Google vs.Yahoo!? Mai bine amandoua

Postat la 04 aprilie 2006 1 afişăre

Din rivalitatea Google - Yahoo! multa lume are o paine de mancat. Releton.com atrage utilizatorii celor doua motoare de cautare si le vinde si propriile aplicatii software.

Din rivalitatea Google - Yahoo! multa lume are o paine de mancat. Releton.com atrage utilizatorii celor doua motoare de cautare si le vinde si propriile aplicatii software. Site-ul www.releton.com se promoveaza pe Internet ca o destinatie unde internautii pot "rafina" cautarile online pentru a alege doar ce este mai relevant dintre rezultatele returnate de Google si cele ale Yahoo!.

 

Practic, pe un singur ecran sunt afisate atat rezultatele Google, cat si cele ale Yahoo!, amestecate in cantitate egala, de 50%-50%. Numai ca internautii pot "trage" cu mouse-ul de un indicator grafic afisat pe pagina, pentru a spori sau micsora ponderea motorului de cautare preferat. Astfel, ei se asigura ca nu scapa nici un rezultat care ii poate interesa (fie el de la Google sau de la Yahoo!), dar pot si sa renunte la unul din cele doua motoare de cautare, daca doresc.

 

Fiecare link afisat in lista de rezultate este insotit de doua explicatii: un asa-numit "scor" (relevanta paginii gasite fata de cuvantul cheie cautat) si o nota numita si "ranking" (importanta acordata paginii respective de motorul de cautare care a gasit-o - Google sau Yahoo!).

 

In afara de cuvinte cheie, pe Releton.com mai pot fi cautate imagini (afisate tot "la comun"), dar si harti. Mai exact, este vorba de serviciile de harti ale Google si Yahoo! (localizare, gasire de adrese, stabilire de trasee) care sunt disponibile deocamdata doar in SUA si in unele regiuni din Canada. Internautii interesati sa gaseasca astfel de trasee vor putea nu doar sa vada in paralel "ideile" de drum ale Google si Yahoo!, ci si sa le compare. Releton scoate in evidenta punctele in care ele difera si trage si concluzia daca Google si Yahoo! au cazut sau nu de acord.

 

De asemenea, Releton ofera si propriile servicii celor interesati de algoritmi de cautare, cuvinte cheie si publicitate online. ReleWord, de exemplu, este un software care descopera cuvintele cheie cele mai putin utilizate de companiile care isi fac reclama prin motoare de cautare. Daca nu sunt deja in circulatie, acele cuvinte sunt mult mai ieftine si, daca o companie gaseste pe lista unii termeni relevanti pentru business-ul sau, a descoperit practic o metoda de a-si face reclama pe Internet cu costuri mai mici.

 

ReleSense este un alt serviciu, destinat celor care detin site-uri pe Internet si afiseaza si reclame de la Google. Practic, soft-ul analizeaza continutul paginii si contribuie la selectarea unor reclame cat mai apropiate si relevante de acest continut (sporind, practic, sansele ca vizitatorii paginii sa fie interesati de reclame si sa apese pe ele, aducand bani proprietarului site-ului).

Urmărește Business Magazin

/business-hi-tech/google-vs-yahoo-mai-bine-amandoua-1005252
1005252
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.