Tinere actrite si marketing de cariera

Postat la 26 iunie 2007 1 afişăre

Ca sa devii faimos, ai nevoie de 15 minute de glorie.Ca sa fii un profesionist desavarsit, iti trebuie un plan si o strategie. Tinerele actrite care au cucerit in ultimii ani scena filmului romanesc au inteles ca talentul rimeaza cel mai bine cu o strategie de marketing pentru propria cariera si ca succesul se construieste cu inteligenta si pe etape.

Ca sa devii faimos, ai nevoie de 15 minute de glorie.Ca sa fii un profesionist desavarsit, iti trebuie un plan si o strategie. Tinerele actrite care au cucerit in ultimii ani scena filmului romanesc au inteles ca talentul rimeaza cel mai bine cu o strategie de marketing pentru propria cariera si ca succesul se construieste cu inteligenta si pe etape.

 

Un lucru e cert: filmul romanesc a iesit din criza. Si o mare parte din acest succes se datoreaza unor regizori cu perspectiva si talent, dar si actritelor care au intrat in forta in caruselul gloriei din spatele acestei cariere. De la "Moartea domnului Lazarescu", cinematografia romaneasca a pornit cu dreptul, iar anul acesta a culminat cu cea mai frumoasa victorie: Palme D’or pentru Cristi Mungiu si un "Un certain regard" pentru regretatul regizor Cristian Nemescu. E un inceput promitator si o responsabilitate grea.

 

Succes programat

Pentru valul de actrite care au acaparat marele ecran, premiile sunt doar o etapa dintr-o cariera planificata pana la detaliu. Pentru spectatori, rezultatele conteaza, dar ce nu se vede, e ca in spatele fiecarui film realizat si premiat, un actor profesionist isi gandeste cariera in termeni mai practici ca niciodata. Planificarea carierei pe termen indelungat face parte din munca aceea invizibila la care noi nu avem acces. Dar ea nu vine lejer sau fara efort, ci implica sacrificii. Unii le numesc pretentii de dive locale, dar Maria Popistasu, Ana Ularu, Anamaria Marinca, Laura Vasiliu, Ioana Popa au confirmat deja ca talentul se construieste strategic si cu metode clare. Calatoria de la casting la roluri de anvergura si premii internationale inseamna nu doar munca asidua, ci si un plan de bataie care include: roluri strategice si atent selectionate, colaborari cu regizori nonconformisti si care au curajul unor viziuni originale, «out of the box», traininguri cu vedete, interviuri in revistele de notorietate, participari la studii de specializare in strainatate sau la festivaluri cu nume rasunatoare dar unde ajung doar cei care au deja o baza solida. Cu alte cuvinte, nu o imagine cu pretentii, ci o cariera ilustrata prin premii si confirmata de critica internationala.

 

Asa cum in moda vorbim de trend setteri, in film actritele tinere si-au creat  acesta imagine cu efort. Acest tip de marketing de cariera underground are insa rezultate vizibile si imposibil de contestat: Palme D’or  si 2 premii Un certain regard la Cannes, premiul Bafta (primul luat de o romanca, Anamaria Marinca),  premiul oferit de Royal Television Society, participari la Shooting Stars 2007 (Maria Popistasu), etc. Acestea sunt doar cateva dintre recunoasterile internationale cu care tinerele actrite de astazi au cucerit publicul din afara si au uimit audienta din salile noastre.

 

Stea in devenire

Pentru Maria Popistasu, o tanara actrita de 27 de ani, cariera a inceput brusc cu un rol intr-o productie controversata, care a castigat premiul special in prima editie a festivalului Gopo, dar si premiul special al juriului la festivalul Anonimul: «Legaturi Bolnavicioase». Cu un rol mai mult decat neconventional, actrita are in spate o cariera punctata de reusite majore printre care aparitia in serialul BBC «Sex Traffic» din 2004, sau «Gunpowder, heaven and plot», pentru care a castigat Fipa D’or Grand Prize. Pentru prima data, o actrita din Romania este selectata pentru a participa la programul Shooting Stars 2007 organizat de European Film Promotion alaturi de actori ca Daniel Craig sau Rachel Weisz.

 

Profesionalism absolut

Cu 2 ani mai tanara, dar colega de aceeasi generatie, Anamaria Marinca este revelatia celui mai talentat val de actrite din ultimii 20 de ani. Preferata regizorului Cristi Mungiu pentru «4 luni, 3 saptamani si 2 zile», Anamaria este o actrita completa. Prima castigatoare a unui premiu Bafta considera ca aceasta meserie a

ales-o inainte de a o alege ea. Studiaza la Londra unde si interpreteaza la Teatrul National o piesa intitulata «Measure for measure», joaca pentru detinutii minori din penitenciare intr-un  proiect romano-francez si a lucrat din rasputeri in filmul lui Francis Ford Copolla, «Tinerete fara tinerete», cu care spera sa castige inima romanilor. "Am 27 de ani si ma simt responsabila. Voi nu?" este fraza care desi nu apartine niciunui film in care a aparut, o defineste pe actrita.

 

Seducatoare si ambitioase

Ana Ularu este preferata regizorilor nu numai datorita chipului neobisnuit, cat si profesionalismului de care da dovada. De la «Italiencele», «Damen Tango» la «Hartia va fi albastra», «Turkey Girl» (in regia lui Cristi Mungiu) sau «Cu un pas inainte», serialul difuzat de PRO TV, Ana Ularu este o actrita versatila, sarguincioasa si care a nu a facut compromisuri in cariera. Cu veleitati si in teatru, unde face un rol excelent in «Lolita» Catalinei Buzoianu, o actrita desavarsita, Ana Ularu are exact acea doza de neobisnuit si dinamism care seduc.

 

Cea mai tanara speranta a acestui val de actrite talentate si muncitoare este Laura Vasiliu. Prezenta la Cannes alaturi de Cristi Mungiu, Laura a mai jucat (doar) in «Binecuvantata fii, inchisoare», dar partitura Gabitei din «4 luni, 3 saptamani si 2 zile» a consacrat-o deja pe plan international. Cu o figura misterioasa si interbelica, Laura isi asteapta marele rol cu emotie si se pregateste intre timp pentru proiectele internationale. Noi credem ca are tot timpul.

 

Cele mai tinere si apreciate actrite ale cinematografiei romanesti nu stau degeaba, dar nici nu se grabesc. Imaginea lor publica ascunde o lume plina de culoare, montaje, capturi si partituri care isi asteapta regizorul perfect. Chiar daca presarat de accente spectaculoase si glorie, drumul de la marele ecran la premii e categoric unul al organizarii. Parcursul fiecareia dintre aceste tinere actrite este un model de marketing de cariera, in care fiecare actiune este atent gandita, astfel incat binomul talent si imagine sa transforme numele lor in brand.

Urmărește Business Magazin

/media-marketing/tinere-actrite-si-marketing-de-cariera-1009649
1009649
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.