Afacerile eMAG au ajuns la 1,39 miliarde de lei în România anul trecut. Retailerul lansează serviciul de livrare în 2 ore în Bucureşti, disponibil non-stop

Autor: Florin Casota Postat la 30 august 2016 650 afişări

Afacerile eMAG au ajuns la 1,39 miliarde de lei în România anul trecut. Retailerul lansează serviciul de livrare în 2 ore în Bucureşti, disponibil non-stop

eMAG a înregistrat în 2015 o cifră de afaceri de 1,95 miliarde de lei în toate ţările, cu 56% mai mare faţă de anul precedent. Extinderea regională a fost motorul principal al dezvoltării şi a beneficiat de jumătate din totalul investiţiilor din 2015, care s-au ridicat la 48 milioane euro. În România, eMAG a avut o creştere de 28% a cifrei de afaceri, până la 1,39 miliarde de lei, care a venit pe fondul extinderii accelerate a gamei de produse, a creşterii de piaţă şi a creşterii adopţiei cumpărăturilor online.

„România este o piaţă cheie pentru Naspers, iar comerţul online este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creştere din regiune în următorii ani. Business românesc, lider în ecommerce, creat şi condus de o echipă talentată şi dedicată, eMAG este în poziţia ideală să beneficieze de această creştere. Ne bucură faptul că putem susţine aceste planuri”, a spus Bob van Dijk, CEO Naspers.

„Ecommerce este un model de tehnologie care salvează timp şi bani. Investim în tehnologie dezvoltată în România şi exportăm acest model în Bulgaria, Ungaria şi Polonia”, spune Iulian Stanciu, CEO eMAG.

Investiţiile realizate anul trecut de eMAG au însumat 48 de milioane de euro. Principalele direcţii au fost dezvoltarea regională a companiei, care a atras investiţii de 24 de milioane de euro şi dezvoltarea tehnologiei eMAG (18 milioane de euro). Încă 6 milioane de euro au fost investite în dezvoltarea de noi categorii, a brandului, dezvoltarea logistică şi a angajaţilor prin programe speciale de formare.

„eMAG este în prezent cel mai mare centru comercial, cu peste un milion de produse şi 17.000 de branduri. Vom investi în diversificarea categoriilor de produse, în dezvoltarea lor în profunzime şi în creşterea accelerată a platformei Marketplace. Într-un an vrem să ajungem la 4.000 de magazine partenere. Marketplace eMAG este cea mai mare oportunitate de creştere pentru orice comerciant”, precizează Iulian Stanciu.

Pentru îmbunătăţirea timpului de livrare, eMAG va ajunge la 200 de puncte de livrare în Bucureşti şi în ţară până la finalul lunii octombrie, din care 120 cu Poşta Română. eMAG lansează pentru Bucureşti şi serviciul de livrare în 2 ore, disponibil non-stop, indiferent de oră sau zi a săptămânii.

În august 2016, echipa grupului eMAG (care include alături de eMAG şi Conversion, Depanero şi FashionDays) a însumat 2.900 de oameni. 2.400 dintre ei, reprezentând 83%, lucrează în echipa din România.

Dezvoltarea tehnologică este realizată de o echipă formată din 600 de ingineri IT, iar în următorii doi ani eMAG va angaja alţi 300 de programatori care vor lucra la dezvoltarea platformei.

Anul acesta va fi lansat, cu susţinerea Naspers, eMAG Labs, un centru de testare şi implementare de tehnologii noi (VR, IoT, machine learning) pentru ecommerce. Soluţiile dezvoltate de eMAG Labs vor fi folosite de Naspers la nivel global.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.