Francezii aduc La Redoute in Romania

Postat la 05 noiembrie 2008 107 afişări

La Redoute, cea mai mare companie franceza de comert prin comanda postala si Internet, a facut primul pas in Romania, saptamana trecuta, prin deschiderea unui magazin virtual. Alexandru Diaconu, directorul AD First Company, firma care reprezinta brandul francez pe piata locala, estimeaza un volum al vanzarilor de 2,1 milioane de euro in primul an de activitate.

In mai putin de o saptamana de cand a intrat pe piata, reprezentantul La Redoute a primit circa 250 de comenzi, cu o valoare medie de 80 de euro per comanda. Dintre acestea 20 au fost facute pe Internet. “Odata cu lansarea laredoute.ro sper ca online-ul sa ajunga undeva la 40-54% din afacere. In aproximativ trei ani vom deveni numarul unu pe piata din Romania", si-a propus Alexandru Diaconu, care mizeza, in total, pe 15.000 de clienti in urmatoarele 12 luni.

Primul catalog La Redoute tiparit in limba romana va aparea, anul viitor, in februarie si va fi distribuit in cel putin 30.000 de exemplare. Catalogul, care va contine colectia primavara/vara 2009 a firmei, va avea peste 40.000 de articole de imbracaminte pentru femei, barbati si copii, plus accesorii si decoratiuni pentru locuinta. Potrivit lui Diaconu, investitia in lansarea La Redoute in Romania ajunge la un milion de euro.

Pentru a propulsa La Redoute in topul pietei locale de shopping prin catalog, Diaconu spera sa atraga o parte din clientii de la Quelle, principalul competitor si prima companie de comert prin comanda postala care a mizat pe piata din Romania.

Grupul german KarstadtQuelle a intrat in tara cu Quelle in septembrie 2005. Activitatea de aici este coordonata prin filiala de la Satu-Mare, unde exista si depozitul principal pentru marfuri.

Pentru anul trecut, estimarile companiilor spun ca vanzarile la distanta au atins in Romania aproape 14 milioane de euro, fata de 9 milioane de euro in 2006. Ioana Lung, director de marketing al Quelle, crede ca piata va inregistra un ritm de crestere anual de 50% pana in 2010, bazandu-se pe faptul ca vanzarile Quelle s-au dublat de la an la an. Pentru 2006, compania a considerat optimiste planurile de vanzari de 2,7 de milioane de euro, dar cifra de afaceri a trecut de 7 milioane de euro. La fel s-a intamplat si anul trecut: de la 10 milioane de euro, cat estima la inceputul anului, vanzarile nete inregistrate la final de an au fost cu 3 milioane de euro mai mari. Grupul german KarstadtQuelle si-a dublat anul trecut si numarul de clienti activi, ajugand in momentul de fata la 200.000 de cumparatori din catalog.

Compania La Redoute, care realizeaza vanz-ri anuale de patru miliarde de euro in 25 de tari, este membra a grupului RedCats care face parte din gigantul PPR (Pinault-Printemps-Redoute), alaturi de Gucci Group, Puma, Conforama, Fnac si CFAO. Grupul PPR are vanzari anuale de peste 20 miliarde euro, din care 20% sunt generate de La Redoute.

La nivel international, La Redoute foloseste, pe langa vanzarile prin catalog, care au o pondere de peste 50% in totalul afacerii companiei si vanzarile online, care contribuie cu 40%, un al treilea canal de distributie reprezentat de vanzarile traditionale in magazine. In afara de marcile proprii, La Redoute Creation, La Redoute Essentiels sau Taillissime, compania va comercializa si branduri precum Converse, Puma, Nike, Adidas, Cacharel, Geox, Tommy Hilfiger sau Levi's.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
afaceri,
comert
/actualitate/afaceri/francezii-aduc-la-redoute-in-romania-3437688
3437688
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.