Paharul de 3 milioane de lei

Autor: Ioana Matei Postat la 11 ianuarie 2017 1039 afişări  

Paharul de 3 milioane de lei
Paharul de 3 milioane de lei deschide galeria

După o investiţie iniţială de 12.000 de euro, o familie de antreprenori a ajuns la afaceri de 3 milioane de lei cu o reţea de cafenele stradale, ce se bazează pe un design ce ia forma unui pahar. Care sunt planurile lor în continuare?

„Pentru mine antreprenoriatul n-a fost doar o idee, ci mai degrabă o traiectorie prestabilită încă din timpul facultăţii”, îşi descrie Vlad Timaru, unul dintre fondatorii lanţului de cafenele Coffee 2 Go, alegerea de a se orienta spre antreprenoriat. La doar 19 ani şi-a înfiinţat prima firmă şi povesteşte că de atunci şi până în prezent a administrat şapte SRL‑uri, în domenii diferite.

Dacă unul dintre pariurile sale mai vechi a fost deschiderea unui magazin online de utilaje agricole, în prezent conduce o afacere cât se poate de „fizică”. A lansat în 2013 lanţul de cafenele Coffee 2 Go, o afacere de familie pe care a creat-o împreună cu sora sa (Iuliana Timaru) şi soţul ei (Mircea Rădulescu), afacere operată sub firma MaxJoi Euro Trade Concept. La finalul lui 2016, afacerea ajungea la 15 unităţi răspândite în Bucureşti, Piteşti, Braşov şi Piatra-Neamţ, ce au generat afaceri de 3 milioane de lei, în creştere cu 88% faţă de anul anterior. Familia de antreprenori a mizat pe un design inedit al cafenelelor, care apar sub forma unui pahar de cafea, poziţionat în locaţii stradale (coffee spot este denumirea pe care o folosesc antreprenorii).

Timaru spune că prin Coffee 2 Go vor să aducă un gust al cafelei care să nu ţină cont de tendinţele trecătoare, ci să se prezinte într-o formă modernă, în pas cu nevoile prezentului. „Ne-a fost clar că un avantaj în promovarea produsului este impactul vizual – forma specifică punctului de comercializare”, descrie el alegerea designului chioşcului în formă de pahar, ce iese în evidenţă nu doar prin dimensiune şi formă, dar şi prin cromatică, deoarece folosesc culori tari, cu un impact vizual puternic – negru şi portocaliu. În oferta Coffee 2 Go există 22 de preparate pe bază de cafea, ceai sau limonadă, cu un preţ care variază între 3 lei pentru un espresso şi 6 lei pentru un cafe latte, iar în cele două unităţi de interior deschise recent comercializează şi produse de patiserie. Totodată, ei s-au bazat pe francizare pentru extinderea mărcii în toată ţara. Astfel, dintre cele 15 unităţi ale lanţului de cafenele, în prezent şase sunt deschise în regim de franciză.

Toţi cei trei membri ai familiei de antreprenori sunt absolvenţi ai Academiei de Studii Economice – în Contabilitate, Management şi Economie Agroaalimentară. Ulterior, ei şi-au completat studiile cu specializări în Psihologie, Drept şi Agricultură. Vlad Timaru povesteşte că sora şi cumnatul său au fost atraşi în „curentul antreprenorial” în 2011, odată cu fondarea magazinului online în domeniul utilajelor agricole. Spune că deşi ideea Coffee 2 Go le-a venit în 2007, au reuşit să o pună în practică abia în 2012. Pentru Vlad Timaru şi Mircea Rădulescu, parcursul ca angajaţi s-a încheiat în 2011, când s-au asociat pentru a dezvolta magazinul online care a generat şi capitalul ce urma să fie investit în conceptul Coffee 2 Go. Iulia Timaru însă conduce în continuare departamentul antifraudă din cadrul unei instituţii bancare de top în paralel cu activitatea de la Coffee 2 Go.

Primul pas în dezvoltarea acestui business a fost înregistrarea la OSIM a modelului minicafenelei. Următorul pas a fost construirea efectivă a acesteia, iar modelul trebuia să respecte atât normele de siguranţă şi confort, cât şi să fie suficient de voluminosă ca să poată înmagazina ergonomic toate utilajele şi echipamentele necesare preparării celor 22 de repere din meniu. „Prototipul a fost realizat după mii de ore de muncă, teste şi eşecuri; a rezultat un modul de 3,3 metri înălţime, în interiorul căruia încap uşor patru persoane, pe lângă echipamente şi mobilier”, descrie antreprenorul provocările designului. Amplasarea primului chioşc a fost o etapă la fel de importantă ca şi realizarea modelului: pentru un impact cât mai mare, acesta trebuia poziţionat într-o zonă cu vad comercial bun şi cu o diversitate cât mai mare de consumatori, astfel încât ei să înţeleagă preferinţele clienţilor lor.

Astfel justifică Vlad Timaru alegerea zonei Gării de Nord, unde, potrivit lui, există un trafic zilnic de 10.000 de persoane. Investiţia în primul chioşc a fost de 12.000 de euro, sumă care a inclus realizarea, mobilarea, personalizarea, iluminatul, transportul şi amplasarea, totalitatea echipamentelor de bar necesare funcţionării (espressoare, blendere, aparate de spumă lapte, frigider, congelator, accesorii de bar) precum şi chiria iniţială, cu racordarea la utilităţi, autorizarea, stocul iniţial de materii prime şi materiale. Un an mai târziu, acesta începuse deja să aducă profit. „Nişa cafelei to go era neexploatată în acea perioadă, piaţa fiind într-o continuă dezvoltare şi adaptare, trendurile europene urmând să apară şi în România. Am prins cele mai bune locuri în trenul care se îndreaptă cu viteză în această direcţie”, explică Vlad Timaru. El spune că în prezent 80% dintre clienţii sunt fideli şi revin zilnic (sau cu prima ocazie) la toate spaţiile lor.

 

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Cât valoarează cel mai important aeroport din ţară? Cât valoarează cel mai important aeroport din ţară?

Aeroportul Henri Coandă a înregistrat anul trecut una dintre cele mai mari creşteri ale traficului aerian în 2016 la nivel european, lucru care se traduce în cifre referitoare la veniturile companiei, dar şi ale businessurilor susţinute de acest aeroport, de peste 1 miliard de euro.

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS! Mişcare ŞOC a Carrefour în România. Este pentru prima oară când se întâmplă asta! BREAKING NEWS! Mişcare ŞOC a Carrefour în România. Este pentru prima oară când se întâmplă asta!
Semnal de alarmă surprinzător de direct de la BNR: Numeroşi antreprenori se plâng de discriminare negativă. Firmele româneşti să aibă acelaşi tratament din partea statului ca firmele străine
ONE.ro
Cum arată resortul lui Radu Mazăre din Madagascar. Cât costă aici un bungalow Cum arată resortul lui Radu Mazăre din Madagascar. Cât costă aici un bungalow
Cum arată una dintre cele mai bogate femei din lume. Aceasta este văduva fondatorului Apple
Andreea Berecleanu şi-a serbat ziua de naştere: ”Mă consider o bunică de 90 de ani”
Descopera.ro
DESCOPERIRE COLOSALĂ în Egipt. ''A fost o mare regină şi cea mai frumoasă dintre toate'' DESCOPERIRE COLOSALĂ în Egipt. ''A fost o mare regină şi cea mai frumoasă dintre toate''
Adevăratul Ragnar Lodbrok, legendarul viking care a UMILIT Franţa - VIDEO
Celebrul TIGRU tasmanian, dispărut acum 80 de ani, a fost VĂZUT din nou. ''Am verificat de două ori. Este INCREDIBIL'' - FOTO
Go4it.ro
Telescopul Hubble a descoperit acest obiect BIZAR, care a produs panică. NASA a încercat să calmeze spiritele, dar nu are o explicaţie. Este dovada clară că există civilizaţii extraterestre avansate în univers? Telescopul Hubble a descoperit acest obiect BIZAR, care a produs panică. NASA a încercat să calmeze spiritele, dar nu are o explicaţie. Este dovada clară că există civilizaţii extraterestre avansate în univers?
Samsung confirmă: Galaxy Note7 se întoarce la vânzare
În curând cyborgii vor păşi printre noi, fără să ştim şi se vor putea conecta la computerele noastre prin puterea minţii. Povestea companiei MISTERIOASE, finanţată de Elon Musk, care va dezvolta supraoameni
Csid.ro
Boli provocate de carii dentare netratate şi leacuri ciudate la care apelează românii când îi dor măselele Boli provocate de carii dentare netratate şi leacuri ciudate la care apelează românii când îi dor măselele
De ce e bine să consumi verdeţuri de sezon
La cât timp după ce te laşi de fumat se curăţă plămânii de tutun

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.