În culisele unui magazin online

Autor: Florin Casota Postat la 17 martie 2016 2039 afişări  

Pentru clienţi, un magazin online este doar o fereastră într-un browser. Pentru proprietari, un magazin online se poate întinde pe mii de metri pătraţi, unde sute de mii de produse sunt înmagazinate în depozite în care lucrează sute de oameni.

În culisele unui magazin online
În culisele unui magazin online deschide galeria

Dacă în urmă cu câţiva ani puteai cumpăra online doar cărţi sau CD-uri, acum oferta este foarte diversificată: de la produse IT&C, articole de îmbrăcăminte şi până la peşti vii, după cum povesteşte Paul Copil, chief operations officer la retailerul de modă Fashion Days, liderul pieţei de online fashion din România. Fashion Days este prezentă atât pe piaţa locală, cât şi în Bulgaria şi Ungaria, şi serveşte peste milioane de clienţi cărora le pune la dispoziţie zilnic circa 500.000 de produse de la peste 1.000 branduri internaţionale. Anul trecut, în aprilie, Fashion Days a fost cumpărată de eMag, la rândul său lider al pieţei de comerţ online.

Retailerul de modă are trei depozite la ieşirea din Capitală, unde am fost invitat să văd ce se întâmplă „după clic“, cum se învârt rotiţele care pun maşinăria în mişcare. Din depozitele din Bucureşti pleacă produse în toată ţara, dar şi în Bulgaria sau Ungaria. În magazinul online sunt prezente peste 1.000 de branduri, printre care Calvin Klein, Puma, Just Cavalli sau Guess, de unde clienţii pot alege, dar diversitatea produselor nu este singurul punct de atracţie al unui magazin online de modă, ci şi serviciul trebuie să fie unul foarte bun. În prezent, Fashion Days livrează în România, Bulgaria şi Ungaria într-un interval de 24-48 ore de ore, în funcţie de când este comanda plasată de client, când vine curierul pentru a ridica produsele şi drumul parcurs până la destinaţie, iar infrastructura rutieră deficitară din România contribuie la timpul de livrare. „Ştii când pleci, mai greu când ajungi. Lucrăm la sistem şi în curând vom putea oferi 24 de ore timp de livrare în mod constant“, spune Paul Copil, responsabil pentru tot ceea ce se întâmplă după ce se cumpără un produs.

Odată cu reducerea timpului de livrare au crescut şi afacerile Fashion Days. „În 2011 timpul lung de livrare făcea ca unii dintre clienţi să renunţe la comandă, astfel marfa rămânea şi se producea un stoc. Făceam campanii ulterior unde vindeam retururile şi produsele rămase.“ În aceea perioadă lucrau în depozit 100 de oameni. În 2012 numărul acestora a crescut la aproape 200, lucrau în trei schimburi „şi cu toate astea tot existau întârzieri“.

Pentru a remedia această problemă compania s-a concentrat pe trei proiecte. Primul a fost stabilizarea serviciilor de curierat. Au renunţat la a lucra cu mai mulţi curieri, din mai multe ţări (când livrau în Polonia, Slovacia sau Cehia), şi au trecut la un parteneriat cu un singur curier, DPD, singurul care acoperea regiunea unde operam: „Ne‑a ajutat foarte mult în expansiune şi în a stabiliza relaţiile cu clienţii noştri. În plus, e mult mai uşor de administrat un singur sistem“, spune Copil.

Al doilea punct a fost dezvoltarea unui VMS (Warehouse Management System) modificat pentru nevoile companiei, care poate să suporte traficul mare de date. Iar un ultim punct, implementat în 2013, a fost introducerea unei linii de automatizare şi de procesare a comenzilor. „De la 200 de oameni, care lucrau în trei schimburi, am ajuns la 70 de oameni în două schimburi care fac acelaşi lucru. Nu am renunţat la oameni, ci am deschis depozite de retail. Mai mult, am implementat un departament specializat pe retururi. Care devine un business în sine prin volumul tranzitat“, povesteşte Copil. Sistemul automatizat a mărit fluxul de comenzi posibile de la 200 la 1.500 pe oră, iar gradul de eroare a scăzut de la 7-8% la 0.001%, susţine Paul Copil. „Logistica din online este o vietate aparte. În general, foarte multe companii sunt ancorate într-un sistem clasic, fără să se uite la tehnologii noi. Noi am făcut asta şi ne-a folosit. Operaţiunile au reuşit să susţină creşterea businessului“.

Care este viaţa unui produs?

 

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/actualitate/afaceri/in-culisele-unui-magazin-online-15111401
15111401
comments powered by Disqus
ZF.ro
BREAKING NEWS! Dezastru la cea mai mare bancă! Este pentru prima oară când se întâmplă asta BREAKING NEWS! Dezastru la cea mai mare bancă! Este pentru prima oară când se întâmplă asta
S-a terminat! Fix când credea că o să câştige, Trump primeşte două lovituri devastatoare într-o singură zi
ONE.ro
A fost protagonista celui mai mare scandal din istorie! Cum arată acum Monica Lewinsky A fost protagonista celui mai mare scandal din istorie! Cum arată acum Monica Lewinsky
Apariţie controversată în PLAYBOY. Pictorial cu prima musulmancă purtând văl
Ea e prima femeie în Topul 10 al celor mai bine plătiţi actori de comedie
Descopera.ro
Ce le lipseşte copiilor născuţi prin cezariană? Cercetătorii au aflat răspunsul Ce le lipseşte copiilor născuţi prin cezariană? Cercetătorii au aflat răspunsul
Secretul Reginei Maria, DEZVĂLUIT după 80 de ani. Ce s-a întâmplat după ce l-a refuzat pe Hitler
SCANDAL uriaş la NASA după schimbarea horoscopului. ''Noi doar am făcut câteva calcule''
Go4it.ro
Mark Zuckerberg a publicat imagini rare de la centrul de date al Facebook situat în apropierea Cercului Polar [GALERIE FOTO] Mark Zuckerberg a publicat imagini rare de la centrul de date al Facebook situat în apropierea Cercului Polar [GALERIE FOTO]
„Apple din China” a lansat un smartphone echipat cu un senzor de amprente „invizibil”, bazat pe ultrasunete
Doi ani mai târziu, „Bendgate” încă face victime printre utilizatorii de iPhone 6
Csid.ro
Dacă faci asta, vei slăbi garantat! Dacă faci asta, vei slăbi garantat!
Cum se consumă corect micii ca să nu faci cancer
Cea mai bună cură de detox recomandată de dr. Pavel Chirilă

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.