Cine a fost prima femeie şi primul român numit CEO în comerţul modern alimentar, la conducerea reţelei Cora, şi ce gigant local conduce acum?
Aura Rădulescu a fost prima femeie şi primul român numit CEO în comerţul modern alimentar, la conducerea reţelei Cora. Din vara acestui an, a preluat şefia Farmaciilor Dona, într-un moment de expansiune şi transformare strategică. Obiectivul: consolidarea unui business de 3,6 miliarde de lei şi redefinirea rolului farmaciei ca spaţiu de consiliere medicală.
Fiecare experienţă m-a pregătit pentru rolul asumat în cadrul DONA şi continui să învăţ, zi de zi“, spune Aura Rădulescu, noul director general al diviziei de retail Farmacia Dona, o reţea de 330 de unităţi şi peste 1.700 de angajaţi. Pentru executiv, momentele dificile, de la criza economică din 2008 până la pandemia din 2020, au fost cele care au consolidat cel mai mult calităţile esenţiale de lider: „Criza şi pandemia, deşi provocatoare şi stresante, au fost extrem de formative, contribuind la dezvoltarea mea profesională, consolidându-mi asertivitatea, rezilienţa şi abilităţile de lider“.
Aura Rădulescu are o experienţă de 27 de ani în retail, FMCG şi farma. A lucrat timp de 18 ani în reţeaua de hipermarketuri Cora, unde a ocupat roluri de conducere în achiziţii şi operaţiuni. În 2023 a devenit director operaţional, iar în 2024 a fost numită CEO al companiei – primul CEO român şi prima femeie CEO din comerţul modern alimentar.
Din august 2025, preia conducerea Farmaciei Dona, cu obiectivul de a consolida afacerile grupului la 3,6 miliarde lei, în creştere cu 20% faţă de 2024. Farmacia Dona face parte din grupul fondat de medicul Eugen Banciu, unul dintre cele mai mari businessuri antreprenoriale din piaţa farmaceutică locală. Grupul a încheiat 2024 cu afaceri consolidate de 3 miliarde de lei, iar pentru 2025 ţinteşte 3,6 miliarde, în creştere cu 20% – peste media pieţei.
Dona este al patrulea jucător de pe piaţă, concurând cu Catena-Fildas, Dr. Max şi Farmexim-Help Net. După câteva luni de la preluarea mandatului, Aura Rădulescu observă că, dacă în retailul clasic accentul cade pe preţ, volum şi logistică, în farma provocările capătă o altă dimensiune. „Industria farmaceutică este una dintre cele mai reglementate, ceea ce impune un grad ridicat de responsabilitate şi conformitate. Spre deosebire de alte sectoare, aici fiecare decizie are un impact direct asupra sănătăţii oamenilor“, explică Aura Rădulescu. Această responsabilitate se reflectă în modul în care compania îşi construieşte încrederea cu pacienţii: prin consistenţă. „Se construieşte zi de zi. Fiecare contact cu Farmacia DONA – fie că este o vizită în farmacie, o interacţiune în social media sau un apel în call center – trebuie să fie la acelaşi nivel de calitate şi să demonstreze respectul nostru faţă de pacienţi şi responsabilitatea faţă de meseria de farmacist.“
Deşi digitalizarea joacă un rol tot mai mare – prin magazinul online şi investiţiile în tehnologie –, Rădulescu subliniază că „rolul farmacistului rămâne esenţial, prin consiliere şi relaţia empatică şi umană cu pacienţii“. În viziunea sa, farmaciile nu sunt doar puncte de vânzare, ci centre de consiliere medicală, unde oamenii vin pentru sfaturi, clarificări şi sprijin, nu doar pentru medicamente. În conducerea unei reţele extinse, care acoperă atât marile oraşe, cât şi comunităţi mai mici, cheia este delegarea responsabilităţilor şi autonomia echipelor locale. „E important ca echipa de top management să acorde încredere farmaciştilor şefi şi managerilor regionali. Rolul nostru este de a clarifica obiectivele şi direcţiile strategice şi de a oferi sprijin atunci când este nevoie. Responsabilitatea şi autonomia, susţinute de comunicare constantă şi transparentă, sunt prioritare.“ Iar în contextul în care piaţa este caracterizată de o fluctuaţie ridicată a forţei de muncă, Rădulescu mizează pe cultură organizaţională şi dezvoltare profesională: „Oamenii au nevoie să se simtă respectaţi şi apreciaţi.
DONA este recunoscută ca o adevărată şcoală, cu programe de formare şi învăţare continuă, ceea ce generează loialitate de durată”. Stilul său de leadership se bazează pe transparenţă, integritate şi participare. „Îmi place să încurajez echipa să îşi exprime ideile şi să contribuie la decizii. Cred că un lider eficient este cel care creează spaţiu pentru dezvoltarea oamenilor săi şi pune accent pe încredere şi performanţă durabilă“. Privind înainte, obiectivele sale ţin de consolidarea afacerilor Dona şi investiţii de peste 35 de milioane de lei în expansiunea reţelei, digitalizare şi infrastructură. „Extinderea reţelei de farmacii, dezvoltarea magazinului online, un nou depozit, dar şi investiţii în distribuţia de produse de optică şi veterinare sunt priorităţile noastre“, punctează Aura Rădulescu. Pentru un lider care a trecut prin transformări complexe, inclusiv fuziunea şi achiziţia reţelei Cora, experienţă pe care o descrie ca „cel mai greu moment de leadership din cariera mea“, provocările actuale din piaţa farmaceutică sunt o continuare firească a drumului său profesional. „Cora a fost o poveste foarte frumoasă, iar spiritul şi punctele ei forte dăinuie prin oamenii care s-au format acolo şi care contribuie astăzi la dezvoltarea altor companii.“Cât despre viitor, Aura Rădulescu rămâne optimistă: „Piaţa farmaceutică din România are potenţial de creştere în următorii ani, în special datorită interesului tot mai mare al pacienţilor pentru prevenţie, dorinţei lor de a accesa informaţii medicale şi de a avea un control sporit asupra deciziilor legate de sănătate. Investiţiile în cercetare, dezvoltare şi soluţii digitale vor face serviciile farmaceutice mai accesibile. Ne propunem ca Farmacia DONA să performeze constant peste media pieţei. Avem tradiţie şi experienţă, o echipă bine pregătită şi direcţii strategice clare, ceea ce ne conferă stabilitate şi un avantaj competitiv“.
10 întrebări şi răspunsuri din interviul cu Aura Rădulescu, director general al diviziei de retail a farmaciei Dona:
1. Liderul pe care îl admiraţi cel mai mult?
Un lider adevărat este mai presus de toate respectat şi recunoscut pentru impactul pe termen lung pe care îl are asupra celor din jur, este capabil să motiveze chiar şi în momente extrem de dificile, nu doar în momente fericite, este dispus să se pună pe ultimul loc, menţinând în acelaşi timp valori puternice. Cunosc şi admir mulţi lideri adevăraţi la toate nivelurile, în comunităţi şi în diverse domenii, indiferent de poziţia lor formală.
2. O carte despre leadership care v-a inspirat?
Meditaţii, de Marcus Aurelius
3. Prima decizie pe care aţi luat-o într-o funcţie de conducere şi care v-a rămas în minte?
Una dintre primele decizii - repartizarea responsabilităţilor într-o echipă dezorganizată şi care nu îşi îndeplinea obiectivele.
4. Cea mai bună lecţie învăţată de la un mentor?
Educaţia este un atu nepreţuit, deoarece investind în cunoaştere şi înţelepciune, investim în propria noastră libertate, autonomie şi impact de durată.
5. Ce înseamnă pentru dvs. „o zi reuşită” la birou?
Am reuşit, alături de echipă, să fac progrese semnificative în numeroasele şi diversele proiecte ale companiei.
6. Care e cel mai mare mit despre farmacii pe care vreţi să-l demontaţi?
Farmaciştii nu sunt vânzători. Ei au un rol esenţial în comunitate şi îşi asumă zi de zi misiunea de a contribui la însănătoşirea pacienţilor şi de a le asigura cel mai bun serviciu farmaceutic. Rolul lor depăşeşte tranzacţia comercială – sunt consilieri, educatori şi parteneri de încredere ai pacienţilor.
7. În trei cuvinte, ce înseamnă leadership pentru dvs.?
Viziune, impact, responsabilitate.
8. Ce sfat aţi da unui tânăr care vrea să facă carieră în pharma?
Să nu uite niciodată că are un impact direct asupra sănătăţii pacienţilor cu care intră în contact.
9. Care a fost „aha moment”-ul carierei dvs.?
Singurătatea managerului - te confrunţi singur cu deciziile dificile din perimetrul tău - responsabilitatea uneori enormă de a cântări toate variabilele, riscurile şi consecinţele, uneori fără sprijin direct sau explicaţii mai detaliate.
10. Cele mai recente rezultate financiare publice ale companiei şi ţintele numerice pentru următorii ani (cifră de afaceri, număr de farmacii şi alte repere pe care le consideraţi relevante)
În 2024, Grupul DONA a raportat o cifră de afaceri consolidată de peste 3 miliarde lei, obţinută din compania de distribuţie de medicamente şi din reţeaua de retail – farmaciile DONA. Pentru 2025, ţinta pentru cifra de afaceri a grupului este de 3,6 miliarde lei, în creştere cu 20% faţă de anul precedent, peste media pieţei. Această evoluţie reflectă consolidarea poziţiei noastre în topul reţelelor de farmacii şi confirmă soliditatea modelului nostru de business.
Bio
♦ Este director general al diviziei de retail – Farmacia Dona (din 2025), reţea de 330 de unităţi şi peste 1.700 de angajaţi la nivel naţional.
♦ Are 27 de ani de experienţă în retail, FMCG şi farma.
♦ A lucrat 18 ani în cadrul reţelei de hipermarketuri Cora (preluată de Carrefour în 2023), unde a ocupat roluri de conducere în achiziţii şi operaţiuni.
♦ În 2023 a fost numită director operaţional al Cora, iar în 2024 a devenit CEO al reţelei, fiind primul CEO român şi prima femeie CEO din comerţul modern alimentar.
♦ Din august 2025 conduce Farmacia Dona, cu obiectivul de a consolida afacerile grupului la 3,6 miliarde lei, în creştere cu 20% faţă de 2024.
♦ Priorităţi de mandat: extinderea reţelei prin achiziţii de licenţe, dezvoltarea magazinului online şi investiţii într-un nou depozit de medicamente.
♦ Crede în eficienţă, sustenabilitate şi investiţii constante în tehnologie şi infrastructură.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













