Cum supravieţuieşte industria auto în criză: Dacă nu vrei una, ia mai multe

Autor: Bogdan Alecu Postat la 29 aprilie 2013 176 afişări

Maşinile pentru companii sunt în 2013 ultimul bastion de creştere al dealerilor şi importatorilor auto. Nouă din zece autoturisme sunt achiziţionate de către firme, în timp ce persoanele fizice aşteaptă demararea programului Rabla sau aleg o maşină second-hand.

Cum supravieţuieşte industria auto în criză: Dacă nu vrei una, ia mai multe

Piaţa auto locală s-a polarizat mai mult ca oricând în primul trimestru al acestui an, fiind susţinută, pe de-o parte, de vânzările în creştere către firme şi companii, care au achiziţionat de la una sau două maşini la zeci sau sute de unităţi, în timp ce vânzările către persoane fizice sunt aproape inexistente. În timp ce în primul trimestru din piaţa locală s-au evaporat alte 20% din înmatriculările de autoturisme, care au ajuns la 11.200 de unităţi, piaţa de leasing operaţional, cea care închiriază flote de maşini către companii, a crescut. Acest segment a avansat cu aproape 4%, la 41.700 de automobile administrate, în primele trei luni 2.200 de maşini noi fiind înmatriculate prin leasing operaţional.

„A fost un început de an greu, piaţa auto nu este unde ne-am fi dorit să fie, dar în ceea ce priveşte vânzările de flote şi persoane juridice stăm bine. Pe Dacia şi Renault am urcat la 85% în primul trimestru“, spune Viorel Asaftei, director vânzări speciale pentru Dacia şi Renault. Cele mai ridicate procente de vânzări de flote, care ajung în unele cazuri la peste 90% din total sunt pentru modelele Dokker, Duster şi Logan, maşini care deja se pot vedea în trafic. „Şi noul Logan a avut aceeaşi tendinţă, multe firme au aşteptat şi cumpărat încă din decembrie anul trecut, când au demarat discuţiile, iar în ianuarie au început livrările“, a spus Asaftei.

În primele trei luni Dacia a vândut în România peste 3.600 de autoturisme, în creştere cu 5% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). „Duster deja este o maşină de flote în România, iar cea mai bine vândută versiune este cea diesel cu tracţiune integrală. Mai mult, SUV-ul este vândut inclusiv ca maşină pentru management sau middle-management, nu doar ca maşină pentru intervenţii. De asemenea, tot mai multe companii înlocuiesc maşinile de import cu Duster.“ Dokker şi Dokker Van au început bine vânzările încă din luna noiembrie a anului trecut, iar acum sunt mai mari decât înregistra anul trecut Logan Van, aceasta şi din cauză că dispun de un spaţiu de depozitare mai mare, potrivit celor de la Dacia.

Vânzările cumulate ale Dacia şi Renault către persoane juridice au crescut în 2012 cu 2% faţă de 2011 şi cu 6% în martie 2013, comparativ cu perioada similară a anului trecut. „În primul trimestru al acestui an vânzările de maşini către persoane juridice au urcat la 70%. Spre comparaţie, în 2009 - 2010, acestea erau la aproximativ 40%. Putem spune că atât Dacia, cât şi Renault au devenit în ultimii doi-trei ani mărci de flote. Sunt mulţi clienţi care aleg atât modele Dacia, cât şi Renault, cum ar fi Clio IV sau noul Fluence“, a spus şeful de vânzări speciale al Dacia.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cum-supravietuieste-industria-auto-in-criza-daca-nu-vrei-una-ia-mai-multe-10815118
10815118
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.