Cât de tare îngraşă berea?

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 05 septembrie 2012 198 afişări

82% din adulţii români care au consumat bere în ultima lună şi care obişnuiesc să se relaxeze după o zi de muncă pe o terasă, alături de prieteni, aleg să bea bere cu această ocazie, conform unui studiu GfK.

Asociată peste tot în lume cu bucuria de a petrece momente plăcute în compania prietenilor şi a familiei, berea se dovedeşte a fi încă o dată nelipsită din viaţa de zi cu zi a românilor.

Un studiu efectuat la solicitarea Asociaţiei Berarii României de către compania de cercetare de piaţă GfK România a evidenţiat faptul că aproximativ unul din trei adulţi români (35%) care au consumat bere în ultima lună se relaxează după o zi de muncă pe o terasă, alături de prieteni, un procent covârşitor din aceştia - 82% -, alegând să consume bere cu această ocazie.

Totodată, aproximativ doi din trei adulţi români (77%) care au consumat bere în ultima lună obişnuiesc să se recreeze la finalul unei zile de muncă acasă, împreună cu familia. Dintre aceştia, mai mult de jumătate - 54% -, aleg să consume bere cu această ocazie.

Natura îşi are şi ea rolul ei în programul de relaxare al românilor după o zi de muncă, 26% din adulţii români care au consumat bere în ultima lună optând pentru plimbările în parc după orele petrecute la birou. În plus, vizitele la ştrand sau piscină sunt şi ele o opţiune, 9% alegând această variantă. Nici în aceste două cazuri berea nu putea să lipsească, 10% din cei care preferă plimbările prin parc consumă bere cu această ocazie, iar mai mult de jumătate din cei care merg la ştrand sau piscină - 58% -, se răcoresc cu bere pe şezlong. (Datele se referă la persoane cu vârsta peste 18 ani care au consumat bere în ultima luna)

Studiul a fost efectuat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, de 1.024 persoane, bărbaţi şi femei, cu vârsta peste 18 ani, iar perioada în care s-a derulat studiul a fost mai - iunie 2012. Rezultatele studiului sunt reprezentative la nivel naţional pentru populaţia României cu vârsta peste 18 ani.

Cu o istorie ce se pierde în negura vremurilor, berea este una dintre cele mai vechi şi mai populare băuturi produsă din ingrediente naturale şi care datorită gustului plăcut şi efectului său răcoritor face parte din dieta zilnică a multor români.

Ţinând cont de toate varietăţile de bere (de la blondă la brună) berea cu alcool are în jur de 43 kcal la 100 ml, mai puţin decât alte băuturi alcoolice, iar cea fără alcool are doar 17 kcal la 100 ml.

Fiind o sursă naturală de antioxidanţi, siliciu şi fibre, berea consumată în cantităţi moderate poate ajuta la prevenţia osteoporezei şi poate împiedica formarea pietrelor la rinichi. De asemenea, unele studii arată că un consum ponderat de bere, în asociere cu un stil de viaţă echilbrat, poate creşte nivelul colesterolului bun (HDL), poate asigura o protecţie suplimentară împotriva bolilor cardiovasculare şi rehidrata organismul după efort fizic, conform studiului "Efectele consumului moderat de bere" - compendiu al literaturii ştiinţifice, ediţia 2010

Asociaţia Berarii României a fost înfiinţată în anul 2004 şi reuneşte cinci dintre cele mai mari companii care activează pe piaţa din România: Bergenbier, Heineken România, Romaqua Group, Ursus Breweries şi United Romanian Breweries. Împreună, cele cinci companii producătoare furnizează peste 90% din cantitatea de bere consumată în România. Acestora li s-au alăturat, din 2011, cei mai importanţi producători la nivel naţional de hamei şi malţ, materiile prime necesare pentru fabricarea berii: Asociaţia Producătorilor de Hamei şi Soufflet Malt Romania, iar începând din acest an în rândul membrilor se numără şi microberăria Clinica de Bere, cu sediul în Timişoara

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bere,
GfK,
români
/actualitate/cat-de-tare-ingrasa-berea-10022974
10022974
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.