Piese lipsa din puzzle

Postat la 04 aprilie 2006 2 afişări

Au fost multe campanii bune in competitie", este parerea lui Dominic Lyle, General Manager al organizatiei EACA* - The European Association of Communication Agencies - si membru al juriului Effie Romania din acest an.

"Au fost multe campanii bune in competitie", este parerea lui Dominic Lyle, General Manager al organizatiei EACA* - The European Association of Communication Agencies - si membru al juriului Effie Romania din acest an. Lyle, care a jurizat si pentru editia europeana (Euro Effie), puncteaza totusi cateva lucruri la care Romania ar mai trebui sa lucreze: prezenta in Effie si a agentiilor de media; alinierea la practicile din tarile dezvoltate a promotiilor la bauturi alcoolice; mai putin accent pe comunicare TV si mai multa atentie comunicarii comerciale in ansamblul ei.

 

BUSINESS Magazin: Ce ati sesizat atipic la Effie Romania comparativ cu editiile din alte tari?

DOMINIC LYLE: Ce mi-a atras atentia in primul rand au fost promotiile la bauturi alcoolice oferind masini drept premiu. Puse in acelasi context, alcoolul si masinile nu merg mana in mana in publicitate. Astfel de promotii nu o sa vedeti in tarile vestice**.

 

La Effie, agentiile de creatie sunt cele care primesc recunoasterea eficientei unei campanii. Agentiile de media - care gandesc strategia bugetelor, esentiala de altfel - stau in umbra. De ce credeti ca acestea nu se in-scriu in competitie?

 

Si la Euro Effie au fost greu de adus la inceputurile festivalului, acum trei-patru ani. Dar au inceput sa inteleaga mesajul festiva-lului si sa participe. Si chiar sa si castige. Deci ar trebui sa convingeti cel putin una sau doua mari agentii de media sa se inscrie.

 

Parerea mea este ca oamenii inca au perceptia ca totul se reduce la publicitatea pe TV si la creatie. Insa nu este asa. Effie se refera la tot ce inseamna comunicare co-merciala. Se pot inscrie si promotii - ceea ce am vazut ca deja aveti la aceasta editie - sau campanii pe Internet de pilda. Este un mesaj care ar trebui adresat cu forta agentiilor de media din Romania.

 

Inseamna ca agentiile de media deja si-au depasit statutul de baza, acela de a face planificarea bugetelor si cumpararea de spatiu publicitar...

 

Da, agentiile de media au inceput sa dezvolte ele insele campanii, sa nu se mai limiteze la a planifica si cumpara spatiu publicitar. Cateodata ele sunt cele care au rolul de baza in dezvoltarea strategiei unei campanii. Sper sa devina din ce in ce mai implicate.

 

Din experienta dumneavoastra, puteti spune - ca tendinta - pe ce canale de comunicare mizeaza clientii de publicitate? Se vorbeste despre o crestere a ponderii OOH*** in detrimentul canalelor clasice...

 

Au loc schimbari in maniera de utilizare a canalelor, asta e clar. Dar nu sunt atat de dramatice precum unora le place sa spuna, de pilda ca televiziunea a murit. Asa s-a zis si despre ziare cand a aparut radioul. Nu se schimba mediile, ci doar modul in care sunt folosite. Televiziunea ramane in continuare un mediu puternic, cu impact. Dar este folosita tot mai des in mix cu alte medii, in special Internetul si telefonia mobila. Ce se poate spune despre TV este faptul ca se modifica maniera de distributie a reclamei. Creste semnificativ ponderea sponsorizarilor si a product-placement-ului. Agentiile trebuie sa tina pasul cu acest tip de consum si sa-si gandeasca flexibil strategiile.

 


*EACA ESTE O ORGANIZATIE CE REPREZINTA INTERESELE AGENTIILOR FULL-SERVICE SI DE MEDIA SI A ASOCIATIILOR DE PUBLICITATE DIN EUROPA;

**DE NOTAT CA O ASTFEL DE PROMOTIE A SI FOST PREMIATA LA EFFIE 2006 - ESTE VORBA DESPRE CAMPANIA PROMOTIONALA "JUCARIILE" PENTRU TIMISOREANA, PENTRU CARE LOWE & PARTNERS A OBTINUT UN SILVER EFFIE;

***OOH, OUT-OF-HOME (PUBLICITATE IN MISCARE, PRINTRE CARE OUTDOOR; INDOOR; TRANSIT)

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Piese lipsa din puzzle
/media-marketing/piese-lipsa-din-puzzle-1005264
1005264
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.