„Eşecul este un cuvânt dur şi adesea intimidant, trezind în fiecare dintre noi o oarecare frică”
...spune Inge Abdulcair, director, PwC România. Deşi nu dorim să-l experimentăm, adaugă tot ea, eşecul ne învaţă rezilienţa şi puterea de a încerca din nou, mai înţelepţi şi mai determinaţi.
Inge Abdulcair, director, PwC România
39 de ani
Nr. angajaţi: >900
„Dacă mi-ar spune cineva că nu a greşit niciodată, aş tinde să cred că nu a fost suficient expus unor situaţii dificile sau provocări care necesită decizii rapide”, punctează reprezentanta PwC. De-a lungul parcursului său profesional, dezvoltat în domeniul fiscalităţii, ea a avut oportunitatea de a fi în secondment la biroul din Istanbul, unde a gestionat activităţile companiilor turceşti interesate de investiţii în regiunea Europei Centrale şi de Est, abordând aspecte strategice dincolo de aria sa tradiţională de expertiză.
AGILITATE & DECIZII
Cât de departe poţi ajunge cu flexibilitate şi curaj? Într-o lume în care schimbarea e constantă, cât de mult contează agilitatea pentru un lider?
În prezent, provocările nu derivă exclusiv din schimbările pe care le vedem în jurul nostru, cât din viteza ameţitoare cu care acestea se întâmplă.
Într-o lume în care vedem constant incertitudine şi transformări într-un ritm extrem de rapid, devine evident că unele dintre calităţile esenţiale ale liderilor trebuie să fie agilitatea, flexibilitatea şi curajul.
Pentru mine, flexibilitatea înseamnă să te adaptezi cât mai repede la schimbări şi să găseşti în mod constant soluţii creative pentru provocările care apar. Curajul înseamnă atât asumarea cât mai rapid a unor decizii, precum şi dorinţa de a încerca lucruri noi, iar o dată ce le vei realiza o să ţi se pară că în fapt a fost mult mai uşor decât te aşteptai. Cred că este important să nu ne punem singuri bariere şi să încercăm să explorăm cât mai mult şi, în timp, să ne definim cum suntem noi ca lideri.
Ai dat-o în bară? Perfect. Povesteşte-ne! Care a fost cea mai mare greşeală din carieră şi lecţia pe care n-o vei uita niciodată?
Desigur că am avut în carieră şi partea mea de eşecuri şi momente în care lucrurile nu au mers aşa cum mă aşteptam. Lucrul pe care l-am conştientizat este că întotdeauna vei învăţa mult mai mult dintr-o astfel de experienţă, decât din situaţiile în care totul merge perfect, conform planului.
Când lucrurile nu merg conform aşteptărilor ai în faţă oportunitatea de a reflecta asupra a ceea ce nu a funcţionat, de ce nu a fost funcţionat, care ar fi fost abordarea potrivită şi să faci totul mai bine data viitoare. Cred totuşi că oamenii din jurul nostru vorbesc mult mai mult despre succes şi prea puţin despre eşec, ceea ce îţi dă o falsă impresie că trebuie să fii perfect. Cred că este important să nu ne fie frică să vorbim despre aceste momente dificile, deoarece ele ne ajută să evoluăm, deciziile greşite fiind nişte etape inevitabile şi naturale ale procesului de învăţare şi de dezvoltare.
Greşelile: cărămizi sau capcane? Cum vezi rolul lor în formarea unui profesionist cu adevărat solid?
Având în vedere că sunt o persoană destul de optimistă, pentru mine greşelile sunt cărămizi, pentru că oferă oportunitatea reflecţiei de a face lucrurile şi mai bine. Dacă mi-ar spune cineva că nu a greşit niciodată, aş tinde să cred că nu a fost suficient expus unor situaţii dificile sau provocări care necesită decizii rapide.
Dacă alegem să vedem greşelile ca pe nişte cărămizi, fiecare greşeală ne oferă o lecţie valoroasă despre cum putem îmbunătăţi ceea ce facem. Prin perceperea greşelilor ca pe oportunităţi de învăţare şi creştere, transformăm fiecare eroare într-un pas înainte. În privinţa situaţiilor dificile pe care le putem întâmpina cred că este important ca atunci când nu eşti sigur pe deciziile tale să te consulţi cu persoane care pot oferi o perspectiva diferită şi o abordare mai bună a situaţiei.
Desigur, pentru alte persoane, greşelile pot fi capcane, care în realitate opresc progresul ori din frica de a nu repeta aceleaşi greşeli sau din pricina perioadei îndelungate de asumare a unei decizii „perfecte”. Este definitorie perspectiva pe care noi o alegem şi care este atitudinea noastră când ne dăm seama că am greşit.
Greşeală vs. eşec: unde tragi linia? Şi ce înseamnă, de fapt, eşecul pentru tine?
Eu văd greşeala ca un eveniment singular care ar putea fi corectat, în timp ce eşecul este rezultatul unor încercări sau greşeli repetate care nu au condus la succesul sau rezultatul dorit. Eşecul este, într-adevăr, un cuvânt dur şi adesea intimidant, trezind în fiecare dintre noi o oarecare frică. Deşi nu dorim să-l experimentăm, eşecul ne învaţă rezilienţa şi puterea de a încerca din nou, mai înţelepţi şi mai determinaţi.
BIO
Inge Abdulcair este director de taxe la PwC România şi membru în asociaţiile de business din România. De-a lungul parcursului său profesional, Inge a avut oportunitatea de a fi în secondment la biroul din Istanbul, unde a gestionat activităţile companiilor turceşti interesate de investiţii în regiunea Europei Centrale şi de Est, abordând aspecte strategice dincolo de aria sa tradiţională de expertiză. În afara activităţilor profesionale, Inge se bucură de călătorii, întâlniri cu prietenii, sport, plimbări pe jos şi schi în sezonul alb.
LIMITĂRILE ŞI LECŢIILE
Ce greşeli nu ai ierta niciodată? La colegi, parteneri sau chiar la tine.
Cred că este important să avem în jurul nostru un mediu de lucru relaxant şi de încredere, în care să poţi recunoaşte când ai greşit şi să ne asumăm acest lucru. În momentul în care ne asumăm aceste lucruri şi discutăm, experienţa noastră poate fi benefică pentru persoanele din jurul nostru.
Greşelile care sunt mai greu de iertat cred că sunt cele care alterează încrederea în relaţii. În relaţia cu colegii sau partenerii, in ceea ce mă priveşte, greşelile care implică lipsa de autenticitate şi sinceritate sunt cele pe care le-aş evalua cu atenţie, căutând să învăţ din ele şi să le corectez pentru a rămâne fidelă principiilor mele.
Ce responsabilităţi duci azi în spate – şi unde vrei să ajungi mâine? Povesteşte-ne despre traseul tău profesional.
Când am terminat facultatea, PwC a fost singura companie la care am aplicat şi îmi amintesc procesul de recrutare şi interviurile ca şi când au fost ieri. Ştiu că m-au fascinat persoanele pe care le-am întâlnit din perspectiva modului în care discutau şi mediul extrem de relaxant pe care l-au creat.
În prezent sunt director de taxe, iar pentru mine o săptămână obişnuită include întâlniri cu clienţi, evenimente la care pot fi speaker sau participant, discuţii cu colegii pe diverse rapoarte sau opinii pentru clienţi, conferinţe telefonice, întâlniri interne pe diverse subiecte de la discuţii de strategie, evaluări ale echipei sau organizarea unor evenimente.
MOMENTELE CARE CONTEAZĂ
Care e reuşita cu care te mândreşti cel mai tare?
Nu aş putea să mă gândesc la un eveniment singular de care să fiu mândră, dar cred că aş spune că sunt mândră de toate lucrurile pe care le-am învăţat de-a lungul carierei, persoana care am devenit şi modul în care am ales să preiau de la oamenii din jurul meu lucrurile pe care
le-am admirat la aceştia.
Când ne gândim la reuşite în cadrul unei corporaţii ne gândim de fapt la succesul unei echipe întregi. Lucrând în mod constant în echipă mă bucur foarte mult când pot să contribui la dezvoltarea colegilor şi să observ evoluţia lor. Sper că am reuşit să inspir persoanele din jurul meu şi să contribui la dezvoltarea lor.
TEHNOLOGIE & EFICIENŢĂ
Cum arată stilul tău de leadership? Şi ce oameni sau momente te-au format ca lider?
Stilul meu de leadership este centrat pe autenticitate, comunicare şi empatie, cu un accent puternic pe încurajarea echipei de a-şi exprima părerea şi a veni cu soluţii. Nu cred în micromanagement, chiar îl consider dăunător, pentru că persoanele din echipă nu s-ar putea dezvolta ca lideri dacă vor aştepta mereu să li se spună ce şi cum să facă. Părinţii mei mi-au insuflat valorile fundamentale care m-au definit ca persoană, iar în mediul profesional am avut mereu modele „to look up to”, nu neapărat în sensul de a-mi dori să fiu exact ca ei, dar să preiau ce consider ca mi se potriveşte.
INSPIRAŢIE & EVOLUŢIE
Un curs care ţi-a schimbat perspectiva profesională.
Un curs care mi-a schimbat semnificativ perspectiva profesională a fost unul de dezvoltare personală. Acest tip de curs m-a fascinat întotdeauna, în special cele care ne învaţă să abordăm problemele - fie ele legate de proiecte sau interacţiuni interumane - dintr-o perspectivă diferită. De exemplu, în timpul discuţiilor în contradictoriu, tindem să ne reflectăm punctul de vedere prin propriul nostru filtru. Totuşi, este esenţial să încercăm să ne poziţionăm în locul interlocutorului nostru sau, într-un context mai larg, să privim situaţia din perspectiva unui observator neutru. Chiar dacă acest exerciţiu poate părea simplist la prima vedere, abordarea situaţiei dintr-un unghi diferit poate fi cu adevărat revelatoare.
Ce le-ai spune tinerilor care sunt acum în facultate? Un sfat sincer, nu de manual.
Le-aş spune să îmbrăţişeze procesul de învăţare nu doar ca pe o acumulare de cunoştinţe, ci ca pe o oportunitate de a-şi descoperi identitatea şi de a-şi construi drumul. Fiţi curioşi şi puneţi întrebări, nu numai despre materii, ci şi despre valorile şi viziunea voastră asupra lumii. Nu uitaţi să cultivaţi empatia şi să valorizaţi relaţiile autentice, pentru că acestea vor fi fundamentul pe care vă veţi construi viitorul. În cele din urmă, aveţi curajul de a vă urma pasiunile şi de a vă implica într-un mod care reflectă cine sunteţi cu adevărat.
ECHILIBRU & PASIUNI
Job Ă viaţă personală â echilibru? Cum reuşeşti să le păstrezi în armonie?
Echilibrul dintre muncă şi viaţa personală este, într-adevăr, un act de jonglerie. Pentru mine, este esenţial să stabilesc priorităţi clare şi să îmi aloc timp de calitate atât pentru scop profesional, cât şi personal. Este evident că o mare parte din timpul nostru îl petrecem la birou, dar este important ca atunci când plecăm din birou să avem capacitatea de a ne detaşa şi să facem activităţi care ne aduc relaxare şi echilibru personal. Secretul meu este un mix de întâlniri sociale, cine relaxante cu prietenii, sport şi vacanţe. Cred că aceste momente ne încarcă cu energie şi ne îmbunătăţesc viaţa.
Ce faci când nu lucrezi? Cum îţi încarci bateriile?
Când nu lucrez, îmi place să îmi încarc bateriile printr-o combinaţie de activităţi care mă revitalizează. Călătoriile sunt o pasiune, nu doar în sensul de a vizita locuri noi, ci mai ales pentru a cunoaşte oameni noi care ori sunt localnici sau persoane care călătoresc la rândul lor. Aceste interacţiuni îmi permit să înţeleg mai bine modul lor de gândire, culturile, tradiţiile şi mă ajută să devin mai adaptabilă şi mai deschisă la diferite perspective.
Pe lângă călătorii, îmi place să mă întâlnesc cu prietenii, să merg la film sau teatru, să fac sport, să gătesc un desert, să mă plimb sau să fac o drumeţie în natură. Aceste activităţi mă ajută să menţin un echilibru sănătos între viaţa profesională şi cea personală.
Ai un hobby care îţi aduce bucurie reală? Cât timp îi aloci?
Deşi nu am un hobby specific la care să mă dedic exclusiv, îmi place să mă implic în diverse activităţi care mă ajută să mă relaxez şi să îmi încarc bateriile. Fie că este vorba despre plimbări în natură, gătit reţete noi, ascultat muzică sau vizionarea unor filme şi documentare interesante, îmi găsesc bucuria în diversitatea lucrurilor pe care le pot face. Încerc să îmi rezerv timp în fiecare săptămână pentru aceste activităţi, deoarece ele îmi oferă ocazia să mă detaşez de rutina zilnică şi să mă conectez cu mine însămi.
Ce carte, spectacol sau piesă de teatru ţi-a rămas în minte şi în suflet – şi de ce?
Prima carte care îmi vine în minte este autobiografia Agathei Christie, care m-a captivat prin sinceritatea şi profunzimea cu care îşi descrie viaţa şi cariera. Este fascinant să citeşti o autobiografie si sa descoperi povestea din spatele unei minţi atât de creative şi să înţelegi motivaţiile şi provocările care au definit-o.
De asemenea, piesa de teatru “Oedipus” pe care am văzut-o la începutul anului în Londra, în care Rami Malek a interpretat rolul principal, mi-a plăcut foarte mult. În piesa este introdusă o trupă de dans, iar ritmurile sunt captivante, luminile se sting şi dansatorii reapar într-o nouă formaţie, niciodată ieşind din ritm. Efectul este hipnotic, mai ales corelat cu ritmul muzicii care creează o atmosferă de suspans.
BUSINESS Magazin a lansat şi anul acesta o nouă ediţie a catalogului 100 TINERI MANAGERI DE TOP. Sub umbrela „Liderii schimbării: decizii curajoase, impact măsurabil”, ediţia din 2025 a catalogului îşi propune să surprindă nu doar cifre şi reuşite, ci şi lecţiile care i-au format pe liderii noii generaţii, valorile care îi ghidează şi strategiile prin care construiesc viitorul. Inge Abdulcair, director, PwC România, se numără printre cei 100 de tineri manageri pe care BM îi include la ediţia din acest an a catalogului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













