De ce mizeaza IBM pe software

Autor: Anca Arsene-Barbulescu Postat la 04 mai 2011 34 afişări

Unul dintre planurile IBM pentru urmatorii patru ani este sa dezvolte puternic divizia de solutii software. Se aplica inclusiv in Romania, o piata de soft si servicii care ar putea urca anul acesta pana la 760 de milioane de euro.

"Romania e o piata foarte importanta pentru noi in strategia de crestere a businessului de software", spunea recent Steve Wilkins, vicepresedinte de marketing al IBM Software, intr-o discutie cu BUSINESS Magazin. Pe scurt, compania a definit un plan de bataie pentru urmatorii cinci ani, cu accent pe zona solutiilor software pe care mizeaza intr-o serie de piete de crestere precum Europa Centrala si de Est. "La fel ca in cele mai multe tari din regiune, in Romania inca exista mult loc pe piata", a continuat managerul.

Contextul este destul de favorabil. Zona de soft si servicii este estimata sa ajunga anul acesta la 760 de milioane de euro, in crestere cu opt procente fata de nivelul atins in 2010. Iar premisele exista deja, avand in vedere ca, in ultimii ani, ponderea vanzarilor de echipamente a scazut in afacerile IBM din piata locala, in timp ce serviciile si softul au explodat.

Investitiile companiei americane din ultimii ani pentru achizitii de companii software vor incepe sa se vada in curand si aici, pe masura ce portofoliul software va fi extins. Unul dintre exemple ar fi Unica, achizitie in valoare de 480 de milioane de dolari (peste 328 de milioane de euro) realizata anul trecut. "Suntem deja in discutii cu companii din Romania pentru a implementa solutii din suita Unica, pana acum prea putin prezente in pietele emergente", a spus Steve Wilkins. Compania a inceput sa implementeze solutia inclusiv la nivel intern, proces deja derulat peste tot in lume unde IBM deruleaza operatiuni si care se va incheia anul acesta.

n sine, Unica are aplicabilitate in automatizarea proceselor de marketing ale unei companii. n loc sa fie adresata unui public mare, dar nu in totalitate relevant pentru companie, o campanie de marketing poate fi directionata mult mai eficient si adaptata conditiilor de piata unui grup mai restrans, dar foarte relevant. "Iar bugetul ramane acelasi sau chiar se diminueaza", a completat Wilkins. Totodata, Unica permite inclusiv automatizarea procesului de lansare a campaniilor - daca pana acum o campanie necesita o luna pana la lansare, solutia permite acest lucru in numai o zi, iar rezultatele pot fi masurate inca din prima zi si pot reprezenta o baza pentru eficientizarea campaniei.

n prezent, IBM a inceput sa deruleze o serie de interviuri cu directori de marketing din toata lumea pentru a intelege nevoile fiecarei piete si pentru a putea adapta solutia Unica. Peste 1.000 de specialisti din companii vor participa la aceasta initiativa, iar in Romania au avut loc deja doua astfel de interviuri la care se vor adauga alte cateva in urmatoarea perioada, dupa spusele lui Wilkins. "O prima constatare este ca rolul departamentului de marketing s-a schimbat foarte mult, mai ales odata cu intrarea social media in ecuatie", spune vicepresedintele de marketing al IBM Software, ceea ce inseamna ca o companie nu mai poate doar sa transmita un mesaj clientilor actuali si potentiali, ci trebuie sa si interactioneze cu ei.

Extinderea portofoliului software al IBM pentru piata din Romania nu se limiteaza insa doar la Unica. "Zona de cloud computing va fi si ea dezvoltata tot mai mult in urmatoarea perioada", spune Steve Wilkins despre o piata aflata inca la inceput in Romania. {i la fel se va intampla si cu solutiile pentru cladiri si orase inteligente, un concept la care IBM lucreaza de mai multa vreme si care este deja aplicat in mai multe colturi ale lumii.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
strategie,
business hi-tech,
IBM,
planuri,
solutii
/business-hi-tech/de-ce-mizeaza-ibm-pe-software-8204450
8204450
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.