului i-mode in Romania, Takeshi Natsuno, vicepresedinte NTT DoCoMo, si oficialii Cosmote au colorat unul din ochii unei papusi de lemn japoneze. Potrivit traditiilor nipone, "daruma" are darul de a implini dorintele, iar cand dorinta se implineste, fericitii posesori ai papusii trebuie sa-i coloreze si al doilea ochi.

 

In ceea ce-l priveste, Evangelos Martigopoulos, CEO al grupului Cosmote, si-a declarat limpede dorinta: ca noul serviciu sa conteze pentru imaginea firmei in ochii posibililor clienti. "Este o unealta de loializare; chiar daca nu vor folosi serviciul, e o valoare adaugata la imaginea noastra. Clientii vor sti ca sunt parte a unui succes japonez", explica Martigopoulos pentru BUSINESS Magazin imediat dupa lansarea oficiala de saptamana trecuta. Managerul elen se referea la faptul ca tehnologia i-mode a fost inventata in Japonia, cea mai dezvoltata piata de telefonie mobila din punctul de vedere al apetitului clientilor pentru noi tehnologii. Acolo o folosesc aproape 50 de milioane de oameni. In schimb, in cele 16 tari europene unde este prezenta n-o folosesc nici 5 milioane.

 

Cei mai multi operatori de telefonie mobila au preferat sa nu plateasca tariful de licentiere din partea NTT DoCoMo si au dezvoltat singuri tehnologii similare. In Romania, Vodafone are serviciul live!, iar Orange are portalul World. Ambele sunt lansate de cel putin un an si sunt componente importante ale politicii de comunicare pentru cele doua companii. Dar nici lansarea in Romania a i-mode nu a presupus costuri suplimentare de licentiere pentru actionarii greci. Conform intelegerii facute cu japonezii in 2004, OTE poate lansa serviciul in oricare din tarile din Balcani unde este prezenta.

 

In versiunea Cosmote, i-mode inseamna ca mai multe site-uri, in loc sa fie accesate folosind browser-ul telefonului mobil si accesul prin reteaua de date, sunt copiate si actualizate permanent pe serverele Cosmote. Informatiile de pe cele 60 de site-uri cu care exista acum intelegeri (printre furnizorii de continut: Mediafax, Ziarul Financiar, Neogen, Vanguard, Bancpost, Alpha Bank) sunt accesibile dintr-un meniu intuitiv al telefonului, grupat pe 12 domenii. Spre deosebire de mult mai raspanditul standard WAP, folosit de Orange si Vodafone, i-mode are nevoie de telefoane mobile speciale, compatibile cu tehnologia i-mode. Cosmote a venit pentru inceput cu patru modele.

 

A fost, cert, o lansare necesara. Sorin Stoica, fostul proprietar al lantului de magazine Dasimpex, remarca acum un an preferinta aparent inexplicabila a unui segment de clienti pentru produsele Vodafone, pentru ca la acea data Orange nu avea o retea 3G. Aceasta in conditiile in care produsele cumparate erau simple abonamente de cativa dolari, ce nu includeau si transfer de date pentru a folosi reteaua 3G. "Oamenii pur si simplu vor sa stie ca exista tehnologia, fara a se folosi de ea", declara Stoica.

 

Iar imaginea Cosmote avea nevoie de o tehnologie superioara, care s-o atenueze pe cea de operator low-cost lipsit de 3G. Si in continuare 3G va lipsi, pentru ca scenariul achizitiei unui competitor care a castigat licitatia pentru acordarea licentei de operare este inlaturat pentru moment de Martigopoulos. Daca licitatia ar fi fost castigata, i-mode ar fi fost acum lansat prin reteaua 3G, asa cum se intampla in Grecia, si nu prin GPRS, ca in Romania.

 

La trei ani de la lansarea serviciului in Grecia si la cateva luni de cand a fost lansat in Bulgaria, cele doua tari aduna azi in jur de 500.000 de utilizatori i-mode. Iar veniturile generate se situeaza, conform oficialului Cosmote, la cateva milioane de euro anual. Fara a exista un procent universal fixat, la nivelul celor trei tari unde i-mode deja este disponibil, Grecia, Bulgaria si Romania, furnizorii de continut primesc in medie 80% din sumele incasate, iar 20% raman la Cosmote, sustine Martigopoulos.

 

"Tehnologia este un mijloc, nu un scop, de aceea cred ca simplitatea serviciului va face i-mode accesibil pentru multa lume", spune Nikolaos Tsolas, CEO al Cosmote Romania. Asteptarile legate de serviciu sunt intre 15.000 si 20.000 de utilizatori "in primele cateva luni".

Urmărește Business Magazin

/actualitate/cosmote-ataca-cu-armele-japonezilor-1009190
1009190
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.