Conform unei noi descoperiri, cea mai asemănătoare exoplanetă cu Terra ascunde un secret întunecat

Postat la 13 octombrie 2017 232 afişări

În cel mai apropiat sistem stelar de noi se găseşte probabil cea mai bună şansă de a găsi (şi pe viitor coloniza) o planetă habitabilă, asemănătoare Terrei. Totuşi, potrivit unui nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea Hertfordshire, din Marea Britanie, sistemul Alpha Centauri ascunde un secret surprinzător.

Conform unei noi descoperiri, cea mai asemănătoare exoplanetă cu...
Alpha Centauri este localizat la doar 4,37 ani lumină de propriul nostru Sistem Solar şi este cel mai apropiat vecin din galaxie. De asemenea, este un sistem ciudat, având trei stele care orbitează una în jurul celeilalte: Alpha Centauri A, Alpha Centauri B şi Alpha Centauri C sau Proxima Centauri, pitica roşie în jurul căreia gravitează planeta Proxima b, despre care se crede că are dimensiuni similare cu cele ale Pământului şi poate susţine viaţa, scrie Science Alert.

În timp ce potenţiala habitabilitate a Proxima b este un subiect intens dezbătut, ce poate fi şi mai remarcabil este că aceasta nu provine de fapt din sistemul Alpha Centauri şi nu a fost mereu atât de aproape de noi.

Noile calcule realizate de oamenii de ştiinţă britanici - care au simulat mişcările corpurilor cereşti din componenţa sistemului stelar pe o durată de timp de 10 miliarde de ani - au scos la iveală că există o posibilitate de 25% ca Alpha Centauri să fi avut în componenţă la început doar două stele: A şi B. A treia, Proxima Centauri (împreună cu planeta sa Proxima b) a fost interceptată mai târziu datorită atracţiei gravitaţionale.

Cititi mai multe pe www.desopera.ro

Sky is the limit - Birouri cu vedere spre miliarde de euro Sky is the limit -  Birouri cu vedere spre miliarde de euro

Două milioane de metri pătraţi. Douăzeci de Arene Naţionale puse una lângă alta sau 14 parcuri Cişmigiu aşezate alături. Atât au adunat împreună, în ultimii ani, cei mai mari 50 de proprietari de birouri din Bucureşti.

Dragnea a primit LOVITURA de graţie. Eurostat anunţă SFÂRŞITUL petrecerii în România. Vestea şoc primită în această dimineaţă Dragnea a primit LOVITURA de graţie. Eurostat anunţă SFÂRŞITUL petrecerii în România. Vestea şoc primită în această dimineaţă
Gabriela Cristea, despre câştigurile din televiziune: "Mai bine de un milion de euro" Gabriela Cristea, despre câştigurile din televiziune: "Mai bine de un milion de euro"
Cum arată casa de 300.000 de euro a lui Buhnici. Este cea mai "inteligentă" din România FOTO
Monica Gabor, adevăratul motiv pentru care a divorţat
Un BOIER prea îndrăzneţ l-a ascuns în podul casei pe fugarul Ion C. Brătianu. Ce a păţit după Ana, nevasta lui extrem de frumoasă, a intrat în ISTORIE - VIDEO Un BOIER prea îndrăzneţ l-a ascuns în podul casei pe fugarul Ion C. Brătianu. Ce a păţit după Ana, nevasta lui extrem de frumoasă, a intrat în ISTORIE - VIDEO
Un MISTER vechi de 40 de ani a fost rezolvat. Atunci când primul om a păşit pe LUNĂ a produs modificări teribile pe suprafaţa ei
Şase oameni cu SUPER-PUTERI care i-au pus în dilemă pe oamenii de ştiinţă. Unul dintre ei a ''văzut'' Luna
Această marcă românească a lansat un smartphone care arată ca iPhone X, dar costă de TREI ori mai puţin. Telefonul include tehnologie de recunoaştere facială, cameră duală şi „breton” care poate fi ascuns Această marcă românească a lansat un smartphone care arată ca iPhone X, dar costă de TREI ori mai puţin. Telefonul include tehnologie de recunoaştere facială, cameră duală şi „breton” care poate fi ascuns
Nu vrei să susţii exploatarea angajaţilor din fabricile de telefoane din China, trataţi ca nişte animale? Iată ce smartphone-uri „NOT made in China” poţi cumpăra acum. „Din păcate, oferta e redusă”
iPhone-urile cu LCD nu vor dispărea prea curând. Vor rămâne în ofertă drept modelele „ieftine”
Monica Bârlădeanu: Recomand acest pas tuturor celor care nu reuşesc să ajungă la forma fizică pe care şi-o doresc Monica Bârlădeanu: Recomand acest pas tuturor celor care nu reuşesc să ajungă la forma fizică pe care şi-o doresc
Dieta indiană: plan alimentar pe 7 zile
Reguli de respectat când îi cunoşti pe părinţii partenerului

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.