Cele mai admirate companii
Revista Fortune a publicat in numarul trecut topul anual "All Stars" al celor mai admirate companii la nivel global. Daca General Motors se situeaza de sase ani pe primul loc, surpriza cea mare a venit din partea Toyota Motor, ocupanta locului doi in top.
Revista Fortune a publicat in numarul trecut topul anual "All Stars" al celor mai admirate companii la nivel global. Daca General Motors se situeaza de sase ani pe primul loc, surpriza cea mare a venit din partea Toyota Motor, ocupanta locului doi in top. Succesul producatorului japonez de automobile a fost asigurat in mare parte de vanzarile spectaculoase ale modelului-hibrid Prius, cea mai bine vanduta masina de acest tip din lume.
Un salt impresionant l-a realizat si Apple, companie care intra pentru prima data in topul All Stars. In spatele succesului sau sta popularul iPod, gadget-ul care a plasat compania pe locul zece in topul din acest an al companiilor admirate si pe primul loc in topul celor mai inovatoare companii. Hay Group - realizatorul topului - a intervievat directorii executivi a 74 de companii. In urma cercetarii (realizate in trimestrul patru al anului 2005), companiile au fost impartite in doua grupuri: "lideri globali" - cele care au ocupat primele trei locuri in segmentul lor industrial la nivelul intregului glob - si restul - "peer group".
Rezultatele au fost surprinzatoare: companiile cele mai apreciate pentru "universalitatea" lor sunt cele care se concentreaza mai degraba asupra obiectivelor generale si nu a unor initiative locale, fiind manageriate eficient de la centru, scrie Fortune.
Astfel, 90% din liderii globali au afirmat ca au reusit sa alinieze filialele la o strategie comuna, fata de doar 78% din peer group-uri. Tot asa, 87% dintre liderii globali spun ca sistemele lor de performanta in management se concentreaza pe indeplinirea obiectivelor generale, in comparatie cu 63% dintre peer group-uri.
Peter Brabeck-Letmathe, presedintele si directorul executiv al Nestlé - companie care anul acesta a ocupat primul loc la eficienta in management global -, spune ca, desi unele decizii se iau pe plan local, managementul central este acela care hotaraste cand o activitate externa ar trebui limitata si cand extinsa, pe baza profitabilitatii sale generale. Intr-adevar, liderii globali au afirmat, in proportie de 68%, ca managerii nu vor ezita sa "sacrifice" prioritatile locale pentru binele companiei mame, in timp ce managerii peer group-urilor vor face asta in proportie de doar 51%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












