Brandul personal & brandul de companie

Postat la 19 octombrie 2012 182 afişări

Mai tot timpul suntem puşi în poziţia de a face alegeri. Alegem cu ce ne îmbrăcăm, cu cine vorbim, ne alegem prietenii, colaboratorii şi furnizorii, ne alegem/selectăm angajaţii (şi aici chiar investim multe resurse: timp, oameni, bani etc.), alegem cum să ne prezentăm şi ne alegem cu mare grijă cuvintele. Prin alegeri, de fapt, luăm permanent decizii. Unele simple, altele complicate. Întrebând în ultimul timp oamenii pe care-i cunosc ce anume le face alegerile şi deciziile simple, majoritatea au spus că… brandul. Bran-dul însemnând nu numai acea „marcă de firmă„, ci însem--nând acel produs sau serviciu care deja ne-a cucerit, ne-a convins că este cel mai potrivit pentru noi.

Brandul personal & brandul de companie

Şi ca să dau un exemplu, chiar astăzi am fost întrebată ceva de genul: "Dacă ai avea de ales între brânza Gigi SRL şi brânza X sau Y (fără a da nume pentru a nu face reclamă) pe care deja o cunoşti şi te mulţumeşte, ce ai face?". Bineînţeles că răspunsul meu este irelevant tocmai pentru că este încărcat de propriul meu subiec-tivism, însă accentul pe care vreu să-l scot în evidenţă se referă chiar la întrebarea pe care am primit-o. Se pare că a ajuns să fie de la sine înţeles faptul că facem alegeri în funcţie de brand. Nu vreau să atribui vreun calificativ acestui compor-ta-ment. Nu pot să spun că este bine sau rău. Este doar o realitate, o certitudine. Iar concluzia pe care o putem trage este faptul că nu doar din postura de cumpărători ai unor branduri, ci şi din postura de vânzători ai unor branduri trebuie să ne adaptăm acestei realităţi. Şi aceasta cu atât mai mult pentru cei care, prin profesia lor, prin statutul lor, reprezintă un brand sau se identifică cu brandul companiei.

Evident, nu este tocmai simplu. Mai ales în condiţiile economiei şi societăţii care fac contextul vieţii noastre de zi cu zi. Nu de mult auzeam o statistică care spunea în termeni foarte plastici că "în România, în fiecare zi moare o firmă şi se naşte o alta". Adică moare un brand şi se naşte altul. Şi nu este doar ceva specific ţării noastre. Un studiu făcut în Statele Unite arată că 50% dintre companiile nou-înfiinţate sunt închise în următorii 4 ani, 70% în opt ani şi 98% în 11 ani. Cifrele confirmă că unele strategii de afaceri utilizate nu răspund cerinţelor unei pieţe globale cu o evoluţie rapidă.

Şi atunci… ce face diferenţa? Ce face ca brandul tău să existe, să reziste şi să crească? Cât de mult conştientizezi şi investeşti în aceasta? Eşti singurul care o face sau ai şi oameni în jurul tău care te sprijină (parteneri, colegi, clienţi, angajaţi)? Ai un plan bine definit pentru asta? Ai o strategie încadrată în anumiţi timpi? Ştii cum anume vei evalua dacă eşti sau nu pe drumul bun? Toate întrebările de mai sus sunt pentru tine. TU - omul care vrea să fie un brand. Sau să aibă un brand personal care să-l ajute să-şi construiască brandul de companie. Este punctul de plecare pentru o dezvoltare sănă-toasă pe termen lung. Există companii despre care nu ştii cine este în spatele lor.

Sau există acele companii care poartă chiar "brandul" celui care le-a creat. Iar pentru ambele situaţii, iată şi exemple: Apple - Steve Jobs, Micro-soft - Bill Gates, Ford - Henry Ford, Disney - Walt Disney ş.a.m.d. Cu ce s-au diferenţiat aceşti oameni - fiecare la timpul lui? Probabil cu multă ambiţie, dar şi multă muncă. Inspiraţie, consistenţă, consecvenţă, pa-siu--ne şi încă multe altele. Despre unii s-au scris cărţi, despre alţii s-au făcut filme şi toate ne sunt atât de "la-ndemână". Dar, oare, ştim să ne folosim de ele? O facem? Aceşti oameni-brand pot fi într-un fel "metaforele" succe-sului nostru personal şi profesional. Şi spun meta-fore pentru că dacă aş zice exemple, probabil nu ar avea acelaşi impact.

Şi mai spun metafore dintr-un motiv. Este una dintre tehnicile de bază în coaching. Iar coachingul este unul dintre "instrumentele" la care poţi apela oricând pentru a înţelege care este "reţeta" propriului tău brand şi a reuşitei tale de a crea, dezvolta şi populariza brandul tău (şi al companiei). Evident, nu este singurul instrument. În coaching porneşti de la ceea ce eşti şi de la ceea ce ai pentru a ajunge acolo unde vrei: la ceea ce vei fi! Ca om, ca profesionist, ca brand, într-un tot unitar, coerent şi armonios, care permanent se simte confortabil cu cine şi ce este, care permanent se îmbunătăţeşte pe sine fără a simţi că se schimbă, ci doar că se adaptează unor timpuri "cameleonice", extrem de dinamice şi de provocatoare. Cineva care priveşte şi primeşte provocarea şi schimbarea cu relaxare şi plăcere, cu motivaţie şi inspiraţie, cu credinţă sinceră şi profundă că timpurile pe care le traversează sunt cele mai bune pe care le-ar fi putut "cere" atunci când s-a născut. Pentru că ele îi dau posibilitatea să fie mai bun pe zi ce trece, să se auto-depăşească continuu. Şi să devină un brand de referinţă.



LOREDANA VLADAREANU

COACHING PARTNER (CAREER & EXECUTIVE COACH) AL TACK INTERNATIONAL ROMÂNIA)

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Brand,
companie,
decizii
/opinii/brandul-personal-brandul-de-companie-10244846
10244846
comments powered by Disqus
Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români Nu ne vindem ieftin doar pentru că suntem români

„Cred cu tărie că un business din România are aceeaşi valoare cu a unui business din Europa Centrală”, consideră Rareş Bănescu, antreprenorul local care a fondat Retargeting.biz, un start-up axat pe dezvoltarea unei soluţii software ce automatizează procesele de marketing online pentru un magazin online. Ideea proiectului a luat naştere în urmă cu şase ani, iar compania este acum prezentă în alte cinci ţări din Europa cu un portofoliu de peste 1.000 de comercianţi online. În ultimul an şi jumătate Retargeting.biz a rulat peste 100 de milioane de lei în bugete de marketing alocate de clienţi pentru promovarea pe Google şi Facebook. Ce urmează?

vezi continuarea
CE SFATURI AI DA TÂNĂRULUI DE 21 DE ANI?

TOTUL PENTRU BUSINESS. TOTUL ESTE BUSINESS

ZF.ro
Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare? Dezvăluiri de la Iulian Stanciu. De ce a introdus eMag taxa de livrare?
Beţi cafea? Diferenţa între o cafea de lux şi o cafea normală
ProMotor.ro
Un șofer vrea să-şi vândă maşina care are 250.000 de km la bord. Ce SFAT primește de la un prieten mecanic? Un șofer vrea să-şi vândă maşina care are 250.000 de km la bord. Ce SFAT primește de la un prieten mecanic?
Metoda prin care afli dacă mașina ta a trecut pe la SAMSARI
Rusia se umple de TESLA CYBERTRUCK false. Iată cum se construiește una care arată REALĂ!
Descopera.ro
Telefoanele MOBILE chiar provoacă CANCER! Concluzia ARARMANTĂ care provoacă un SCANDAL mondial Telefoanele MOBILE chiar provoacă CANCER! Concluzia ARARMANTĂ care provoacă un SCANDAL mondial
Un pilot AIRBUS a făcut o MAENVRĂ demnă de filme pentru a salva situaţia. IMAGINILE video fac înconjurul lumii
MISTERUL din jurul unei structuri subterane din Rusia, desluşit după decenii de CONTROVERSE uriaşe
Go4it.ro
TOP 30 aplicaţii periculoase pentru Android pe care s-ar putea să le ai instalate pe telefon. Trebuie dezinstalate imediat TOP 30 aplicaţii periculoase pentru Android pe care s-ar putea să le ai instalate pe telefon. Trebuie dezinstalate imediat
Cât costă NETFLIX în România faţă de alte ţări din EUROPA. Este abonamentul prea scump raportat la ce primim?
SUA pregăteşte o lege care să limteze şi mai mult accesul Huawei la tehnologii străine
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.