(P) ANUL ACESTA SE POARTĂ ECO. Imprimantele ecologice câştigă tot mai mulţi adepţi

Postat la 22 februarie 2021 46 afişări

(P) ANUL ACESTA SE POARTĂ ECO. Imprimantele ecologice câştigă tot mai mulţi adepţi

De la materiale de ambalare sau textile până la echipamente tehnologice şi autoturisme electrice, opţiunea pentru produse ecologice câştigă teren în faţa alternativelor tradiţionale, iar opţiunile ECO sunt astăzi mai mult decât oricând la modă, în întreaga lume.

Echipamentele de printing ecologice Kyocera asigură consum redus de energie şi costuri mici de întreţinere.

În urmă cu 10-15 ani, în afara acelor A-uri destul de căutate la produsele electrocasnice, orice iniţiativă cu componentă ecologică era greu de digerat în România. Prea puţinul – de la bani, până la educaţie şi informaţie – determină decizii diferite.

Alegeri ECO la nivel individual

Între timp, situaţia a evoluat semnificativ. Am început să colectăm selectiv, suntem tot mai atenţi la ceea ce punem în coşul de cumpărături şi în stomac, altfel spus alegerile noastre tind să ţină seama tot mai mult de factorul ecologic, pentru sănătatea noastră şi a mediului în care trăim.

Poate că “de vină” sunt ştirile despre încălzirea globală şi soarta nesigură a ursului polar, purificatorul din sufragerie ai căror indicatori cresc de la o zi la alta, subvenţiile acordate de stat pentru proiecte eco sau - pur şi simplu – dorul după ierni înzăpezite…

Ceva se întâmplă, fără nici un dubiu: cu planeta, cu noi toţi. Alegerile responsabile îşi fac locul, încet, dar sigur. În 2020, în România, piaţa autoturismelor electrice a raportat o creştere de peste 30% faţă de anul anterior, chiar dacă reprezintă abia puţin peste 7% din totalul întregii pieţe auto.

Produsele eco sunt “cool” atât prin componenta de responsabilitate, dar şi din perspectivă economică, traducându-se printr-un cost mai redus al exploatării.

La nivel de produs, ecologic înseamnă responsabilitate faţă de mediu şi avantaje pentru consumator

Aceste două caracteristici esenţiale – responsabilitate şi cost redus – au fost constante şi în strategia Kyocera, care în 1992 patenta tehnologia ECOSYS aplicată echipamentelor de printing.

Imprimantele şi multifuncţionalele ECOSYS generează o amprentă redusă de carbon, mai puţine deşeuri şi au costuri mai reduse de tipărire în comparaţie cu alte produse similare. Altfel spus, produse mai sănătoase pentru mediu şi mai avantajoase pentru buzunarul consumatorului.

Prin ce se traduce tehnologia ECOSYS?

KYOCERA a dezvoltat pentru prima oară în industrie un sistem de tipărire fără cartuş pentru imprimantele laser, având în vedere reducerea impactului asupra mediului (Ecologie), minimizarea costurilor de exploatare (Economie) şi asigurarea unei integrări simplificate a echipamentelor sale în infrastructurile existente (Sisteme).

În plus, consumul de energie electrică al echipamentelor în modulul stand-by – şi timpul implicit necesar pentru a intra în acest mod – au un impact important asupra consumului total de energie al dispozitivelor.

De aproape 30 de ani, Kyocera reprezintă un standard în materie de tipărire ecologică. 99% dintre produse sunt catalogate ca verzi: ceea ce înseamnă că aproape toate produsele KYOCERA sunt proiectate pentru ţine seama de factorul ecologic.

Nu în ultimul rând, KYOCERA Document Solutions a creat un material special de ambalare a produselor, din pastă turnată, pentru a proteja alimentatoarele de hârtie ale imprimantelor în timpul expedierii şi a reduce impactul asupra mediului înconjurător, inovaţie care a fost în repetate rânduri premiată de analiştii din industrie.

Pentru strategia sa ecologică, inovaţiile şi proiectele care le susţine, KYOCERA a fost recent aleasă de către Wall Street Journal în TOP 100 companii cu viziune şi acţiuni concrete de protejare a mediului înconjurător.

Deciziile individuale cumulate – vectori ai schimbării

Desigur, sunt sute, mii sau greu de numărat companiile care fac eforturi, au iniţiative şi dezvoltă proiecte complexe cu obiectivul de a proteja mediul înconjurător. Iar acest lucru nu poate fi decât îmbucurător.

În paralel cu iniţiativele private, proiectele derulate de către stat sunt extrem de importante pentru a da un sens strategic tendinţelor ecologice.

Dar, în cele din urmă, o responsabilitate egală îi revine şi consumatorului individual. Totalul este suma unor părţi mai mici, iar fiecare decizie contează!

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ecologic,
castigare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.