În culisele unui magazin online

Autor: Florin Casota Postat la 17 martie 2016 1994 afişări  

Pentru clienţi, un magazin online este doar o fereastră într-un browser. Pentru proprietari, un magazin online se poate întinde pe mii de metri pătraţi, unde sute de mii de produse sunt înmagazinate în depozite în care lucrează sute de oameni.

În culisele unui magazin online
În culisele unui magazin online deschide galeria

Dacă în urmă cu câţiva ani puteai cumpăra online doar cărţi sau CD-uri, acum oferta este foarte diversificată: de la produse IT&C, articole de îmbrăcăminte şi până la peşti vii, după cum povesteşte Paul Copil, chief operations officer la retailerul de modă Fashion Days, liderul pieţei de online fashion din România. Fashion Days este prezentă atât pe piaţa locală, cât şi în Bulgaria şi Ungaria, şi serveşte peste milioane de clienţi cărora le pune la dispoziţie zilnic circa 500.000 de produse de la peste 1.000 branduri internaţionale. Anul trecut, în aprilie, Fashion Days a fost cumpărată de eMag, la rândul său lider al pieţei de comerţ online.

Retailerul de modă are trei depozite la ieşirea din Capitală, unde am fost invitat să văd ce se întâmplă „după clic“, cum se învârt rotiţele care pun maşinăria în mişcare. Din depozitele din Bucureşti pleacă produse în toată ţara, dar şi în Bulgaria sau Ungaria. În magazinul online sunt prezente peste 1.000 de branduri, printre care Calvin Klein, Puma, Just Cavalli sau Guess, de unde clienţii pot alege, dar diversitatea produselor nu este singurul punct de atracţie al unui magazin online de modă, ci şi serviciul trebuie să fie unul foarte bun. În prezent, Fashion Days livrează în România, Bulgaria şi Ungaria într-un interval de 24-48 ore de ore, în funcţie de când este comanda plasată de client, când vine curierul pentru a ridica produsele şi drumul parcurs până la destinaţie, iar infrastructura rutieră deficitară din România contribuie la timpul de livrare. „Ştii când pleci, mai greu când ajungi. Lucrăm la sistem şi în curând vom putea oferi 24 de ore timp de livrare în mod constant“, spune Paul Copil, responsabil pentru tot ceea ce se întâmplă după ce se cumpără un produs.

Odată cu reducerea timpului de livrare au crescut şi afacerile Fashion Days. „În 2011 timpul lung de livrare făcea ca unii dintre clienţi să renunţe la comandă, astfel marfa rămânea şi se producea un stoc. Făceam campanii ulterior unde vindeam retururile şi produsele rămase.“ În aceea perioadă lucrau în depozit 100 de oameni. În 2012 numărul acestora a crescut la aproape 200, lucrau în trei schimburi „şi cu toate astea tot existau întârzieri“.

Pentru a remedia această problemă compania s-a concentrat pe trei proiecte. Primul a fost stabilizarea serviciilor de curierat. Au renunţat la a lucra cu mai mulţi curieri, din mai multe ţări (când livrau în Polonia, Slovacia sau Cehia), şi au trecut la un parteneriat cu un singur curier, DPD, singurul care acoperea regiunea unde operam: „Ne‑a ajutat foarte mult în expansiune şi în a stabiliza relaţiile cu clienţii noştri. În plus, e mult mai uşor de administrat un singur sistem“, spune Copil.

Al doilea punct a fost dezvoltarea unui VMS (Warehouse Management System) modificat pentru nevoile companiei, care poate să suporte traficul mare de date. Iar un ultim punct, implementat în 2013, a fost introducerea unei linii de automatizare şi de procesare a comenzilor. „De la 200 de oameni, care lucrau în trei schimburi, am ajuns la 70 de oameni în două schimburi care fac acelaşi lucru. Nu am renunţat la oameni, ci am deschis depozite de retail. Mai mult, am implementat un departament specializat pe retururi. Care devine un business în sine prin volumul tranzitat“, povesteşte Copil. Sistemul automatizat a mărit fluxul de comenzi posibile de la 200 la 1.500 pe oră, iar gradul de eroare a scăzut de la 7-8% la 0.001%, susţine Paul Copil. „Logistica din online este o vietate aparte. În general, foarte multe companii sunt ancorate într-un sistem clasic, fără să se uite la tehnologii noi. Noi am făcut asta şi ne-a folosit. Operaţiunile au reuşit să susţină creşterea businessului“.

Care este viaţa unui produs?

 

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/actualitate/afaceri/in-culisele-unui-magazin-online-15111401
15111401
comments powered by Disqus
Ascensiunea SUV Ascensiunea SUV

De la vehicule militare la camionete, de la maşini de familie la modele de lux - istoria aşa-numitelor Sports Utility Vehicles (SUV) începe încă din anii ’30, dar succesul lor a devenit evident la sfârşitul secolului trecut. Iar mai recent, popularitatea lui Duster nu face decât să confirme acest succes. Care este secretul popularităţii uriaşe de care se bucură SUV‑urile şi cât de mult reprezintă ele în contextul industriei auto globale?

vezi continuarea
ZF.ro
Povestea fascinantă a singurul român din lume cu titlul de ”Sir”. A construit centrul financiar al lumii Povestea fascinantă a singurul român din lume cu titlul de ”Sir”. A construit centrul financiar al lumii
ANUNŢUL incredibil făcut de Kaufland. Este pentru prima oară când se întâmplă aşa ceva în România
ONE.ro
Cum arăta Martha Stewart în tinereţe, pe când lucra ca fotomodel! Cum arăta Martha Stewart în tinereţe, pe când lucra ca fotomodel!
O româncă cucereşte Franţa şi Italia cu "aurul mov"
Tori Spelling şi-a tocat moştenirea de 18 milioane $! Acum e datoare vândută
Descopera.ro
Trebuie lăsaţi copiii să plângă? Concluzia neaşteptată a experţilor - FOTO+VIDEO Trebuie lăsaţi copiii să plângă? Concluzia neaşteptată a experţilor - FOTO+VIDEO
Cât de VITEAZ a fost în realitate Mihai, domnitorul care a marcat pentru totdeauna istoria României
IMAGINEA care îi ÎNGROZEŞTE pe toţi şoferii. Ce se întâmplă dacă....
Go4it.ro
Detaliul care l-a „ŞOCAT” pe şeful Apple într-o pictură veche de 364 de ani: „Am crezut că ştiam acest lucru până seara trecută” Detaliul care l-a „ŞOCAT” pe şeful Apple într-o pictură veche de 364 de ani: „Am crezut că ştiam acest lucru până seara trecută”
Cum te asiguri că ecranul telefonului tău Samsung nu se aprinde atunci când telefonul este în buzunar
OnePlus ieftineşte toate smartphone-urile din ofertă
Csid.ro
Pune asta în salate ca să slăbeşti! Pune asta în salate ca să slăbeşti!
Creierul tău va funcţiona mai bine dacă faci asta
Prima bacterie rezistentă la orice antibiotic, depistată în SUA