Cum influenteaza tinerii manageri economia

Autor: Ioana Mihai Postat la 02 iunie 2011 38 afişări

Fara exceptie, tinerii manageri cu care m-am intalnit de-a lungul anilor, au in comun ambitia si (pre-) dispozitia de a munci din greu.

Pe de o parte, sunt mai dispusi decat colegii din alte tari, pentru care programul incepe si se termina cel mai adesea la ora fixa, sa faca eforturi suplimentare. Am auzit de multe ori vorbindu-se despre productivitatea pe angajat. Dar prea rar se discuta despre faptul ca sunt filiale romanesti in care profitabilitatea pe angajat este mult mai mare decat cea din Vest. La fel de bine, managerii romani sunt dispusi, atunci cand isi cladesc cariera, sa renunte la elemente cheie de confort. Sunt primii care se inscriu pe liste pentru pozitii in alte tari, si adesea in zone mai putin dezvoltate decat Romania.

Pe de alta parte, sunt multe exemple (cel putin 600, pana acum, cati am cuprins in anuarele BUSINESS Magazin cu Tineri Manageri) care arata povesti reale si frumoase despre cariere. I-a ajutat mult educatia - romanii vorbesc, spun expatii - multe limbi straine si au cultura generala care ii ajuta sa discute lejer pe subiecte variate. Si ultimii 20 de ani, de cand se cladeste economia de piata, le-au fost de folos. Pentru ca asa cum Romania a ars etape, si managerii au facut la fel. Un avocat din Vest, de pilda, ajunge partener intr-o firma de profil in cinci-sase ani. Aici, sunt exemple cand doi-trei ani au fost de-ajuns pentru absolventii de Facultate sa fie numiti parteneri in case de avocatura de top.

Am intalnit si oameni care ar fi avut sanse de reusita peste hotare si care au ales sa ramana aici. Si, in unele cazuri, sa faca tot posibilul pentru a schimba lucrurile in bine. Managerii sau antreprenorii care cladesc acum afaceri sunt lupii tineri ai economiei. Cred ca lor li se datoreaza, intr-o masura mai mare decat politicienilor de pilda, cresterea economica pe care am avut-o si pe care o asteptam sa revina.


Prin catalogul 100 Tineri Manageri de Top si prin Gala Premiilor BUSINESS Magazin pentru Tineri Manageri de Top, BUSINESS Magazin ofera an de an recunoastere noii generatii de manageri, cea care transforma Romania prin energia si creativitatea sa.

Ioana Mihai este editor al revistei BUSINESS Magazin.

Urmărește Business Magazin

/opinii/cum-influenteaza-tinerii-manageri-economia-8308200
8308200
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.