Ce se întâmplă cu cei care îşi caută partenerul online

Autor: Ioana Matei Postat la 08 noiembrie 2017 107 afişări

Se spune că dragostea este oarbă, iar acest lucru pare să fie adevărat pentru oamenii care împărtăşesc tot felul de informaţii în mediul online, în speranţa de a-şi asigura partenerul perfect, concluzionează reprezentanţii companiei de securitate cibernetică Kaspersky Lab, în urma unei cercetări derulate de companie.

Ce se întâmplă cu cei care îşi caută partenerul online

Cercetarea sugerează că dezvăluirea prea multor informaţii personale pe site-urile de dating ar putea deschide uşa nu doar unui partener, ci şi escrocilor şi infractorilor cibernetici. Unul din zece utilizatori ai site-urilor de dating online (13%) recunoaşte că oferă informaţii personale partenerilor după doar câteva minute sau ore de la iniţierea dialogului, punăndu-se în pericol.

Poate părea ceva inofensiv şi o cale rapidă către un posibil partener, dar utilizatorii serviciilor de dating online oferă de bună voie informaţii personale şi importante fără să se gândească prea mult, unii dintre ei făcându-le publice chiar pe profilurile lor. Astfel, un sfert (25%) dintre aceştia recunosc că au numele complet trecut în profilul public de pe site. Un utilizator din zece şi-a făcut publică adresa de domiciliu, detalii despre munca sau a divulgat secrete de serviciu în acest mod. De asemenea, 9% dintre utilizatori au încărcat fotografii nud cu ei, pe profilul personal.

Utilizatorii sunt şi mai înclinaţi să dezvăluie date celor cu care comunică în lumea dating-ului online: 16% oferă informaţii personale posibililor parteneri, iar unul din zece utilizatori face acest lucru în decurs de minute sau ore de la începerea conversaţiei. În plus, 15% dintre utilizatori spun lucruri stânjenitoare despre ei înşişi şi 14% le trimit partenerilor fotografii personale sau chiar nud. Dacă ele ajung pe mâini greşite, informaţiile ar putea fi folosite pentru accesarea conturilor şi a dispozitivelor utilizatorilor, sau pentru şantaj, infractorii cibernetici cerând bani de la victimele lor. 

Această nevoie de a dezvălui atât de multe informaţii face ca cei care folosesc serviciile de dating online să fie expuşi la mai multe ameninţări cibernetice. Cercetarea arată că 41% dintre ei au experimentat incidente de securitate precum compromiterea dispozitivelor sau a conturilor sau au fost ţinta unui atac ransomware, faţă de 20% dintre utilizatorii care nu folosesc servicii de dating online. Aşadar, aceştia sunt mai vulnerabili şi predispuşi să ajungă ţinta atacurilor.

Situaţia naşte îngrijorări, utilizatorii de servicii de online dating temându-se pentru siguranţa lor atunci când apelează la servicii de dating online. 63% se tem că dispozitivul pe care îl folosesc în acest scop va fi infectat, iar 61% sunt îngrijoraţi de faptul că informaţiile lor ar putea fi furate din aplicaţia sau serviciul de dating. Un neaşteptat procent de 55% dintre utilizatori au experimentat anumite forme de ameninţare sau probleme odată cu accesarea serviciilor de dating online – de la ameninţări online la cele offline. În ciuda acestor lucruri, mulţi utilizatori nu folosesc nici măcar metode simple de protecţie: doar 21% dintre ei nu permit aplicaţiilor de dating să acceseze datele de pe dispozitive şi doar 27% folosesc o soluţie de securitate sau antivirus.

”Utilizatorii trebuie să fie prudenţi atunci când vine vorba de împărtăşirea de informaţii personale pe profilul public sau în conversaţia cu potenţiali parteneri”, spune Andrei Mochola, Head of Consumer Business la Kaspersky Lab. “La fel cum nu i-ai spune cuiva care trece pe lângă tine pe stradă adresa de acasă sau numărul de telefon imediat ce l-ai văzut, şi utilizatorii site-urilor de online dating trebuie să îşi asume responsabilitatea protejării datelor personale şi să nu presupună că acestea sunt în siguranţă şi de neatins pe diverse site-uri sau aplicaţii. Acest sfat se aplică şi în afara dating-ului online, iar utilizatorii de Internet ar trebui să-şi protejeze informaţiile personale din mediul online, indiferent unde se află.”

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.