Coalitia contra retailerilor

Postat la 11 aprilie 2006 5 afişări

Mai multi producatorii de carne de pasare din Polonia intentioneaza sa ceara marilor lanturi de distributie sa le inapoieze taxele incasate in ultimii ani.

Mai multi producatorii de carne de pasare din Polonia intentioneaza sa ceara marilor lanturi de distributie sa le inapoieze taxele incasate in ultimii ani. Motivul: curtea suprema din Polonia a declarat taxele incasate de la un producator de catre Biedronka, un retailer local, drept ilegale. Astfel, producatorii s-au decis sa foloseasca precedentul si sa lupte pentru drepturile lor.

 

"Am cerut deja membrilor nostri sa adune documentele care dovedesc ca au platit taxe suplimentare in ultimii cinci ani", a declarat pentru publicatia poloneza Puls Biznesu directorul general al Consiliului National al Crescatorilor de Pasari de pe langa Camera Economica, Leszek Kawski.

 

Camera intentioneaza sa formeze o asociatie al carei scop sa fie anularea acordurilor care reglementeaza plata altor taxe decat marja bunurilor vandute. "Sunt peste 30 astfel de taxe", a adaugat Kawski. Daca instanta le va da dreptate producatorilor, fiecare companie va putea solicita sa le fie inapoiati banii achitati drept taxe catre retaileri.

 

Leszek Kawski a spus ca fiecare mare furnizor plateste cateva milioane de zloti (un euro este 4 zloti - n.r.) fiecarui mare retailer. Acestia din urma cred insa ca nu va trebui sa inapoieze nimic furnizorilor.

"In colaborarea dintre furnizor si retailer, distribuitorul imparte costurile legate de vanzare cu furnizorul.

 

Producatorii concureaza intre ei in ceea ce priveste locurile unde sa le fie expuse marfurile. Conditiile din tara noastra nu sunt cu mult diferite de cele din alte tari", a explicat Renata Juskiewicz, reprezentanta a grupului Metro. Nu toti producatorii intentioneaza insa sa lupte cu retailerii.

 

"Ei sunt cele mai profitabile canale de distributie. In mod obisnuit, exporturile si vanzarile cu ridicata aduc cei mai multi bani, dar nu acum", a afirmat Ryszard Wasniewski, director general adjunct al Ekodrob. Aproape 30% din vanzarile companiei se efectueaza prin lanturile mari de retaileri.

 

In Polonia sunt in prezent 117.840 de magazine alimentare, din care 224 de hipermarketuri straine si 16 locale, respectiv 460 de supermarketuri straine si 500 poloneze. Tesco detine 24,6% din suprafata totala a hipermarketurilor, fiind urmata de Carrefour si Real cu 16,3%, respectiv 16%.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Actualitate
/actualitate/coalitia-contra-retailerilor-2510925
2510925
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.