Ce crede echipa BUSINESS Magazin despre tinerii manageri de top

Postat la 02 iunie 2011 68 afişări

Prin catalogul 100 Tineri Manageri de Top si prin Gala Premiilor BUSINESS Magazin pentru Tineri Manageri de Top, BUSINESS Magazin ofera an de an recunoastere noii generatii de manageri, cea care transforma Romania prin energia si creativitatea sa. Ce asteptari au redactorii BM de la ei?

Crenguta Nicolae, redactor-sef adjunct BUSINESS Magazin:

As spune ca timpul liber a devenit «nu tocmai liber», dar nu doar din cauza timpului fizic petrecut la birou. Mediul, economia sunt intr-o continua schimbare, globalizarea ne face sa simtim impactul unor evenimente care se petrec la capatul celalalt al lumii, ne obliga sa fim tot timpul conectati, ceea ce este extrem de solicitant", spune unul dintre tinerii manageri. Aproape toti afirma ca lucreaza mai mult de 8 ore pe zi, unii 10 ore, altii mai mult. Un bancher zice ca abordarea care l-a ajutat sa reziste e ca nu are laptop sau BlackBerry si cand pleaca de la birou lasa acolo toate problemele profesionale. Un altul spune ca ajunge la banca in jur de 7,30 si pleaca in jur de ora 20. Totusi, au viata de familie, ies cu prietenii, incearca sa faca sport in fiecare saptamana, sunt tonici si fac glume cand vorbesti cu ei si nu numai ca nu si-ar schimba viata, dar rad de mitul "trag tare pana la 40-45 de ani si apoi ma retrag pe o insula la soare". Robotei? Nu. Ce au ei e forta tineretii, capacitatea de adaptare, dorinta de a merge inainte in loc sa se lamenteze si mai ales constiinta ca tot ce traiesc e pe meritul si munca lor.

Ioana Mihai, editor BUSINESS Magazin:

Fara exceptie, tinerii manageri cu care m-am intalnit de-a lungul anilor au in comun ambitia si (pre)dispozitia de a munci din greu. Pe de o parte, sunt mai dispusi decat colegii din alte tari, pentru care programul incepe si se termina cel mai adesea la ora fixa, sa faca eforturi suplimentare. Am auzit de multe ori vorbindu-se despre productivitatea pe angajat. Dar prea rar se discuta despre faptul ca sunt filiale romanesti in care profitabilitatea pe angajat este mult mai mare decat cea din Vest. La fel de bine, managerii romani sunt dispusi, atunci cand isi cladesc cariera, sa renunte la elemente cheie de confort. Sunt primii care se inscriu pe liste pentru pozitii in alte tari, si adesea in zone mai putin dezvoltate decat Romania. Pe de alta parte, sunt multe exemple (cel putin 600, pana acum, cati am cuprins in anuarele BUSINESS Magazin cu Tineri Manageri) care arata povesti reale si frumoase despre cariere. Si ultimii 20 de ani, de cand se cladeste economia de piata, le-au fost de folos.

Anca Arsene-Barbulescu, redactor BUSINESS Magazin:

Pe umerii tinerilor manageri de top din Romania au cazut in ultimii ani poverile unei economii deficitare si ale unui mediu de business inca destul de puternic marcat de alte vremuri. N-au prins valul de crestere cu orice pret si nici oportunitatile date de lipsa de anumite bunuri sau servicii din piata, dar s-au adaptat unui mediu competitiv de afaceri si au contribuit la propulsarea economiei si, de ce nu, la redresarea de acum a acesteia. Ei sunt, de fapt, managerii care au construit economia asa cum este astazi. Nu le-a fost usor. Problemele din economie au fost uneori atribuite lipsei de experienta a managerilor din generatia de sub 40 de ani, dar probabil fara ei si fara deciziile pe care le-au luat, economia ar fi avut toate sansele sa se scufunde si mai tare. Singura problema pe care o vad este ca n-au preluat fraiele economiei mai repede, prin anii '90. Schimbarile s-ar fi intamplat mult mai repede si, poate, situatia economica era astazi alta.

Ana Raduta, redactor BUSINESS Magazin:

In fiecare an, cand incepe primavara, ne pregatim sa va prezentam 100 de noi tineri manageri pe care ii socotim importanti pentru Romania si pentru businessul romanesc. De fiecare data, pe lista scurta ajung invariabil mai mult de 100 de candidati eligibili pentru o pozitie in acest catalog. Facem o aritmetica ciudata si, in cele din urma, tragem linie la 100. Ne oprim la oamenii in al caror viitor si in a caror putere de a schimba ceva credem. Sunt oameni cu care ne vedem zi de zi, cu care vorbim la telefon, despre care citim si in alte ziare si reviste si care au in acest moment forta si dorinta de a face lucruri notabile. Cred ca in primul rand vor sa-si demonstreze lor ca pot si sa-si implineasca un tel personal, ceea ce este cat se poate de legitim. Este cea mai puternica motivatie pe care o pot avea si, intr-un fel, catalogul pe care BUSINESS Magazin il scoate pe piata de sase ani deja este o incurajare in plus. Motivatia, ambitia, sistemul de anduranta pe care si l-au creat, in unele cazuri privitul de sus catre ceilalti, dar mai ales increderea ca se pricep la ceea ce fac sunt indicii. Indicii reale ca despre cele 600 de nume pe care vi le-am prezentat pana acum in catalogul "100 Tineri Manageri de Top" vom auzi si peste 10 si peste 20 de ani.

Roxana Cristea, redactor BUSINESS Magazin:

Avem de invatat atat de la cei tineri, cat mai ales de la managerii experimentati, care au o cariera impresionanta in spate. Cu fiecare poveste pe care am scris-o am vazut inceputurile si eforturile pe care le-au depus tinerii pentru a se dezvolta profesional. Rezultatele acestor eforturi sunt pozitiile importante pe care le ocupa in unele dintre cele mai mari companii din Romania. Indiferent de domeniul in care activeaza si de compania in care se afla, tinerii se remarca mai ales prin perseverenta de a-si duce la bun sfarsit scopurile. De fiecare data cand vorbesc de realizarile profesionale sunt fericiti. In plus, vor mult mai mult.

Razvan Muresan, redactor BUSINESS Magazin:

Generatia tinerilor manageri s-a configurat in principiu dupa un tipar bine stabilit. Cei mai multi au prins Revolutia pe bancile facultatii, aveau cel mult 20 de ani la acea vreme si au reusit sa se desprinda din start de sabloanele vechiului regim. Sau, dupa cum imi povestea de curand un bancher, erau vremuri in care multinationalele abia paseau pe taram romanesc. Asa cum spun chiar managerii, a fost o posibilitate unica in viata sa vezi cum sediile bancilor se aflau doar in Bucuresti sau cum o singura banca lucra cu valuta. Sunt vremuri pe care managerii din Europa de Vest nu au cum sa le inteleaga. Apoi, cei mai multi dintre absolventii de atunci au ajuns la primul loc de munca inarmati doar cu entuziasmul si dorinta de a invata, dat fiind ca manualele dupa care se pregateau nu aveau de-a face cu o realitatile economice. "Este senzational sa vezi cum pleaca o piata de la zero, cum unii se nasc si cresc, iar altii mor", spunea unul dintre tinerii manageri. Vorbim de fapt despre tineri care au acum 10-15 ani de experienta profesionala, dobandita intr-o piata imatura in care s-a mizat cel mai mult pe instinct si mai putin pe regulile clasice ale economiei.

Urmărește Business Magazin

/opinii/ce-crede-echipa-business-magazin-despre-tinerii-manageri-de-top-8308114
8308114
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.