Ce se intampla cu furnica?

Postat la 20 iunie 2008 77 afişări

Mega Image, cel mai mare lant de supermarketuri din Bucuresti, asteapta avizul Consiliului Concurentei pentru a incepe procesul de reamenajare a retelei La Fourmi, achizitionata in urma cu cateva luni, pentru 18,6 milioane de euro

Mega Image, parte a companiei belgiene Delhaize, este lantul de supermarketuri cu cea mai accentuata prezenta la nivelul capitalei. Astfel, din totalul de 24 de magazine ale operatorului de retail, 21 se afla in Bucuresti. Daca adaugam cele 14 spatii comerciale ale La Fourmi plus cele patru noi deschideri anuntate anul acesta, reiese un total de 39 de supermarketuri pana la sfarsitul lui 2008, doar la nivelul capitalei.

Aceasta cifra pozitioneaza clar Mega Image pe primul loc in topul retailerilor cu cele mai multe spatii de vanzare in Bucuresti, depasind de departe concurenti ca Billa sau Primavara. John Kyritsis, directorul general al Mega Image, nu crede ca piata bucuresteana se poate apropia de nivelul saturatiei. "Bucurestiul este un oras care creste incontinuu, atat in ceea ce priveste numarul de locuitori, cat si veniturile acestora", explica el decizia companiei de a se axa pe acest oras.

In plus, Mega Image mai are in vedere achizitionarea altor retele de supermarketuri, acest lucru fiind mereu pe lista de prioritati a managementului. "Suntem intotdeauna interesati de noi achizitii. Pe piata exista jucatori mai mici sau tai mari, nu poti sa stii niciodata din partea cui apare o surpriza", spune Kyritsis.

In Bucuresti cel putin, piata de care operatorul Mega Image pare cel mai atras, exista in jur de 15 retele de supermarketuri. Nume ca Primavara sau Ethos au fost adesea vehiculate ca posibile tinte de achizitie, fara a exista confirmari din partea niciuneia dintre parti. Mega Image intentioneaza sa ajunga la o cifra de 50 de magazine pana in 2011, fiecare dintre acestea presupunand o investitie de minim un milion de euro.

In ceea ce priveste cele 14 magazine care functioneaza inca sub sigla La Fourmi, directorul Mega Image a declarat ca asteapta incheierea ultimelor formalitati legate de avizul dat de Consiliul Concurentei pentru a demara procesul de rebranding, care va costa in jur de trei milioane de euro. "Va dura aproximativ sase luni pana cand vom remodela toate locatiile", spune Kyritsis. Vor fi pastrate toate cele 14 magazine, cu toate ca in unele zone, cum af fi 1 Mai, distanta dintre un supermarket Mega Image si un La Fourmi este destul de redusa.

Integrarea celor 400 de angajati ai La Fourmi va mari numarul angajatilor Mega Image la 1700. "Nu vom renunta la niciun angajat al La Fourmi, suntem mereu interesati sa aducem oameni noi in echipa noastra", explica John Kyritsis.

La Fourmi este cel mai vechi lant de supermarketuri din Bucuresti si beneficiaza de locatii foarte bine pozitionate, in zone cum ar fi Unirea, Pipera sau Calea Mosilor. Spre deosebire de magazinele Mega Image, care au spatii de vanzare de aproximativ 900 de mp, spatiile La Fourmi sunt de doua sau chiar de trei ori mai retranse. Inainte de preluare, La Fourmi era cel de-al doilea lant de supermarketuri din capitala ca numar de locatii, cu o cifra estimativa de vanzari, la nivelul anului trecut, de 30 de milioane de euro.

Compania Mega Image a trecut pe profit din 2007 datorita cresterii vanzarilor cu 20%, dupa ce in 2006 inregistrase pierderi de doua milioane de euro. Conform spuselor lui John Kyritsis, Mega Image urmeaza sa investeasca in perioada urmatoare in construirea un centru logistic la marginea Bucurestiului, in zona Popesti-Leordeni. Terenul achizitionat are o suprafata de 100,000 mp, dintre care aproape jumatate vor reprezenta spatiul construit.

In urmatoarea perioada se pare ca vom asista la mai multe tranzactii in segmentul supermarketurilor, fie prin preluarea unei retele de catre o alta, cum a fost in cazul Mega Image si La Fourmi, fie prin extinderea la nivel de supermarket a lanturilor de hipermarketuri (de exemplu preluarea de catre Carrefour a retelei Artima si remodelarea sub numele Carrefour Express) sau cash&carry. Un semn al unui inceput de maturizare a pietei, pe care o vom observa, cu siguranta, peste 3-5 ani, cand apele se vor linisti.

Top 10 supermarketuri in Bucuresti

Mega Image 35

Angst 22

Ethos 12

Cris Tim 7

Billa 5

Gulliver 5

Primavara 4

Ruxir 4

G'Market 3

Spring Trest 3

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert,
retail,
Mega Image,
La Fourmi,
John Kyritsis
/actualitate/afaceri/ce-se-intampla-cu-furnica-2729031
2729031
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.