Cel mai bun trimestru pentru electro-IT de la debutul crizei

Autor: Cristina Roşca Postat la 23 februarie 2014 41 afişări

Vânzările de televizoare, frigidere şi telefoane şi tablete inteligente au crescut anul trecut, piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată avansând cu circa 7%, până la 1,74 mld. euro, după un "raliu" al cumpărăturilor în ultimele luni din an.

Cel mai bun trimestru pentru electro-IT de la debutul crizei

De altfel, trimestrul patru a fost pentru piaţa de profil cel mai bun din ultimii cinci ani marcaţi de criză, vânzările avansând cu aproape 11%, la 626 mil. euro, potrivit studiului Temax realizat de compania de analiză GfK.

Datele GfK Temax arată că piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată - electronice, electrocasnice, IT, foto, telecom, echipamente pentru birou şi consumabile - a crescut susţinută de toate categoriile, cu doar două excepţii - aparatele foto şi imprimantele. Celelalte segmente au avansat în special în ultimul trimestru, astfel că la finalul lui 2013 vânzările de electrocasnice mari creşteau cu 5,3%, electrocasnicele mici cu 9,2%, iar IT-ul cu 1,6%.

Piaţa electronicelor a crescut la nivelul întregului an după trei trimestre de scăderi consecutive. În ultimele trei luni din an avansul a fost de circa 8%, compensând astfel evoluţia slabă din prima parte a anului.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/cel-mai-bun-trimestru-pentru-electro-it-de-la-debutul-crizei-12134061
12134061
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.