Arma secretă a Samsung. Cum au ajuns sud-coreenii să domine piaţa telefoanelor mobile

Autor: Anca Barbulescu Postat la 04 martie 2013 204 afişări

Sud-coreenii de la Samsung domină de doi ani piaţa mondială a telefoanelor mobile, unde Nokia a avut supremaţia timp de aproape 15 ani. Cum au făcut?

Despre Samsung se spune în lumea tehnologiei că a devenit un soi de al cincilea muşchetar, după Amazon, Apple, Facebook şi Google. Compania a avut numai în ultimele trei luni din 2012 un profit operaţional de 8,3 miliarde de dolari, iar vânzările de smartphoneuri Samsung le-au depăşit pe cele ale Apple la sfârşitul anului în ciuda lansării iPhone 5. Mai mult decât atât, Samsung a trecut în urmă cu doi ani pe primul loc în clasamentul mondial al producătorilor de telefoane mobile după numărul de dispozitive vândute, poziţie deţinută anterior timp de aproape 15 ani de finlandezii de la Nokia. Evident, nu o dată s-a ridicat întrebarea cum au reuşit cei de la Samsung să se impună într-un timp atât de scurt pe o piaţă unde competiţia a fost cel puţin acerbă în ultimii ani. Răspunsul este însă cât se poate de simplu. Sud-coreenii au încercat piaţa mondială cu telefoane mobile de toate formele şi dimensiunile, pe care le-au comercializat prin toţi operatorii de telecomunicaţii, spre deosebire de Apple, de pildă, care a adoptat modelul exclusivităţii în raport cu furnizorul de servicii de telecom. Prin urmare, Samsung are în prezent pe piaţă aproape 40 de modele diferite de telefoane menite să acopere cât mai multe dintre pretenţiile consumatorilor. Apoi au recurs la o armă secretă - Samsung are un buget de marketing fabulos, care, la prima vedere, poate părea o adevărată risipă, însă tocmai cifra în sine şi tactica distribuirii acestui buget către dispozitivele care au părut să prindă mai bine la public au asigurat companiei rezultatele obţinute pe piaţa telefoanelor mobile.

CONCRET, INVESTIŢIA CU PRICINA A FOST DE PESTE 11,3 MILIARDE DE DOLARI ANUL TRECUT, DE 11 ORI MAI MARE DECÂT A APPLE, principalul competitor în segmentul smartphoneurilor, care a alocat anul trecut pentru marketing doar un miliard de dolari. Cheltuiala pentru marketing este pentru Samsung la un maxim istoric, bugetul sud-coreenilor din 2009, de exemplu, fiind la jumătate faţă de nivelul actual, iar suma a crescut constant de la un an la altul. Mai mult decât atât, depăşeşte totodată bugetele multora dintre companiile mari din lume, cu strategie puternică în acest sens. Coca-Cola, de pildă, a investit în 2011 aproximativ 3,25 miliarde de dolari pentru marketing, în timp ce în cazul Microsoft sau Hewlett-Packard, suma nu depăşeşte la nivel mondial 2 miliarde de dolari, ba chiar e mai apropiată de un miliard de dolari la HP. Este fezabilă această investiţie? Profiturile şi vânzările foarte bune de telefoane spun că da. În 2012, Samsung a vândut în total în lume aproape 385 de milioane de astfel de dispozitive, cu 70 de milioane mai multe decât în anul precedent şi cu 100 de milioane în plus comparativ cu 2011, în timp ce Nokia, următorul producător în clasament, a avut vânzări în scădere de la peste 422 de milioane de telefoane în 2011 la 333 de milioane anul trecut, potrivit datelor publicate de compania de cercetare de piaţă Gartner. Este drept, la Nokia există un întreg cumul de factori care trebuie luaţi în calcul şi cărora le este atribuit declinul din ultimii ani ai companiei, însă dintre primele zece companii din acest domeniu, jumătate au avut scădere.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
samsung,
afaceri,
smartphone,
profit,
nokia
/business-hi-tech/arma-secreta-a-samsung-cum-au-ajuns-sud-coreenii-sa-domine-piata-telefoanelor-mobile-10632116
10632116
comments powered by Disqus
Biroul în vremuri de pandemie Biroul în vremuri  de pandemie

Twitter a anunţat săptămâna trecută că angajaţii companiei pot să lucreze de acasă pentru totdeauna, în timp ce angajaţii Google şi Facebook vor adopta regimul de telemuncă până în 2021. Situaţia este una în care se regăsesc angajaţi de peste tot din lume - indiferent că obişnuiau să meargă la birou în clădirea Chrysler din New York, în Burj Khalifa din Dubai sau în SkyTower din Bucureşti. După două luni de work from home, ne întrebăm cu toţii, indiferent de localizarea geografică: mai avem nevoie de birouri? Cum vor arăta acestea la întoarcere?

vezi continuarea
ZF.ro
ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi ULTIMĂ ORĂ. Ce se întâmplă între China şi România? Beijingul a provocat României cel mai mare DEFICIT. Dezvăluiri despre dependenţa faţă de chinezi
BREAKING. Florin Cîţu dă peste cap TOATE planurile. Economia României se va PRĂBUŞI cu 14%. Explicaţiile fără precedent
Mediafax
Ar putea urma al doilea val de relaxare. Anunţul ministrului Sănătăţii: când se pot redeschide terasele şi plajele Ar putea urma al doilea val de relaxare. Anunţul ministrului Sănătăţii: când se pot redeschide terasele şi plajele
Povestea inexplicabilă a unui poliţist din Suceava: 8 teste de COVID-19 şi tratat cu „Sfântul Paracetamol şi Cuvioasa Vitamina C”. De două luni nu scapă de virus
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Gândurile lui Cristoiu: Guvernul acesta nu poate să rămână. Ori cade, ori Ludovic Orban face o remaniere uriaşă Gândurile lui Cristoiu: Guvernul acesta nu poate să rămână. Ori cade, ori Ludovic Orban face o remaniere uriaşă
Ion Cristoiu, la „Marius Tucă Show”: Până în toamnă, Iohannis şi băieţii se vor strădui să îl înlocuiască pe Ciolacu cu Olguţa Vasilescu sau Codrin Ştefănescu
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Rau e sa fii prost... COMENTARIU Valeriu Suhan Rau e sa fii prost...
COMENTARIU Valeriu Suhan Eu sunt Mitica Je suis Mitica I am Mitica

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.