Companiile din România prind curaj să facă achiziţii în afară: şapte tranzacţii de peste 600 mil. euro

Postat la 22 martie 2018 158 afişări

Şapte tranzacţii care au avut de par­tea cumpărătorului companii înre­gis­trate în România, indiferent dacă au sau nu acţionariat local, au fost sem­na­te în 2017, arată datele companiei de consultanţă PwC. Valoa­rea cu­mulată a acestor achiziţii sare de 600 mil. euro.

Companiile din România prind curaj să facă achiziţii în afară: şapte tranzacţii de peste 600 mil. euro

Dintre cele şapte, patru au pornit la drum ca afaceri antreprenoriale româneşti: RCS & RDS (telecom), Bitdefender (IT), Teraplast (materiale de construcţii) şi Fashion Up (Retail online). Acestora li se adau­gă gru­pu­rile imobiliare NEPI şi Global­worth care au cea mai mare parte a busi­­nessului local, deşi acţio­na­riatul este stră­in. Cea de-a şaptea companie este pro­ducă­to­rul de dulciuri Heidi, care deşi puţini ştiu, este un brand românesc dezvoltat de antreprenori elveţieni. Numărul tranzacţiilor nu este unul mare, însă este în creştere, ceea ce simbolizează faptul că această tendinţă ar putea să devină una mai puternică în anii următori, mai exact companiile locale nu îşi mai anco­rea­ză businessurile în „por­tul“ România. Valorile tranzacţiilor varia­ză de la câteva milioane de euro la sute de milioane.

Citeşte mai multe pe www.zf.ro

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.