Opinie Cristian Hostiuc, director editorial: Ce înseamnă BUSINESS Magazin

Autor: Cristian Hostiuc Postat la 01 octombrie 2012 148 afişări

O poveste, un om, un trend, un brand, o carte, un vin. Toate te vor ajuta în timp, când vei ajunge mare. Despre asta este BUSINESS Magazin.

Ca ziarist care scrie despre business, înfrân-gerile se măsoară în ştirile pe care le-ai pierdut, în interviurile pe care le-ai ratat, în întrebările şi temele economice pe care le-ai lăsat baltă - şi oricum ştiai sigur că nu au niciun efect - sau în personajele despre care ai crezut că pot schimba ceva, dar nu s-a întâmplat acest lucru. Dar sunt şi victorii atunci când descoperi tendinţe care schimbă economia şi comportamentul oamenilor, în informaţiile din "celebrele" surse, pe care le dai primul şi care se confirmă peste câteva zile sau săptămâni, în interviurile cu personaje celebre, ce apar foarte rar în spaţiul public. Nu în ultimul rând, sunt victorii cu tinerii pe care îi descoperi în eşaloanele doi, trei sau patru din firme locale, multinaţionale sau bănci şi care în ani urcă treaptă cu treaptă şi devin lideri.

Avantajul meu este că am intrat de mult în presă, din 1993 şi am o istorie văzută şi scrisă a ceea ce s-a întâmplat în economie. Pot să spun că sunt un privilegiat, un câştigător al acestor 22 de ani în care am întâlnit multe persoane din business, am văzut multe lucruri şi bune şi rele, am ascultat poveşti incredibile din "subteran", am văzut măriri şi căderi de oameni de afaceri, de companii sau pur şi simplu de pieţe. Am văzut milionari făcuţi peste noapte şi care ulterior nu au ştiut decât să arunce banii în dreapta şi stânga ca la lăutari, în speranţa că aşa îi vor înmulţi din nou.

Am simţit puţin că vine criza, dar nu mi-am putut închipui că va dura atât de mult şi mai ales cât de dur se va reflecta în economie şi în viaţa multor oameni. Mi-a fost teamă să spun cu voce tare şi apăsat în scris că imobiliarele nu au susţinere în venitul oamenilor, că nu poţi să ai majorări salariale duble pentru că PIB nu s-a dublat peste noapte. Şi sunt multe alte lucruri pe care nu le-am scris, cum e atunci când ţi-e şi frică să te gândeşti că se pot întâmpla. Silviu Brucan, având în spate o istorie proprie fabuloasă, începând cu intrarea pe tancurile sovietice în Bucureşti şi terminând cu împuşcarea lui Ceauşescu, a avut curajul în 1990 să spună că României îi va trebui 20 de ani să înţeleagă democraţia. A suportat apoi tot oprobriul public timp de două decenii, până când i s-a dat dreptate.

În toamna lui 2004 s-a lansat BUSINESS Magazin, o revistă care-şi propusese să aducă în lumina reflectoarelor evenimente şi fapte, trenduri, lideri din business cu ideile, afacerile şi gândurile lor, toate povestite frumos şi interesant; cu opinii cu tâlc, înţelese doar dacă sunt citite de două ori (vezi cazul lui Dorin, redactorul-şef), cu idei de afaceri ale tinerilor antreprenori şi care au prins viaţă, cu branduri noi, româneşti, care au forat în portofelele consumatorilor şi au câştigat bătălia cu timpul şi concurenţa. Dar nu în ultimul rând, cel mai important proiect al BUSINESS Magazin este 100 Tineri Manageri de Top. Pentru mine nu există satisfacţie mai mare decât să vezi cum tineri, până în 40 de ani, pe care BUSINESS Magazin i-a selectat acum 7, 6, 5... ani, când nu erau în lumina reflectoarelor, ajung sus, preiau conducerea unor companii, au afacerile lor şi chiar sunt lideri în domeniu, devin "şefii de promoţie ai unei generaţii". Acesta este pariul cu timpul făcut de BUSINESS Magazin, că poate scoate la lumină executivi încă de pe când nu sunt mari şi le poate urmări cariera. România nu înseamnă numai Iliescu, Băsescu, Diaconescu, Becali, Ţiriac, Patriciu, Copos, Popoviciu, Isărescu, Negriţoiu, Pascariu etc. România noastră înseamnă şi Drăgan, Pătrăhău, Radu, Sporiş, Ţucă, Anghel, Armean, Bâtlan, Tătar, Iavorschi, Baciu, Şeitan, Ciurtin, Apostolescu şi ceilalţi 686 care au apărut în catalogul anual 100 Tineri Manageri de Top.

Dacă Ziarul Financiar - pentru că suntem într-un fel sau altul aceeaşi redacţie - vorbeşte despre evenimentele economice la zi, despre impactul deciziilor politice în viaţa de business, despre industrializare şi dezindustrializare, despre afirmaţiile liderilor mari de business, BUSINESS Magazin scrie despre cei care vin din spate şi care vor prelua puterea într-un fel sau altul. Fiecare generaţie are liderii ei, ce ies la iveală prin poziţiile pe care le ocupă, prin afacerile şi deciziile lor. BUSINESS Magazin vrea să fie locul de întâlnire al acelora care vor să conducă şi vor să-şi pună în aplicare ideile atunci când vor prelua puterea.

Şi pentru că ziariştii sunt buni în a spune ce trebuie făcut (pentru că nu trebuie să facă ei), sfatul meu către tinerii mana-geri, dar nu numai, este să citească.

Dincolo de rapoartele zil-nice şi bugetele care trebuie citite, BUSINESS Magazin trebuie să fie o lectură săptămânală obligatorie. Nu pentru că aici ai găsi o soluţie pentru afacerea ta care şi-ar produce efectul peste noapte şi ar curge bani. Ci pentru a vedea ce se întâmplă în jurul tău, care sunt tovarăşii de generaţie şi ce cred ei, pentru a citi despre trenduri care-ţi vor afecta propria afacere peste ani, despre evenimente interne şi externe ce-ţi vor folosi ca bază de discuţie la o masă, într-o şedinţă sau la golf. Şi nu în ultimul rând despre lifestyle, care face parte obligatoriu din lumea afacerilor. Un costum bun, o cămaşă care se potriveşte, un model de ceas în vogă, un anumit tip de whisky sau un vin dintr-un anumit an despre care ai citit în BUSINESS Magazin, o carte interesantă, te pot ajuta să câştigi puncte într-o afacere. Despre asta este BUSINESS Magazin. O poveste, un om, un trend, o idee care te ajută când nici nu-ţi dai seama.


Cristian Hostiuc este directorul editorial al BUSINESS Magazin.

Urmărește Business Magazin

Citeşte pe comedymall.ro

/opinii/opinie-cristian-hostiuc-director-editorial-ce-inseamna-business-magazin-10135449
10135449
comments powered by Disqus
Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti Povestea celui mai mare proprietar român de malluri şi a celei mai de succes poveşti din imobiliarele româneşti

Cea mai de succes poveste din imobiliarele româneşti a început în Iaşi, în urmă cu 20 de ani, odată cu deschiderea primului centru comercial din afara Bucureştiului şi a celui de al doilea mall al ţării.

vezi continuarea
ZF.ro
Anunţ de ultim moment: Vin BANI de la guvern. Mii de români se pregătesc deja. Cum poţi obţine banii Anunţ de ultim moment: Vin BANI de la guvern. Mii de români se pregătesc deja. Cum poţi obţine banii
S-A AFLAT: Cât costă vaccinul anti-COVID? Cine face preţurile
Mediafax
„Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut „Afacerea Pandemia”. Cum a umflat România până şi factura de 3,4 milioane de euro a „ajutorului umanitar” dat fraţilor de peste Prut
Economiile se prăbuşesc în pandamie, dar cei 4 giganţi din tech au înregistrat un profit de 28 de miliarde de dolari
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Tăriceanu, un candidat cu greutate Tăriceanu, un candidat cu greutate
Un nou candidat la Primăria Generală a Capitalei
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării COMENTARIU Valeriu Şuhan Diversiunea inducerii confruntării
COMENTARIU Valeriu Şuhan Pe bune ? Nu-mi da vestea asta...

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.