Ce deţine în România gigantul LVMH, cel mai puternic jucător din industria luxului din lume: cinci companii cu afaceri de 100 mil. euro, dintre care două în producţie

Autor: Cristina Roşca Postat la 20 februarie 2022 330 afişări

Grupul LVMH din Franţa, cel mai puternic jucător din industria de lux din lume, un gigant ce deţine în portofoliu 75 de branduri printre care Louis Vuitton, Dior, Tiffany’s sau Moët şi care are afaceri anuale de 64 mld. euro, controlează în România cinci companii.

Ce deţine în România gigantul LVMH, cel mai puternic jucător din industria luxului din lume: cinci companii cu afaceri de 100 mil. euro, dintre care două în producţie

♦ Magazinul Louis Vuitton de la parterul hotelului de cinci stele JW Marriott din Bucureşti, compania care se ocupă de distribuţia cosmeticelor Christian Dior în România, reţeaua Sephora, o fabrică elemente de piele la Sibiu şi o a doua unitate de producţie încălţăminte la Cluj, acestea sunt afacerile LVMH în România.

Grupul LVMH din Franţa, cel mai puternic jucător din industria de lux din lume, un gigant ce deţine în portofoliu 75 de branduri printre care Louis Vuitton, Dior, Tiffany’s sau Moët şi care are afaceri anuale de 64 mld. euro, controlează în România cinci companii. Este vorba de trei firme de retail şi distribuţie şi alte două de producţie. Este pentru prima dată când apare informaţia conform căreia grupul are două fabrici în România, fiind cunoscută doar una singură - cea de componente de piele de la Sibiu.

Magazinul Louis Vuitton de la parterul hotelului de cinci stele JW Marriott din Bucureşti, compania care se ocupă de distribuţia cosmeticelor Christian Dior în România, reţeaua Sephora, o fabrică elemente de piele la Sibiu şi o a doua unitate de producţie la Cluj, acestea sunt afacerile LVMH în România. În total e vorba de un business de 100 mil. euro în 2020, ultimul an pentru care există date publice.

Dintre toate, cel mai mare business îl reprezintă reţeaua de magazine cosmetice Sephora, ce numără câteva zeci de unităţi şi care are afaceri de 50 mil. euro anual. Acest business a fost prezent local iniţial în sistem de franciză, pentru ca apoi să fie preluat de LVMH care îl operează acum direct. După această achiziţie, compania s-a extins accelerat, fiind astăzi liderul incontestabil al pieţei de cosmetice premium din România.

Al doilea cel mai important business din perspectiva cifrei de afaceri este unul de producţie şi anume fabrica Somarest din Sibiu.

Această firmă este al doilea cel mai mare producător de încălţăminte din România - conform CAEN-ului declarat, cu peste 1.000 de salariaţi care au produs în 2020 încălţări în valoare de 158 mil. lei (32 mil. euro). Atât ca cifră de afaceri, cât şi ca număr de salariaţi, acesta este unul dintre cei mai mari jucători din producţia locală de profil.

Ziarul Financiar a mai scris de-a lungul timpului despre faptul că LVMH deţine această fabrică unde se produc de fapt componente de genţi, dar oficialii grupului nu au răspuns niciodată pe această temă. Acum, în documentele oficiale ale LVMH, apare informaţia care confirmă.

De regulă, pe piaţa de producţie de haine şi îmbrăcăminte din România activează firme care lucrează în lohn pentru marile branduri mass market sau de lux. Puţine sunt grupurile care au fabrici proprii local, iar dintre acestea, cele mai multe sunt cele din industria de lux, operate de giganţi precum Moncler, Gucci sau Prada.

LVMH deţine de altfel două fabrici local, Somarest în Sibiu şi Rossimoda România din Cuj. Aceasta din urmă este deţinută de Rossimoda SPA din Italia. După cum îi spune numele, fabrica produce pentru brandul italian de lux Rossimoda, un brand de încălţăminte apărut în 1947, cumpărat între timp de LVMH. Compania a avut afaceri de 4,2 mil. lei (sub 1 mil. euro) în 2020, minus 28%, şi 64 de salariaţi. Este cea mai mică firmă a grupului în România din punct de vedere al businessului.

Datele din rapoartele gigantului arată că LVMH preferă să deţină în proprietate companii şi nu să opereze în lohn sau franciză, deci prin parteneri. Spre exemplu, Louis Vuitton este singurul brand de lux venit direct în România, într-o piaţă unde franciza e „regulă“. Deschis în 2008 la parterul hotelului de lux JW Marriot, magazinul a crescut constant, chiar şi în vremuri de criză. Similar, brandul de cosmetice Christian Dior a început acum un deceniu să distribuie direct produsele în România, nu prin parteneri ca până atunci. Sephora este un alt exemplu. Acest model atât în retail-distribuţie, cât şi în producţie permite un control mai bun al businessului.

LVMH este controlat de miliardarul francez Bernard Arnault (72 de ani), al treilea cel mai bogat om din lume, conform Bloomberg, cu o avere estimată la 161 mld. dolari. Numele său a fost o bună vreme legat şi de cel al retailerului alimentar Carrefour, unde antreprenorul a fost acţionar. Între timp însă a vândut şi îşi concentrează atenţia pe sectorul luxulu,i care de multe ori s-a dovedit imun la crize, produse precum genţi, vinuri sau bijuterii fiind văzute drept investiţii, nu cheltuieli. Cristina Roşca

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
afaceri,
productie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.