Cea mai mare tranzacţie între doi retaileri locali: Annabella cumpără reţeaua Best Market cu 13 magazine şi îşi pune astfel judeţul Dâmboviţa pe hartă. Ion Şoloman, proprietarul Best Market: Am vrut să fac exit pentru că îmi voi concentra atenţia pe alte businessuri din zona de modă şi contrucţii. Se ascute concurenţa în comerţul alimentar

Autor: Cristina Roşca Postat la 06 iulie 2023 70 afişări

Cea mai mare tranzacţie între doi retaileri locali: Annabella cumpără reţeaua Best Market cu 13 magazine şi îşi pune astfel judeţul Dâmboviţa pe hartă. Ion Şoloman, proprietarul Best Market: Am vrut să fac exit pentru că îmi voi concentra atenţia pe alte businessuri din zona de modă şi contrucţii. Se ascute concurenţa în comerţul alimentar

Reţeaua de magazine Annabella, controlată de familia Mutu, a preluat lanţul Best Market de la antreprenorul Ion Şoloman în ceea ce este una dintre cele mai mari tranzacţii din retailul alimentar şi, totodată, cel mai important deal între doi jucători autohtoni.

„Discuţiile au durat câteva luni. În cărţi a fost şi un alt retailer local, dar am avut chimie bună cu proprietarii Annabella”, spune Ion Şoloman.

Omul de afaceri a vândut astfel 12 magazine – 11 deja funcţionale şi unul în construcţie, ce urmează a fi deschis în luna august. Toate unităţile sunt în judeţul Dâmboviţa. Anterior, reţeaua Best Market era prezentă şi în Bucureşti, dar în 2022 Ion Şoloman a închis unităţile din Capitală.

„Tranzacţia vizează spaţiile, utilajele, brandul şi angajaţii. Avem 150 de angajaţi în magazine.”

Pentru Annabella, cel mai puternic retailer local, cu 100 de magazine în zona de sud a ţării, această tranzacţie marchează intrarea în judeţul Dâmboviţa.

„Am vrut să fac exit pentru că îmi voi concentra atenţia pe alte businessuri din zona de modă şi contrucţii. Nu am vândut de teama concurenţei, dar se ascute competiţia în comerţul alimentar, chiar şi în rural, unde e singura zonă unde mai poţi face profit real. În două localităţi din rural unde noi suntem, există deja Profi şi Mega Image şi va veni şi Penny”, explică Şoloman.

Conform celor mai recente date ZF, businessul Best Market e operat de firma Livorno Store SRL cu afaceri de 81 mil. lei în 2021, ultimul an pentru care există date.

Compania Annabella SRL, care operează reţeaua de magazine cu acelaşi nume, a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 480,4 mil. lei, în creştere cu peste 20% faţă de 2021.

Annabella operează atât magazine de proximitate, cât şi supermarketuri, unităţile având o suprafaţă de vânzare medie de 300 de metri pătraţi.

Cel mai mic magazin din reţea are o suprafaţă a spaţiului de vânzare de 150 de metri pătraţi, pe când cel mai mare măsoară 1.200 de metri pătraţi, ajungând la 2.000 de metri pătraţi dacă este inclus şi spaţiul de depozitare. Reţeaua de magazine originară din Râmnicu Vâlcea a mers pe un model de dezvoltare regional. Astfel, compania are unităţi în Argeş, Olt, Gorj şi în Vâlcea. Odată cu această tranzacţie, ea intră şi în Dâmboviţa.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
market,
magazine

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.