La doar 25 de ani castiga zeci de mii de euro oferind un produs unic in Romania

Postat la 11 martie 2018 1067 afişări

La 25 de ani, Ruxandra Micu se numără deja printre cei care au mizat pe antreprenoriat. După primul an de activitate, tânăra se aşteapă la rulaje de circa 50.000 de euro, bani obţinuţi dintr-un blog de gătit şi planuri alimentare pentru vegetarieni şi vegani. Proiectul Meal Plans oferă meniuri personalizate pentru cei care vor să treacă la o dietă vegetariană şi este primul de acest tip din România.

În contextul în care antreprenoarea vizează clienţi de pe tot globul, tânăra se aşteaptă la creşteri de minimum 25% în primii 2-3 ani de activitate.

Cred că structura mea a fost întotdeauna una antreprenorială. N-am fost niciodată angajată, n-am lucrat niciodată cu program fix, deşi mă întreţin singură de la 20 de ani. Gândul de a dezvolta o afacere în online a fost prezent încă de când am început să activez în domeniul marketingului digital, iar prima manifestare a acestuia a fost blogul“, povesteşte Ruxandra Micu despre aptitudinile sale antreprenoriale.

A studiat arhitectura, însă s-a simţit mai atrasă de web design şi marketing digital, cunoştinţe pe care le-a aprofundat şi care au ajutat-o să-şi transforme blogul dintr-un hobby într-o sursă de venit. Domeniul a fost ales natural, blogul Gourmandelle.com fiind lansat cam în aceeaşi perioadă în care a ales să îşi schimbe stilul de viaţă şi să devină vegetariană, iar aplicaţia Meal Plans a fost următorul pas. Aplicaţia lansată în urmă cu un an generează un plan de masă personalizat pentru nevoile fiecărei persoane, indiferent că este vorba de preferinţe culinare, diete, intoleranţe sau alergii alimentare şi obiective personale.

Tânăra a început să abordeze proiectul dintr-o perspectivă antreprenorială abia anul trecut, când a lansat aplicaţia de planuri de masă. ”Aproape cinci ani de muncă, informare, acumulare de cunoştinţe, cursuri de specialitate în domeniul nutriţiei sănătoase şi foarte mult self-education. Asta reprezintă investiţia mea iniţială“, povesteşte antreprenoarea în mod poetic. însă în urmă cu câteva luni a acceptat o investiţie ”substanţială“ în blog, deoarece ”îmi dădusem seama că fără să investesc în blog şi fără să îmi formez o echipă care să preia din sarcini şi să îmi permită să mă concetrez pe viziunea de ansamblu, creşterea va fi lentă“. Conform planului de afaceri, investiţia minimă pentru primele şase luni de activitate este de aproximativ 15.000 de euro, apoi afacerea fiind capabilă să se susţină singură.

”Atunci când am creat aplicaţia de planuri de masă am gândit global, deoarece nu am vrut să mă limitez la o anumită ţară, aşadar am mizat pe limba engleză“, povesteşte tânăra antreprenoare. Publicul ţintă este format din persoane care doresc să adopte o dietă nouă, să îşi schimbe stilul de viaţă, însă nu ştiu de unde să înceapă, persoane cu alergii şi intoleranţe alimentare sau diete speciale, cărora le este greu să găsească reţete potrivite pentru ei, precum şi cei care au un program încărcat şi nu vor să piardă timp căutând reţete sau făcând liste de cumpărături, ci vor să aibă toate mesele deja planificate.

În termeni de profil social, e vorba despre un public urban, cu vârsta medie de peste 30 de ani, cu venituri peste medie şi consumator de online. ”Un public informat, care călătoreşte mult şi este deschis la a experimenta preparate culinare noi, dincolo de mâncarea tradiţională“, adaugă fondatoarea. Aplicaţia poate fi accesată, în prezent, de pe blog şi costă 10 dolari pentru un plan de o lună, 25 de dolari pentru un plan de trei luni sau 75 de dolari pentru un plan de un an. Până în prezent s-au vândut aproximativ 200 de planuri de masă.

Printre obiectivele pe termen scurt antreprenoarea îşi propune să lanseze formatul de membru pentru blog, contra unei taxe lunare, pentru care să ofere video-uri, interviuri cu specialişti, eBook, ghiduri, tutoriale, vouchere etc. Plănuieşte să organizeze şi cursuri de gătit în Bucureşti, axate pe transformarea preparatelor clasice cu carne în mese vegetariene, acest lucru fiind specialitatea sa. ”Pe de o parte, simt nevoia să împărtăşesc aceste trucuri cu cât mai multe persoane, dar, desigur, acest aspect va ajuta semnificativ în popularizarea aplicaţiei Meal Plans“, precizează Ruxandra Micu. îşi propune şi ca începând cu anul viitor să lanseze şi varianta de aplicaţie iOS/Android.

Conform unui ”scenariu pesimist-realist“, pentru 2017 antreprenoarea estimează o cifră de afaceri de peste 50.000 de euro şi un profit de 10.000 de euro. încasările ar urma să ajungă anul viitor la 70.000 de euro, însă dacă obiectivele de trafic vor fi atinse, ”chiar şi cu o rată de conversie foarte mică“, cifra de afaceri din 2018 poate fi şi dublă faţă de anul acesta.

Tânăra antreprenoare mizează şi pe dezvoltarea afacerii pe nişa educaţiei alimentare pentru copii în online, utilizând joaca: cărţi de colorat, reţete simple, materiale video. Astfel, îşi doreşte să creeze unelte pentru părinţi, şcoli şi grădiniţe, prin care copiii pot fi învăţaţi ce înseamnă un stil de viaţă sănătos. Pe termen mediu - 4-5 ani - îşi propune să atragă profesionişti din domeniul medical şi ai nutriţiei.

”Piaţa din România, în ceea ce priveşte planurile de masă şi cursurile online de nutriţie, este nulă, e la început, dar accesul nostru e global, adresându-ne ţărilor în care oamenii sunt obişnuiţi să cumpere produse şi servicii digitale“, povesteşte antreprenoarea despre segmentul în care activează. Pe de altă parte, nişa de wellness şi wellbeing este în continuă creştere, precum şi interesul sporit acordat dietelor speciale – pentru vegetarieni, vegani, fără gluten etc. ”Românii mănâncă în general mult şi de o calitate îndoielnică, însă lucrurile au început să se schimbe, iar asta se simte din ce în ce mai mult“, consideră Ruxandra Micu.

Dacă, atunci când a pornit blogul, a fi vegetarian era un lucru neobişnuit, acum ideea a intrat în registrul normalităţii, afirmă antreprenoarea. ”Interesul crescut pentru o alimentaţie sănătoasă a început să se simtă şi la noi, numărul de persoane care adoptă o dietă vegetariană este în continuă creştere. Evoluţia se întâmplă, însă, cu paşi mici. Viitorul este vegetarian“, crede tânăra.

Comerţul online din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creştere din Europa, de 38%, mai mult decât dublu faţă de media europeană, de 15%, anunţă Asociaţia Română a Magazinelor Online din România (ARMO), citând rezultatele raportului european privind comerţul electronic publicat de organizaţia Ecommerce Europe. De asemenea, ARMO se aşteaptă ca piaţa comerţului online din România să depăşească anul acesta 2,5 miliarde de euro şi are potenţialul de a-şi dubla valoarea până în 2020, cu condiţia creşterii investiţiilor şi a susţinerii autorităţilor pentru dezvoltarea aptitudinilor digitale în rândul populaţiei, coroborată cu cea a infrastructurii digitale.

Deşi se află la primii paşi pe calea antreprenoriatului, Ruxandra Micu a înţeles o lecţie importantă, spune ea, care a ajutat-o să se concentreze pe creşterea afacerii. ”Să nu te pierzi în sarcini mărunte! Aceasta este greşeala pe care o fac cei mai mulţi antreprenori: se pierd în sarcini neînsemnate, scăpând din vizor obiectivele mari.“

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.