Afaceri de la Zero. Roxana Marghescu a început în pandemie o afacere cu produse de papetărie şi ilustraţii care poartă azi numele de Poufarine. „Ar fi ideal să ajungem în Cărtureşti“

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 26 octombrie 2023 80 afişări

Pentru Roxana Marghescu, activităţile de natură creativă au fost totdeauna în centrul pasiunilor ei, însă parcursul educaţional şi profesional a purtat-o pe alte căi

Visul Roxanei Marghescu astăzi este să aibă un magazin al ei, unde să poată pune la vedere toate produsele pe care şi le imaginează.

Pentru Roxana Marghescu, activităţile de natură creativă au fost totdeauna în centrul pasiunilor ei, însă parcursul educaţional şi profesional a purtat-o pe alte căi. În urmă cu cinci ani, a ales totuşi să-şi valorifice aplecarea artistică şi aşa a început să pună primele cărămizi în construcţia afacerii Poufarine.

„În 2018, am deschis o firmă şi am început să fac tablouri pentru prieteni. Pictez în abstract, cu inspiraţie din natură. În paralel, eram şi angajată în domeniul resurselor umane. În pandemie, am învăţat să fac ilustraţie şi desene digitale, singură, de pe Internet“, a povestit Roxana Marghescu la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

A început să facă diferite obiecte de papetărie, iar după naşterea fetiţei sale, a diversificat portofoliul cu mai multe produse axate pe copii şi iubitori de animale.

„Am creat un jurnal pentru mămici, care acum este cel mai vândut produs al nostru. Costă 100-110 lei, fiind posibilă optarea pentru diferite tipuri de coperte.“

Poufarine, nume inspirat de la pisica Roxanei şi a soţului ei, este de fapt rezultatul unui rebranding, iniţial businessul purtând alt nume.

„Eu mă ocup de partea creativă, fac totul în sufrageria mea de acasă, din Bucureşti. Lucrez cu parteneri - eu creez designul, fac ilustraţia şi am furnizori pentru print de carte, de textile, de stickere. Soţul meu se ocupă de partea de cifre.“

Din 2018 până acum, Roxana Marghescu a investit în jur de 10.000 de euro, mare parte din economiile ei ajungând în proiectul Poufarine. „Costă să faci teste de hârtie, să experimentezi“, spune ea.

Preţurile produselor pleacă de la 5 lei pentru un sticker, iar cele mai scumpe sunt produsele dintr-o colecţie de vaze confecţionate din sticle de vin, care costă 150 de lei.

În ceea ce priveşte preţurile produselor, ele pleacă de la 5 lei pentru un sticker, iar cele mai scumpe sunt produsele dintr-o colecţie de vaze confecţionate din sticle de vin, care costă 150 de lei.

„Ni s-a cerut să facem jurnale digitale, e ceva mai complicat, la care ne gândim pentru viitor. Momentan, aş avea nevoie de ajutor, mai ales pentru social media, şi sper ca anul viitor să se concretizeze o colaborare.“

Visul Roxanei Marghescu astăzi este să aibă un magazin al ei, unde să poată pune la vedere toate produsele pe care şi le imaginează. Până acolo însă, trebuie să facă brandul mai cunoscut.

„Ne dorim să participăm la mai multe târguri anul viitor. Vom colabora şi cu magazine din ţară - din Sinaia, Constanţa. Ideal pentru noi ar fi să ajungem şi în Cărtureşti. Mai aşteptăm puţin până atunci.“

Stilul obiectelor Poufarine este colorat, vesel, inspirat de fetiţa Roxanei şi de pisica familiei.

„Îmi doresc ca produsele noastre să aducă un strop de creativitate şi bucurie în viaţa cumpărătorilor, iar brandul Poufarine Arts să devină locul unde poţi găsi cadourile ideale pentru cei dragi.“

Poufarine înseamnă o gamă largă de semne de carte, calendare, felicitări, stickere, o linie de postere şi ilustraţii, sacoşe din bumbac şi suporturi de pahare.

„Mă gândesc pentru viitor şi la insigne şi alte obiecte cum ar fi truse de cosmetice, săculeţi pentru sală sau borsete. Idei am foarte multe şi sper să reuşesc să le aduc pe toate la viaţă.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.