Afacerea românească ce se află la un pas de venituri de 2 miliarde de euro: 2020 a adus o creştere de 10% a cifrei de afaceri

Autor: Bogdan Alecu Postat la 01 iunie 2021 162 afişări

Afacerea românească ce se află la un pas de venituri de 2 miliarde de euro: 2020 a adus o creştere de 10% a cifrei de afaceri

Cifra de afaceri a Dedeman, cel mai mare business antreprenorial de pe piaţa locală şi cel care domină piaţa de bricolaj, a urcat cu 10,5% în 2020 faţă de 2019 la  9,082 miliarde de lei (1,877 mld. euro), potrivit datelor Ministerului Finanţelor.

Profitul companiei a urcat şi mai repede însă, cu 28% la 1,64 miliarde de lei, iar marja de profit a fost de 18% în 2020 faţă de 27% în 2019.

Datorită extinderii reţelei şi numărul angajaţilor a continuat să urce, iar media pe 2020 a fost de aproape 11.400 de salariaţi.

Dedeman a deschis în aprilie un nou magazin în oraşul Sfântu Gheorghe, în proximitatea centrului comercial deschis recent de Prime Kapital - Sepsi Value Center.

Prin noua deschidere Dedeman este la doi paşi de a acoperi toate judeţele ţării cu cel puţin un magazin. Dedeman Sfântu Gheorghe este primul magazin inaugurat de companie în 2021. Odată cu acesta, Dedeman devine prezent într-un nou judeţ al ţării - Covasna.

Noul magazin Dedeman este construit pe un teren cu o suprafaţă totală de peste 21.500 mp iar valoarea investiţiei se ridică la 11,5 milioane de euro. Acesta are o suprafaţă construită de aproximativ 9.500 mp, 950 dintre aceştia fiind destinaţi serei cu pergolă în care sunt expuse plantele, articolele de grădină şi cele pentru activităţile în aer liber. În total magazinul are 140 de noi angajaţi.

Dedeman Sfântu Gheorghe se alătură celorlalte 38 de magazine ale căror acoperişuri sunt prevăzute cu panouri solare. În momentul în care vor fi puse în funcţiune, acestea vor putea produce energie electrică destinată exclusiv autoconsumului.

Următorul magazin Dedeman care îşi va deschide porţile anul acesta va fi cel din Ploieşti - Blejoi.

Într-un an în care construcţiile şi retailul cu materiale de profil au fost printre puţinele sectoare care au continuat să funcţioneze, în vreme ce majoritatea economiei a suferit de pe urma pandemiei, retailerii din bricolaj au pariat în 2020 pe extindere. Astfel, şapte magazine noi cu materiale de construcţii, dintre care unu de tip outlet, au completat piaţa de bricolaj din România anul trecut, arată o analiză a ZF.

Cele mai multe magazine noi au fost puse pe harta României de fraţii Pavăl, proprietarii Dedeman, care au deschis patru unităţi. Pe final de septembrie a avut loc inaugurarea unui magazin Hornbach, iar în august, şi francezii de la Leroy Merlin au deschis un magazin nou, în zona Theodor Pallady din Bucureşti. Un magazin nou au deschis şi britanicii de la Kingfisher, proprietarii Brico Dépôt. Ei au ales însă să vină cu un format diferit, tip outlet de materiale de construcţii, pe care l-au „ancorat“ în Chiajna, pe autostrada Bucureşti-Piteşti, la km 11-12.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.