Povestea lui Julius Meinl, antreprenorul care a schimbat pentru totdeauna industria cafelei

Postat la 28 noiembrie 2021 2151 afişări

Povestea lui Julius Meinl, antreprenorul care a schimbat pentru totdeauna industria cafelei

Metoda revoluţionară de prăjire a cafelei descoperită de antreprenorul Julius Meinl a schimbat pentru totdeauna această industrie, punând totodată şi bazele unei poveşti de business de succes, ajunsă astăzi la o istorie de peste un secol şi jumătate.

Iulius Meinl s-a născut pe 10 aprilie 1824 în Kraslice, Cehia, în familia unui brutar profesionist, Franz Anton Meinl, şi a soţiei acestuia, Anna. După ce a lucrat, pentru o vreme, ca ucenic în magazinul de vopseluri din Praga al unchiului său, a hotărât să pornească propria afacere. În 1862 el a deschis un magazin de delicatese în cartierul Köllnerhofgasse din Viena. Aici vindea, printre altele, cacao, ceai, condimente, orez, zahăr, dar şi cafea proaspătă.

Ulterior, antreprenorul s-a specializat în comercializarea cafelei, producând propriile amestecuri de boabe verzi, pe care cumpărătorii le puteau prăji acasă, pe aragaz. În 1877 Meinl a dezvoltat o metodă pentru prăjirea industrială a cafelei. Procesul consta în prăjirea cafelei fără ca boabele să intre în contact cu gazele emise de combustibil, permiţând păstrarea intactă a aromei, fără mirosuri adiacente.

Această inovaţie a permis, pentru prima dată, vânzarea cafelei direct prăjite, punând totodată bazele dezvoltării corporative viitoare. În 1891 antreprenorul a deschis şi prima fabrică de prăjire a cafelei, iar primul sediu al afacerii a fost inaugurat trei ani mai târziu.

Ulterior, managementul companiei s-a mutat chiar în casa fondatorului, proiectată de arhitectul Max Kroph. În luna februarie a anului 1913 antreprenorul a hotărât să cedeze frâiele businessului fiului său, Julius Meinl II, care a extins lanţul de cafenele în întregul Imperiu Austro-Ungar. Compania a ajuns, astfel, cel mai important producător de cafea prăjită din regiune, fiind, totodată, şi cel mai mare importator de cafea şi ceai al unei zone economice cu peste 50 de milioane de locuitori, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul oficial al brandului.

Pe 24 decembrie 1914, în urma unei boli scurte, fondatorul a murit, la vârsta de 91 de ani. El a avut un fiu şi o fiică, Anna Floderer. Logoul companiei a fost creat, în 1924, de către designerul austriac Joseph Binder. Cea mai importantă unitate a afacerii a fost deschisă în 1950, aflându-se în funcţiune şi astăzi, la peste 70 de ani distanţă. În 2019, ultimul an pentru care există date disponibile, Julius Meinl a înregistrat venituri de 186 de milioane de euro. Brandul este prezent astăzi în peste 70 de ţări.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.